تفاوت بیمه‌های خودرو: بیمه بدنه و شخص ثالث چه تفاوتی با هم دارند؟

بیمه شخص ثالث خودرو

 یکی از دلایل مهم پرفروش بودن آن اجباری بودن بیمه شخص ثالث است. این رشته بیمه تنها بیمه‌ای‌ست که داشتن آن برای دارندگان خودرو الزامی است. در این بیمه منظور از شخص ثالث هر فردی به غیر از راننده است که در سانحه یا تصادف دچار خسارت جانی یا مالی می‌گردد. سقف پوشش جانی این بیمه به اندازه دیه در ماه حرام همان سال است. این مبلغ ثابت بوده و توسط فرد بیمه‌گزار یا بیمه‌شوند نمی‌تواند کمتر یا بیشتر انتخاب شود. سقف پوشش مالی نیز مقدار حداقلی دارد که نمی‌تواند کمتر از آن باشد اما بنا به درخواست بیمه‌گزار و پرداخت حق بیمه متناسب، می‌تواند تا مبالغ بالاتر انتخاب گردد.

مبلغ حق بیمه ثالث ماشین

بیمه شخص ثالث برای همه افراد و همه خودروها قیمت ثابتی ندارد. درواقع عوامل مختلفی هستند که بر قیمت بیمه شخص ثالث تأثیرگذارند، مانند تعداد دفعاتی که خودرو یا راننده قبلا خسارت خورده و یا حتی تعداد سیلندر ماشین. جالب است بدانید  قیمت خودرو تأثیری روی قیمت بیمه شخص ثالث ندارد. درواقع در بیمه شخص ثالث فاکتور مهمی که برای شرکت بیمه‌گر مهم است، میزان ریسک‌پذیر بودن بیمه‌شوند است. به همین خاطر عوامل مربوط به خطرساز بودن ماشین و راننده اندازه‌گیری می‌گردد.

بیمه بدنه خودرو

همانطور که گفته شد بیمه شخص ثالث تنها خسارات مالی که فردی غیر از راننده متحمل شود را پرداخت می‌کند. حال اگر طی تصادف یا حادثه‌ای، خودرو آسیب دید تکلیف چیست؟ برای پوشش دادن هزینه‌های این خسارات، بیمه بدنه به کار می‌آید. بیمه بدنه خسارات شما را تا سقف تعهدی که هنگام بیمه شدن تعیین کرده‌اید، پوشش می‌دهد. برخلاف بیمه شخص ثالث، اساس مبلغ حق بیمه را را قیمت خودرو تعیین می‌کند. البته همچون بیمه شخص ثالث عوامل دیگر مانند دفعات خسارت و درصد تخفیف در حق بیمه تاثیرگذار است.

حذف نسخه فیزیکی بیمه‌نامه

بنابر اعلام بیمه مرکزی، از خرداد ماه سال ۹۹ همراه داشتن نسخه فیزیکی بیمه نامه الزامی نبوده و صدور آن بصورت الکترونیکی قابل انجام است. همچنین ارائه بیمه‌نامه قبلی هنگام دریافت بیمه‌نامه جدید نیز الزامی نبوده و میتوانید بصورت کاملا آنلاین بیمه‌نامه خود را دریافت کنید.

با مراجعه به وبسایت خرید آنلاین بیمه به آدرس bimebazar.com قیمت تمامی شرکت‌های بیمه را مقایسه نموده و با انتخاب یکی از میان آنها، بیمه خود را با بهترین قیمت دریافت کنید. تنها کافی‌ست تصویر بیمه‌نامه قبلی و کارت ماشین خود را آپلود کنید تا بیمه‌نامه شما در کمتر از یک ساعت صادر شود.

خرید آنلاین بیمه خودرو و تمامی رشته‌ها

علاوه بر بیمه‌های خودرو بیمه‌های دیگر مانند بیمه درمان تکمیلی انفرادی، عمر، مسافرتی، آتش‌سوزی را با مقایسه و مشاوره رایگان دریافت کنید.

همچنین جدیدترین محصول در صنعت بیمه که پوشش‌های درمان پزشکی و فوت کرونا را پوشش می‌دهد با پایین‌ترین نرخ حق بیمه در میان شرکت‌های بیمه نیز در بیمه‌بازار قابل خرید است. بیمه کرونا تنها با وارد کردن اطلاعات اولیه بیمه‌گزار بصورت آنی قابل صدور است.

بیمه بازار به عنوان اولین پلتفرم خرید اینترنتی بیمه تجرببات فراوانی در زمینه صدور آنلاین داشته و همواره به دنبال ارتقا سطح رضایت و کیفیت خرید مشتریان خود بوده است. شما نیز می‌توانید همین امروز برای خرید هر بیمه‌ای، سری به بیمه‌بازار بزنید و آن را امتحان کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.