سودآوری بترانس برای سهامداران

اما تشریح عملکرد در سال ۱۳۹۸ و برنامه های سال ۱۳۹۹ گروه صنعتی ایران ترانسفو:

علیرغم برخی محدویت ها، شرکت در خصوص گردش نقدینگی و تامین مواد اولیه در سال ۱۳۹۸ عملکرد بسیار مطلوبی داشته، بطوریکه اگر مروری بر صورتهای مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی داشته باشیم شاخص های درآمد عملیاتی ، سود ، دوره وصول مطالبات دارای رشد مثبت بسیار قابل توجه است.

  • افزایش درآمد عملیاتی گروه ۸۷ درصد و شرکت اصلی ۹۷ درصد و همچنین افزایش ۱۴۱ درصدی سود خالص گروه و ۱۴9 درصدی شرکت اصلی نسبت به سال ۱۳۹۷ نشان دهنده رشد عملکرد شرکت در سال ۱۳۹۸ بوده است و کاهش دوره وصول مطالبات ۳۰ درصدی گروه و ۴۵ درصدی شرکت اصلی ناشی از پویایی شرکت در عزم به بهبود ساختار مالی در جهت تولید و ادامه روند به رشد می باشد این در حالیست که علیرغم تورم بالای داخلی و نوسانات ارزی ، سهم قیمت مواد و هزینه های اداری و فروش و مالی در قیمت تمام شده محصول پایین آمده و این حاکی از بهبود چرخه تامین و کنترل هزینه ها می‌باشد. همین چند شاخص حاکی از عملکرد بسیار مثبت شرکت بوده که پیش بینی می شود با تحقق برنامه ها به یاری خداوند متعالی این روند در سال 13۹۹ بمراتب بهتر خواهد بود. و اما در خصوص مجمع:

ایران ترانسفو1

الف: همچنان که مستحضرید خلاصه تصمیمات مجمع عبارت بود از:

1. تصویب صورتهای مالی،

2. تعیین حسابرس و بازرس قانونی شرکت جهت سال مالی 1399

3. روزنامه های رسمی و کثیر الانتشار شرکت برای سال ۱۳۹۹

4. تقسیم سود به ازای هر سهم ۳۵۰ ریال

5.سایر موارد

ب: و اما اهم برنامه های شرکت برای سال ۱۳۹۹

1. یکی از سوالات متداول که برای سهامداران ایجاد شده مبلغ تقسیم سود در مقایسه با سال ۱۳۹۷ می باشد (نسبت تقسیم سود در سال ۱۳۹۷ به میزان ۸۴ درصد سود هر سهم EPS بوده و در سال ۱۳۹۸ به میزان ۳۴ درصد سود هر سهم میباشد)

  • مهمترین دلیل این موضوع پیشنهاد برنامه افزایش سرمایه شرکت اصلی از محل سود انباشته و مطالبات حال شده سهامداران بطور قطع به میزان حداقل صد درصد خواهد بود.

2. با توجه به مصوبه هیات مدیره محترم شرکت و موافقت رسمی سهامداران عمده با کلیات افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، شرکت در حال اجرای این مصوبه می‌باشد البته قابل ذکر است در خصوص پیشنهاد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی طبقه زمین، اتفاق نظر قطعی از نظر کارشناسان مالی و اقتصادی شرکت حاصل شده است و در حال بررسی سایر طبقات است.

  • شایان ذکر است برای هر دو برنامه فوق کمیته اجرایی با حکم جناب آقای دکتر ظهیری عضو هیات مدیره و مدیرعامل محترم گروه صنعتی ایران ترانسفو تشکیل گردیده که مسئولیت پیگیری و اجرای مصوبات هیئت مدیره را در سریعترین زمان ممکن بر عهده دارند.

3. یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده در مجمع که تکالیف سال ۱۳۹۷ هم بوده است ثبت، عرضه و پذیرش شرکتهای زیر مجموعه در بازار سرمایه است.

در این خصوص سه شرکت بزرگ زیر مجموعه گروه صنعتی ایران ترانسفو بعنوان اولین شرکتهایی هستند که کاندیدای ثبت، پذیرش و عرضه در بازار سرمایه است.

  • اولین شرکت با نماد بعایق که در حال حاضر ثبت نزد فرابورس می باشد و برای پذیرش و عرضه در حال مذاکره و بررسی های فنی از طریق کارشناسان شرکت و شرکت اصلی می باشد این شرکت جزء شرکتهای بزرگ گروه صنعتی ایران ترانسفو و از شرکت‌های برتر و بسیار موفق در زمینه تولید قطعات عایقی محسوب می گردد که در منطقه بی نظیر است. 
  • دومین شرکت با نماد برانسفو شرکت ترانسفورماتور توزیع زنگان می باشد که در نیمه اول سال ۱۳۹۷ تا مرحله عرضه در بورس قرار گرفت و حتی جلسه معارفه هم انجام پذیرفت. در حال حاضر با مذاکرات و رایزنی های که انجام شده مجددا این شرکت در حال اقدام برای درخواست ثبت، پذیرش و عرضه در بورس قرار گرفته است که پیش بینی می شود با راهکارهای موجود این اقدام در اسرع وقت انجام شود این شرکت با فروش حدودا ۶.۱۴۲ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ جزء شرکتهای بزرگ گروه صنعتی ایران ترانسفو محسوب می گردد.
  • سومین شرکت با نماد برانس شرکت ایران ترانسفو ری می باشد که امکان ثبت، پذیرش و عرضه آن هم در حال مهیا شدن است، این شرکت علاوه بر مکان موجود و کارخانه جدید، زمینی به وسعت حدود ۵۰.۰۰۰ متر مربع (سایت قبلی کارخانه) در شهر ری و منطقه تقریبا تجاری در اختیار دارد که با دریافت پایان کار ارزش ریالی آن برای شرکت قابل توجه خواهد بود.

ایران ترانسفو2

شرکت در حال حاضر در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار در شهر صنعتی پرند قرار دارد و با فروش حدوداً 4.000 میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ جزء شرکتهای بزرگ گروه صنعتی ایران ترانسفو محسوب می گردد.

  • لازم به ذکر است برای ثبت، پذیرش و عرضه هر سه شرکت فوق نیز بلافاصله بعد از مجمع کمیته اجرایی با حکم مدیرعامل و عضو هیئت مدیره محترم گروه صنعتی ایران ترانسفو تشکیل گردیده که مسئولیت پیگیری و اجرای تکلیف فوق را در سریعترین زمان ممکن بر عهده دارند. بنا بمراتب و با لحاظ متوسط P/E صنعت پیش بینی می‌شود عرضه این شرکت‌ها منافع خوبی برای سهامداران عزیز بهمراه خواهد داشت.
  • ضمناً یکی دیگر از برنامه های شرکت تبدیل به احسن برخی دارایی‌های موجود است که در جریان اقدام هستند و به محض آگهی مزاید، از طریق سامانه کدال سازمان بورس و اوراق بهادار اطلاع رسانی خواهد شد.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.