دفتر کار مجازی دفتر شما چگونه در روزهای شیوع کرونا به کمک کسب و کارها آمد؟

شیوع کرونا در ایران از اسفندماه سال گذشته تاکنون سبب شده تا بسیاری از کسب و کار ها برای حفظ سلامت تیم‌شان و ادامه فعالیت خود به خانه‌نشینی اجباری و دورکاری تن دهند. در این مدت همچنین شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که سرویس‌های دورکاری عرضه می‌کنند، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفتند.

با علی دشتی، مدیر این استارتاپ درباره ایده شکل‌گیری دفترشما و کمکی که به کسب‌وکارها می‌کنند، گفتگو کردیم.

دفتر شما1

به عنوان اولین سوال بفرمایید که ایده دفتر شما چگونه به وجود آمد؟

حدود هفت، هشت سال پیش بود که این ایده در ذهن من شکل گرفت. در آن سال‌ها هم تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی سبب شده بود هزینه راه‌اندازی و اداره کسبوکارها افزایش پیدا کند و در نتیجه بسیاری از صاحبان مشاغل، توانایی اجاره یک دفتر کار خصوصا در پایتخت را نداشته باشند؛ بنابراین ایده دفتری مجازی که با هزینه‌ای بسیار کمتر جایگزین دفتر فیزیکی شود را عملی کردیم، به‌ این صورت که کسب‌وکارها این امکان را پیدا کردند در چند دقیقه ثبت نام تلفن ثابت را انجام دهند و روی آن شماره، امکانات سانترال و منشی دورکار، فکس اینترنتی و صندوق صوتی بگیرند.

دفترشما به کسب‌وکارها چه خدماتی ارائه می‌کند؟

ما دو سرویس اصلی داریم. یکی تلفن گویا و یکی هم منشی مجازی؛ تلفن گویا یک فناوری مبتنی بر سانترال برای مدیریت تماس‌ است؛ اما در شیوه قدیمی برای داشتن تلفن گویا علاوه بر اجاره دفتر و خرید خط تلفن، باید هزینه‌های نصب و راه‌اندازی و نگهداری بالای سانترال را هم بپردازید، از آن گذشته، در صورت نقل مکان به یک نشانی جدید، شماره تماس شما نیز تغییر می‌کند که برای کسب‌وکار شما اصلا خوب نیست.

اما سرویس تلفن گویا بدون نیاز به نصب هیچگونه نرم افزار، سخت افزار، سیم‌کشی و یا حتی خرید خط تلفن، کلیه امکانات ارتباطی سیستم تلفن گویا را برای شما فراهم می‌آورد. در ۵ دقیقه می‌توان یک خط تلفن ثابت در تهران خرید و پس از تست رایگان چند روزه با ارسال مدارک صاحب آن خط تلفن شد.

سرویس دیگر هم منشی مجازی است. منشی مجازی درست مانند منشی خود شماست؛ یک اپراتور انسانی که به صورت حرفه ای تمامی تماس هایتان را پاسخگو است، به افرادی که مشخص کرده اید انتقال می دهد، پیغام می گیرد، با مشتریان‌تان تماس می‌گیرد، قرار ملاقات‌ها را تنظیم و سفارشات را ثبت می‌کند. تنها تفاوت آن با منشی عادی این است که نیازی به حضور فیزیکی ندارد. و البته، هزینه‌اش بسیار پایین‌تر است.

منشی حرفه‌ای دفتر مجازی با اطلاعات و دستور العملی که در اختیارش قرار می‌دهید، مشتریانتان را راهنمایی کرده و در صورت لزوم تماس آن‌ها را به شما وصل می‌کند. با این شیوه شما فقط یک دهم هزینه استخدام منشی را پرداخت می‌کنید.

آیا می‌توان دفتر شما را فضای کار اشتراکی به‌ حساب آورد؟

خیر، فضای کار اشتراکی نیست، دفتر شما به صاحبان کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که ارتباط کسب‌وکارشان را به‌صورت آنلاین مدیریت کنند. البته با کسانی که فضای کار اشتراکی ارائه می‌دهند تفاهمنامه داریم تا مشترکین ما بتوانند با تخفیف ویژه از این فضاها استفاده کنند.

با توجه به دوران قرنطینه و دورکاری اجباری، عملکرد کسب‌‌وکارها دردورکاری چگونه بود؟ آیا می‌توان گفت این توفیق اجباری باعث ایجاد فرهنگ دورکاری بین کسب‌‌وکارها شده است؟

این دوران در فرهنگ دورکاری واقعا تاثیر داشت، پیش از این دورکاری مطلوب کسب‌وکارها نبود اما در این دوران با توجه به اینکه همه کسب و کار ها مجبور به دورکاری شدند، هماهنگی بین تیم‌ها دو برابر شد.

حتی من فکر می‌کنم بعد از تمام شدن دوران کرونا بیشتر کسب و کار ها به همین شیوه ادامه بدهند و نهایتا در هفته روزی دو بار به محل کار خود بروند. یکی دیگر ازنتایج این توفیق اجباری این بود که به صاحبان کسب‌وکار نشان داد که نباید حتما نیروها حضور داشته باشند، آن‌ها حتی در شهرهای دیگر و از راه دور هم می‌توانند کار خود را به درستی انجام دهند.

مشتری‌های شما از چه گروه یا قشری هستند؟

کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، استارتاپ‌ها، فریلنسرها و افرادی که جای ثابتی ندارند؛ اما می‌خواهند ارتباط‌شان با مشتری حفظ شود. تمام کسانی که می‌خواهند در بازار پایتخت حضور پیدا کنند ولی امکان اجاره دفتر کار و استخدام منشی و غیره را ندارند.

دفتر شما2

از خارج از ایران هم کاربر دارید؟

بله، ایرانی‌هایی که در سفر هستند و می‌خواهند با منشی‌های خود در تماس باشند، از طریق پنل‌شان تنظیمات را انجام می‌دهند.

آیا برنامه‌ای برای توسعه خدمات دفتر شما دارید؟

حتما. اولا در این خدمات ارتباطی که ارائه می‌کنیم باید امکانات متعددی مانند ارتباط با CRM، وصل تماس‌گیرندگان به سیستم پرداخت، نظرسنجی و ثبت‌نام را هم به مشتری‌های خود ارائه کنیم؛ چراکه گروهی از مشتریان به کسب‌وکارها رجوع می‌کنند که مایل نیستند ثبت‌نام و تراکنش‌ خود را از طریق اینترنت انجام دهند؛ بنابراین باید به این خط‌های تلفنی‌مان امکاناتی اضافه کنیم تا این مشتریان تراکنش خود را با تلفن ثابت انجام دهند.

بیزینس‌ مدل شما به چه شکل است؟

کسب‌وکارها به میزان نیاز و دقیقه در ماه سرویس می‌گیرند. به‌عنوان مثال، کسب‌وکار نوپایی با پرداخت مبلغ ۴۹ هزار تومان می‌تواند یک خط تلفن، سانترال، تلفن گویا و فکس داشته باشد و زمانی که رشد کرد، می‌تواند یک بسته بالاتر بگیرد و به میزان مصرف خود هزینه پرداخت کند. یا مثلا با ۹۹ هزار تومان می‌تواند ۵۰ دقیقه در ماه منشی داشته باشد. به بیانی اگر تلفن شما تماس‌های زیادی داشته باشد، مشتری می‌تواند دقیقه بیشتری خریداری کند.

در دوران کرونا در عملکرد دفترشما چه تغییراتی به وجود آمد؟

در دوران کرونا و با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کار ها مجبور به دورکاری شدند، کسب‌وکارهای بیشتری به خاطر امکانات تماس ورودی و خروجی به دفتر شما رجوع کردند. پیش‌تر از این ما با همکاری فناپ روی سرویس جدید تماس خروجی کار می‌کردیم؛ اما این دوران باعث شد تا سریع‌تر این سرویس را راه‌اندازی کنیم. با شروع شرایط دورکاری یکی از نیازهای کاربران تماس با مشتریان خود برای پیگیری کارها بود. در این سرویس از قابلیت خطوط فناپ استفاده کردیم که شماره مشتری روی تماس خروجی نمایش داده می‌شود و کاربر متوجه شود که چه کسی با او تماس گرفته است و کاربران هم می‌توانند با خطوط تلفنی که از ما دریافت کردند، با بیرون و مشتریان خود تماس برقرار کنند.

در ماه‌های اواخر اسفند تاکنون، رشد یک ماه را در یک هفته تجربه می‌کنیم. به زبانی دیگر در جذب مشتری جدید ماهانه رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم. رشد ورودی سایت هم رشد ۲۰ درصدی داشته است؛ رنک سایت دفترشما قبل از کرونا ۱۰۰۰ بود و در حال حاضر به زیر ۵۰۰ رسیده است. این نشان‌دهنده این است که مردم در مورد مباحث دورکاری جست‌وجو می‌کنند و نیاز آن حس می‌شود».

و حرف پایانی؟

به صاحبان کسب و کار ها پیشنهاد می‌کنم که اگر فکر می‌کنید امکانات دفترکار مجازی می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند، ۱۵روز خدمات دفتر کار مجازی را به‌صورت رایگان آزمایش کنید.

 تنها کافی است به سایت ما به آدرس daftareshoma.com بروید و این سرویس ها را امتحان کنید.

اگر هر سوال یا ابهامی هم در رابطه با سرویس‌های دفترشما دارید، با ما تماس بگیرید. شماره تماس ما 02128420 است و همینطور ما را در اینستاگرام، تلگرام و توییتر و آپارات با آی‌دی daftareshoma پیدا کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.