دوره آموزشی کاربردی تحلیل کسب و کار با استاندارد BABOK

آموزش تحلیل کسب و کار BABOK

افراد از مسیر های مختلف به شغل تحلیل کسب و کار وارد می شوند. برخی افراد از دانشگاه در رشته‌هایی مانند مدیریت، صنایع، MBA و ... فارغ التحصیل شده و بلافاصله به عنوان تحلیلگر در یک شرکت بشروع به کار می کنند؛ اما باید بدانید که غالباً یک تحلیلگر کسب و کار قبل از شروع به کار به عنوان تحلیلگر، سالها تجربه در برخی زمینه های مرتبط را خواهند داشت. ضمن این که راهنمای بین‌المللی تحلیل کسب و کار بر مبنای راهنمای BABOK یک راهنمای پرکاربرد و بین‌المللی است که به تحلیلگران کسب و کار در سراسر دنیا کمک می‌کند که بدانند چه وظایفی را با چه تکنیک‌های کاربردی و اجرایی برای تحلیل کسب و کار باید انجام دهند.

شما ممکن است تصمیم بگیرید که در یک شرکت در نقش تحلیلگر کسب و کار فعالیت کنید، یا ممکن است یک مشاور باشید و برخی از کارهای منتسب به تحلیلگر کسب و کار را نیز انجام دهید. هنگامی که شما به عنوان یک تحلیلگر کسب و کار فعالیت می کنید، از نظر رشد شغلی چه انتظاری می توانید داشته باشید؟ این به تجربه شما و علاقه هایتان بستگی دارد.

معمولاً تحلیلگر کسب و کار با تجربه بیشتر، به پروژه های بزرگتر و یا پیچیده تر دعوت می شود. اگر شما یک تحلیلگر کسب و کار با تجربه باشید، اغلب از شما درخواست می شود مربی (Coach) تحلیلگرهای جوان و بسته به سایر تجربیات شما همچنین ممکن است از شما درخواست شود مدیر پروژه، مدیریت فرایند، گروه QA یا حتی معمار پروژه یا طراح را راهنمایی کنید.

ارتباط تحلیل کسب و کار با سایر حوزه‌های کاری

با گذشت زمان، ممکن است از شما درخواست شود که هم به عنوان تحلیلگر کسب و کار و هم مدیر پروژه روی یک پروژه کار کنید.

به عنوان مثال، اگر شما واقعاً دوست دارید نصب و استفاده از ابزارهای نرم افزاری را یاد بگیرید، ممکن است شما به یک متخصص ابزار تبدیل شوید، کسی که نیازهای شرکت ها را برای ابزارهای نرم افزاری انتخاب می کند، تعیین می کند که چه ابزارهایی مورد نیاز هستند و چگونه از آنها برای پشتیبانی از اهداف شرکت استفاده می شود. بنابراین ممکن است از تحلیل کسب و کار  و مهارت‌های مربوط به آن در پروژه‌ها و اموری مانند هوش تجاری با Power BI استفاده کنید. همچنین ممکن است شما در ایجاد کتاب راهنما و آموزش کارمندان سازمان مشارکت داشته باشید تا به آنها نشان دهید که چگونه می توانند از ابزارهای موجود در مشاغل خود استفاده کنند.

BusinessAnalyst_NortheasternGraduateBlog_HeroImage

شاید کسب و کار اشتیاق واقعی شما باشد، بنابراین از مهارت های نرم خود برای تبدیل شدن به یک مربی کسب و کار استفاده می کنید. شما با مردم همکاری می کنید تا اهداف شغلی آنها و چگونگی دستیابی به این اهداف را کشف کنید. این اغلب موقعیتی است که شما با صاحبان مشاغل کوچک که قصد دارند کسب و کار خود را بهبود یا رشد دهند، همکاری می کنید.

با توضیحات بالا چنانچه به حوزه تحلیل کسب و کار براساس راهنمای BABOK علاقه مند شدید پیشنهاد می‌کنیم دوره آموزشی تحلیل کسب و کار BABOK را در دستور کار آموزشی خود یا سازمان خود قرار دهید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.