گوگل ادوردز و سئو: رقیب یا مکمل؟

انتخاب گوگل ادورزبا توجه به هزینه های مبتنی بر قیمت دلار و نوسان روزانه آن شاید برایتان کمی تامل برانگیز باشد. به همین دلیل برای انتخاب هرکدام از این استراتژی ها باید دلایل محکمی داشته باشید. البته هر کدام در جای خود نتیجه بخش است و شما را به صدر نتایج گوگل می نشاند.

انتخاب از میان این دو بستگی به استراتژی های بازاریابی سازمان شما دارد. به عنوان مثال اگر شما سئو و بهینه سازی سایت را انتخاب کنید، به معنای داشتن دید بلند مدت در استراتژی بازاریابی شما میباشد. زیرا سئو یک فرآیند زمانبر است و ثمره اقدامات بهینه سازی سایت برای قرارگیری در صفحه اول گوگل در طول زمان خود را نشان میدهد. در حالی که به محض شارژ شدن حساب گوگل ادوردز وب سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده می شود.

مکانیزم گوگل ادوردز و سئو سایت در دستیابی به نتایج برتر گوگل

سئو و بهینه سازی مجموعه فعالیت هایی برای گوگل و کاربران است. شما از یک طرف فاکتور های مهمی را در سایت اعمال می کنید تا ربات های گوگل آن را راحت تر بخوانند و گوگل بتواند سایت شما را در رتبه های برتر نمایش دهد و از طرفی دیگر برای کاربران جذابیت هایی در محتوا فراهم می کنید تا نیازهای آنها را برطرف کرده و آنها را درگیر کند. محتوای سایت نه تنها شامل مطالبی است که شما می نویسید، بلکه فیلم ها و اینفوگرافیک، چیدمان و طراحی سایت(https://webone.co) برای اطمینان از اینکه ظاهر سایت کاربر پسند باشد را نیز شامل می شود.

از طرف دیگر گوگل ادورز نوعی تبلیغات در نمایش آنلاین است و این امکان را به شما می دهد تا هر بار تبلیغ شما در نتایج گوگل نمایش داده شود کاربر بتواند بر روی آن کلیک کند. اما به ازای هر کلیک کاربر، شما هزینه ای بر مبنای دلار پرداخت می کنید. بنابراین گوگل ادورز می تواند به شما کمک کند تا هنگامی که کاربران در گوگل کلمه ای خاص را جستجو می کنند سایت شما حتما نمایش داده شود. به این ترتیب با استفاده از گوگل ادورز می توانید خیلی سریع و حتی قبل از اینکه اعتبار سایت به صورت ارگانیک بیشتر شود در صدر نتایج نمایش داده شوید.

برنده رقابت گوگل ادورز و سئو سایت

رقابت میان گوگل ادورز و سئو سایت زمانی مطرح می شود  که فاکتورهای زمان و هزینه برای دست یابی به صدر نتایج گوگل مطرح باشد.هر دوی این کانال ها می توانند به بیشتر دیده شدن سایت شما در نتایج جستجو کمک شایانی کنند، تلاش برای اینکه بگوییم کدامیک از این دو بهتر است کار ساده ای نیست.  اما می توان برای انتخاب هر کدام یک استراتژی تعیین کرد.

اگر سایت شما به تازگی شروع به فعالیت کرده است، انتخاب گوگل ادورز برای دیده شدن وب سایت شما در نتایج، بهتر و منطقی تر است. در این صورت لازم نیست مدت زمان زیادی را صرف سئو سایت کرده و می توانید در ازای پرداخت هزینه تبلیغات ادورز، در نتایج دیده شده و ترافیک داشته باشید. همچنین می توانیداز طریق تبلیغلت گوگل ادورز در نتایج جستجو رفتار کاربر بعد از وارد شدن به سایت مانند مدت زمانی که در صفحه سپری می کند و نحوه رفتار بعد از صفحه لندینگ را بررسی و تحلیل کنید.

در این صورت شاید تصور کنید گوگل ادورز که در زمان کوتاه و با صرف هزینه شما را به نتایج برتر می رساند، برنده رقابت باشد. اما لازم است کمی حرفه ای تر به این موضوع نگاه کنید. انجام اقدامات فنی در سئو سایت شما می تواند همیشگی و پایدار باشد. بنابراین شما یک سایت بهینه در اختیار دارید که می توانید با بکارگیری اصول سئو و به صورت کاملا ارگانیک آن را در رقابت با سایر رقبا در صدر نتایج قرار دهید.علاوه بر این نه تنها در یک کلمه کلیدی بلکه در سرچ کلمات مرتبط کاربر نیز دیده می شوید. بنابراین زمان و هزینه عامل رقابت گوگل ادورز و سئو هستند.

سئو وب وان

گوگل ادورز مکمل سئو و بهینه سازی سایت

به طور کلی باید بگوییم حضور قوی و پایدار یک وب سایت در نتایج گوگل نیازمند بهینه سازی اصولی ساختار و محتوا در سایت است. سئو سایت فونداسیون سایت شما را برای تداوم رتبه در نتایج به صورت ارگانیک به دنبال دارد که می توانید برای دریافت خدمات حرفه ای سئو سایت به وب وان مراجعه نمایید. اما گوگل ادورز میانبری است که به مطرح شدن سایت شما قبل از اعتماد گوگل به آن کمک شایانی می کند و خیلی سریع برای شما ترافیک به همراه می آورد. کسب جایگاه برتر گوگل توسط سئو و بهینه سازی تنها به معنی اعتماد گوگل به سایت شما نیست، بلکه به این معنی است که توانسته اید رضایت کاربر را نیز جلب کنید. در حقیقت با یک تیر دو نشان زده اید!   

برند های تجاری باید در یک استراتژی هر دو را به صورت موازی بکار گیرند تا بتوانند حضور مدام در دنیای دیجیتال داشته و همیشه به عنوان برند مطرح باشند. تداوم و نگهداری رتبه برتر گوگل عاملی است که باعث می شود سئو و ادورز را مکمل یکدیگر بنامیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.