تحصیل در کانادا

کانادا یکی از محبوب ترین قطب های تحصیلی در جهان است که دانشجویان زیادی هر ساله برای تحصیل به این کشور مهاجرت میکنند. کالج ها و دانشگاه های معتبر، اساتید برتر بین المللی، مهاجر پذیری، رواج زبان انگلیسی و فرانسوی بین مردم، هزینه های معقول تحصیلی، تنوع رشته های تحصیلی، بورسیه های تحصیلی و اجازه کار دانشجویان در حین تحصیل از جمله مزایای مهم تحصیل در کانادا هستند.

متقاضیان تحصیل در کانادا میتوانند از سنین پایین برای تحصیل در مدارس و دبیرستان های کانادا اقدام نمایند. از سن ۱۸ سالگی نیز میتوانند برای تحصیل در کالج ها یا دانشگاه های کانادا اقدام نمایند. اغلب رشته های فنی و حرفه ای در کالج های کانادا ارائه میشوند. بازیگری و تئاتر، موسیقی، آرایشگری، طراحی انیمیشن و ... از جمله رشته های پرطرفدار کالج های کانادا هستند. هدف کالج های کانادا مهارت آموزی و ورود هرچه سریع تر دانشجویان به بازار کار است. ورود به کالج های کانادا راحت تر از ورود به دانشگاه های کانادا است که شاید یکی از علل محبوبیت کالج های کانادا نیز همین امر باشد. از مهمترین مزایای تحصیل در کالج های کانادا میتوان به تحصیل با حداقل دانش زبان انگلیسی اشاره کرد.

همانطور که گفته شد دانشگاه های کانادا از جمله مهمترین و محبوب ترین دانشگاه های بین المللی  در بین دانشجویان هستند. هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در این دانشگاه ها به کانادا مهاجرت میکنند. از برترین دانشگاه های کانادا میتوان به دانشگاه های تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا اشاره کرد. در این دانشگاه ها انواع رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شوند. برای تحصیل در این دانشگاه ها کافی ست مدارک مورد نیاز اعم از مدارک شناسایی مثل پاسپورت، مدرک دیپلم یا بالاتر، انگیزه نامه و ... را جمع آوری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت تحصیلی به کانادا می توانید به صفحه اختصاصی تحصیل در کانادا مراجعه نمایند.

تحصیل در استرالیا

در سال ۲۰۲۰ شش دانشگاه بزرگ استرالیا جز ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان معرفی شدند. این کشور از جمله بزرگترین کشورهای مهاجرپذیر مخصوص دانشجویان است که هر ساله پذیرای بیش از ۳۳۰ هزار دانشجو بین المللی می باشد.

مزایای تحصیل در استرالیا بسیار زیاد است. برای مثال این کشور بزرگترین اکوسیستم بکر دنیا را داراست که مشابه آن در هیچ نقطه از جهان وجود ندارد. بنابراین استرالیا برای تحقیق و پژوهش برای کشف رازهای کره زمین مکان بسیار ایده آلی است. دولت استرالیا از طرح های پژوهشی و علمی حمایت زیادی میکند در نتیجه بسیاری از محققان و کاشفان از سراسر دنیا در استرالیا اجتماع کرده اند. زبان رسمی این کشور زبان مطرح انگلیسی است و نیازی به آموزش زبان های دیگر برای تحصیل در استرالیا وجود ندارد. تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در استرالیا بسیار محبوب هستند چرا که فاند ها و اسکالرشیپ های زیادی برای دانشجویان در این مقاطع در نظر گرفته شده است.

موارد فوق الذکر تعداد معدودی از علل محبوبیت استرالیا در بین دانشجویان بین المللی بود. متقاضیان تحصیل در استرالیا می توانند با مدارکی مانند پاسپورت، مدارک و سوابق تحصیلی به همراه ترجمه های آن و تمکن مالی برای اخذ پذیرش دانشگاه های استرالیا از طریق موسسات مهاجرتی معتبر اقدام نمایند.

 برای خواندن اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به استرالیا میتوانید به صفحه ی اختصاصی تحصیل در استرالیا مراجعه نمایید.

تحصیل در قبرس

شاید قبرس از جمله کشورهای مشهور برای مهاجرت تحصیلی نباشد اما این کشور برای تحصیل دانشجویان بین المللی خصوصا دانشجویان ایرانی شرایط بسیار مناسبی دارد.

چرا باید برای تحصیل در قبرس اقدام نمود؟

شرایط تحصیل در قبرس برای دانشجویان ایرانی بسیار مناسب است. در ادامه به چند ویژگی مهم قبرس برای تحصیل دانشجویان ایرانی می پردازیم:

اولین و مهمترین ویژگی قبرس برای دانشجویان ایرانی آن است که دانشجویان برای ورود به قبرس نیازی به اخذ ویزای تحصیلی این کشور ندارند. بنابراین دانشجویان با آغاز ترم تحصیلی میتوانند در رشته مورد نظر خود در دانشگاه ثبت نام کنند و به راحتی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند.

قبرس کشوری در نزدیکی ایران واقع شده است و تردد دانشجویان به این کشور از طریق پرواز مستقیم از تهران امکان پذیر است.

امکان مهاجرت به همراه خانواده برای دانشجویان فراهم است.

امکان تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی حتی مقطع دکترا، بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان فراهم است.

هزینه تحصیل در قبرس بسیار مقرون به صرفه است.

دانشگاه های این کشور فاند ها و اسکالرشیپ های خوبی ارائه میدهند.

مطالب فوق الذکر تعداد کمی از ویژگی های مهم تحصیل در قبرس برای دانشجویان ایرانی است.

 برای مطالعه مطالب بیشتر در رابطه با تحصیل در قبرس میتوانید به صفحه اختصاصی تحصیل در قبرس مراجعه فرمائید.

ادب

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.