با چالش‌های جذب و استخدام نیرو در سازمان‌ها چه کنیم؟

چالش‌های جذب و استخدام نیرو در سازمان‌ها 

جذب و استخدام نیرو در سازمان‌ها و شرکت‌های متوسط و بزرگ همواره با چالش‌هایی همراه می‌باشد و مراحل گسترده و پیچیده‌ای دارد. از زمانی که شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند یک نیروی جدید استخدام کنند اولین سوالی که برای آن‌ها پیش می‌آید این است که «کجا آگهی استخدام منتشر نمایم تا موفق شوم بهترین نیروها را جذب کنم»؟

در حال حاضر تعداد زیادی پلتفرم استخدام و کاریابی در فضای وب و اینترنت وجود دارند، که می‌توان در آن‌ها به دنبال نیروی انسانی موردنظر بود. خب چه چیزی بهتر از این که فقط با یک جستجوی ساده در اینترنت و ثبت‌نام در چند سایت کاریابی بتوانید در زمان کوتاهی نیروی جدیدتان را استخدام کنید؟ شاید در ابتدا همه چیز خیلی ساده به نظر برسد. اما این‌جا تازه اول راه است... . امان از روزی که پراکندگی و جامع نبودن سایت‌های کاریابی شما را کلافه کند. خدا نصیبتان نکند!

در یکی از سایت‌های کاریابی برنامه‌نویس خوب گیر می‌آید و در دیگری کارمند روابط عمومی... . برای استخدام مهندس برق و عمران هم که باید در یک سایت دیگر ثبت‌نام کرد و در آن‌جا پلن خرید. برای مثال سایت ایران تلنت فقط برای انتشار آگهی توسط شرکت‌های معتبر مناسب می‌باشد. چرا که زبان پایه‌ی این سایت انگلیسی است و جامعه‌ی هدف آن افراد حرفه‌ای و سطح بالاتر هستند. دقیقاً برعکس سایت جابینجا که در آن جذب و استخدام نیرو با کمترین مهارت و تخصص نیز امکان‌پذیر است.

با این تفاسیر اگر بخواهید به‌عنوان یک مدیر یا کارفرما در تمام این سایت‌ها عضو شوید، باید منتظر سرازیر شدن سیل انبوهی از رزومه برای شرکت خود باشید. به نظر شما چقدر برای بررسی و فیلتر کردن این تعداد رزومه باید وقت صرف کرد؟ هزینه‌ی خرید پلن در تمام این سایت‌ها هم دیگر که قوز بالای قوز است. پس چاره چیست؟

صرف این همه وقت و هزینه منصفانه نیست! چراغ جادو کجاست؟

سایت چراغ در پی تبدیل شدن به یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های آموزش، کاریابی و استخدام در کشور وارد میدان شده است تا خیلی از خستگی‌های این مدلی را کم کند. این سامانه با ارائه‌ی سرویس‌های منحصر به‌فرد، فرصت‌های جدیدی را در اختیار کارجویان و کارفرمایان خواهد گذاشت. جامع بودن فرصت‌های شغلی در چراغ این فرصت را به مدیران و کارفرمایان سازمان‌های مختلف می‌دهد تا از خرید پلن‌های مختلف و سر زدن به سایت‌های پراکنده و خسته کننده خلاص شوند.

آن‌ها دیگر به راحتی می‌توانند رزومه‌های دریافتی از سوی کاندیداهای استخدامی را به صورت یک‌‌جا بررسی کنند. کارفرمایان می‌توانند با عضویت در سایت چراغ، بدون انتظار و در کوتاهترین زمان ممکن نیروهای موردنظرشان را پیدا کنند و پس از انجام مصاحبه‌ی حضوری، استخدام آن‌ها را نهایی نمایند. بنابراین جذب و استخدام نیرو با تاخیر کمتری انجام خواهد شد و سازمان‌ها سریع‌تر از هر زمان دیگری به نتیجه‌ی دلخواهشان خواهند رسید.

البته مزایای سایت چراغ به همین جا ختم نمی‌شود. برای همین از شما دعوت می‌کنیم تا به این سامانه‌ی آموزش و کاریابی هوشمند سری بزنید و تفاوت را با چشمان خودتان ببینید. با استفاده از امکانات موجود در چراغ می‌توانید در طی فرآیند جذب و استخدام نیرو به سبک حرفه‌ای‌ها عمل نمایید!

در چراغ، چالش‌های جذب و استخدام نیرو به حداقل رسیده‌اند...

ساخت روزمه‌ی حرفه‌ای نه تنها به کارجویان امکان بهتر دیده شدن را می‌دهد، بلکه کارفرمایان دیگر مجبور نیستند برای جذب و استخدام نیرو با یک سری رزومه‌ی ناقص و غیرمرتبط روبرو شوند. رزومه‌ساز آنلاین در چراغ، امکان ساخت رزومه به بهترین شکل ممکن را در اختیار کارجویان قرار می‌دهد و علاوه بر آن اصول صحیح رزومه‌نویسی نیز به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

امکان برقراری ارتباط موثر با کارجو نیز یکی دیگر از مواردی است که در زمان جذب و استخدام نیرو باید به آن توجه ویژه‌ای شود. متاسفانه برخی از شرکت‌ها به دلیل نداشتن یک برنامه‌ریزی درست و اصولی در فرآیند استخدام، نمی‌توانند این ارتباط را به خوبی مدیریت نمایند. این امر موجب تغییر ذهنیت کارجو و  همچنین خدشه‌دار شدن برند سازمان می‌شود. کارفرمایان با استفاده از دوره‌های ویدئویی و آموزشی مفید و کاربردی در سایت چراغ می‌توانند خیلی راحت و هوشمندانه به این چالش نیز غلبه نمایند.

استخدام نیروی غیر متخصص و ناسازگار با شرایط سازمانی هم می‌توان به‌عنوان یک چالش بزرگ در فرآیند جذب و استخدام نیرو شما را کلافه کند. اگر در زمان مصاحبه نتوانید در شناسایی شخصیت، مهارت و تخصص‌های فرد، موفق عمل نمایید، احتمالاً پای یک نیروی نامناسب را به سازمان خود باز خواهید کرد. به همین راحتی! در بخش آموزش سامانه‌ی چراغ نکات کلیدی برای یک مصاحبه‌ی موفق به کارفرمایان آموزش داده می‌شود تا در این زمینه دچار مشکل نشوند.

بهتر است بیش از این زمان را از دست ندهید و همین حالا در سامانه‌ی هوشمند چراغ ثبت‌نام نمایید. مدیران و کارفرمایان شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در سراسر کشور می‌توانند با درج آگهی استخدام خود در سایت چراغ، با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان ممکن بهترین بازخوردها را برای جذب و استخدام نیرو دریافت نمایند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.