شرکت تحلیلی IDC نتایج بررسی عملکرد برندهای مختلف در بازار گوشی‌های هوشمند را در بازه زمانی سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر کرده، آنچه در نتایج این تحقیقات خودنمایی می‌کند، تثبیت جایگاه دوم برای هوآوی، علی‌رغم درگیر بودن با چالش ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کووید ۱۹ است.

بر اساس گزارش IDC، هوآوی موفق شده در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در سراسر جهان به فروش برساند. به این ترتیب سهم هوآوی از این بازار به ۱۷.۸ درصد رسیده است. این ارقام در مقایسه با فروش ۵۹.۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند و سهم ۱۸.۹ درصدی این برند از بازار در سه ماهه مشابه سال گذشته میلادی قرار می‌گیرد.

جدول - هوواوی

در گزارش IDC این‌گونه آمده است: «هوآوی از طریق کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند سری Mate 30،  سریP30  و همچنین فروش گوشی‌های سری V30 و 9X توانست وضعیت فروش خود را کنترل کند. علاوه بر این استفاده از ترکیب کانال‌های ارتباطی آنلاین و آفلاین باعث حفظ تعامل با مشتری حتی در دوران قرنطینه شد».

فروش محصولات در بازار چین و در سه ماهه اول سال جاری میلادی به هوآوی کمک کرده تا جایگاه جهانی خود را تثبیت کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در گزارش IDC، فروش جهانی و کلی گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سال گذشته کاهش ۱۱.۷ درصدی را تجربه کرده و فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه نخست سال 2020 به عدد 275.8 میلیون رسیده است.

بر اساس گزارش دیگری از موسسه تحلیل بازار Strategy Analytics، فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۷ درصد کاهش داشته و تعداد فروش این محصولات در بازه یادشده ۲۷۵ میلیون دستگاه بوده است.

بر اساس گزارش Strategy Analytics، هوآوی با فروش ۴۸.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند و سهم ۱۷.۶ درصدی از بازار، در جایگاه دوم پرفروش‌ترین برندهای دنیا قرار گرفته و این رقم در سال گذشته به ترتیب ۵۹.۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند و سهم ۱۷.۹ درصدی از بازار بوده است.

جدول2

Strategy Analytics وضعیت هوآوی در بازار گوشی‌های هوشمند را بسیار مثبت ارزیابی کرده و در این گزارش آمده «علی‌رغم بروز مشکلات مختلف در روابط تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین و همچنین شیوع کرونا، هوآوی موفق شده است سهم خود را از بازار جهانی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی حفظ کند. چین همچنان تاثیرگذارترین و مهم‌ترین بازار برای فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی به حساب می‌آید و سهم زیادی از فروش کلی هوآوی در این بازار محقق شده است».

گزارشی دیگری که پیش از این توسط Strategy Analytics در خصوص بازار گوشی‌های هوشمند مجهز به قابلیت ارتباطی 5G منتشر شده بود نیز حکایت از سهم ۳۳.۲ درصدی این شرکت در این بازار داشته است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.