راهنمای معامله و نگهداری رمز ارز در ایران در شرایط تحریم

با توجه به مسیر مبهم و آسیب‌پذیری اقتصاد جهانی، شهرت دنیای رمز‌ارز‌ها (Cryptocurrency) روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. با در نظر گرفتن محبوبیت گسترده رمز ارز‌ها و ارز‌های دیجیتال همچون بیت کوین، بدیهی است که این دارایی‌ها به زودی مسیر پول رایج را تغییر داده و حتی جایگزین پول کاغذی خواهند شد. رمز ارز‌های بسیاری با هدف کاهش تقلب، جلو‌گیری از تحریم، حذف واسطه‌ها و ممانعت از چاپ بی‌رویه پول و تورم فعالیت می‌کنند. فناوری بلاکچین با شعار شفافیت و امنیت، مسیری نوین و تحولی را پیش روی اقتصاد جهان قرار داده است.

از طرفی، نگرانی سرمایه‌گذاران مبنی بر چگونگی حفظ امنیتِ سرمایه همچنان پا‌بر‌جا است. در همین راستا، کیف پول‌های رمز ارز به کمک معامله‌گران آمده که خدمات متنوعی را در این زمینه ارائه کرده‌اند. اما کیف پول رمز ارزی چه انواعی دارد و چگونه می‌توان کیف پولی امن انتخاب کرد؟

انواع کیف پول رمز ارز: سرد و گرم

کیف پول‌های رمز ارز، نرم‌افزارهایی هستند که به منزله یک رابط بین شما و بلاکچین‌های مختلف عمل کرده و نقل و انتقالات آن‌ها را ممکن می‌سازند. کیف پول‌های رمز ارز را می‌توان به دو دسته‌ی گرم و سرد  تقسیم کرد. کیف پول‌های گرم، آن دسته از کیف پول‌هایی هستند که به اینترنت وصل می‌شوند و به لحاظ راه‌اندازی و دسترسی به سپرده، رابط کاربری آسان و راحتی دارند.

کیف پول‌های گرم برای کاربران و معامله‌گرانی که قصد انجام معاملات روزانه و کوتاه‌مدت دارند، بسیار مناسب هستند. در مقابل، شما برای استفاده از کیف پول‌های سرد نیازی به اینترنت ندارید. کیف پول‌های سخت‌افزاری یکی از انواع کیف پول‌های سرد به شمار می‌روند که در قالب‌های الکترونیکی و فیزیکی موجود هستند. کیف‌پول‌های سخت افزاری از امنیت خوبی برخوردار هستند؛ اما از نظر دسترسی آسان و کاربر‌پسند بودن، فاصله زیادی با کیف پول‌های گرم دارند.

هنگام انتخاب کیف پول، به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به روشی که برای سرمایه‌گذاری خود اتخاذ کرده‌اید (بلند مدت یا کوتاه مدت) و اولویت‌های شما (امنیت، رابط کاربری، دسترسی راحت و...)، نوع کیف پول‌های انتخابی نیز متغیرخواهد بود. در نتیجه، ابتدا با دیدی منطقی نسبت به انتظار خود از سرمایه‌گذاری به دنبال انتخاب کیف پولی مناسب بروید.

همان طور که اشاره شد، کیف پول‌های سخت‌افزاری اگرچه از امنیت بالایی برخوردار هستند؛ اما فاقد قابلیت معامله بوده و امکان خرید فروش را برای کاربر فراهم نمی‌کنند. اما کیف پول‌های گرم، رابط کاربری ساده به گونه‌ای که کاربر ارتباط خوبی با آن برقرار کند؛ فرایند تراکنش، ارسال، ذخیره و دریافت رمز ارز را آسان می‌کند. صرافی‌های بین‌المللی مانند بایننس، بیترکس، کراکن و غیره توانسته‌اند با ارائه خدمات پیشرفته و متنوع، کاربران زیادی را در سراسر دنیا جذب کنند.

یکی دیگر از مسائل مهمی که هنگام سرمایه‌گذاری باید در نظر بگیرید، سرویس‌دهی کیف پول‌های خارجی به ایرانیان است. به دلیل اعمال تحریم‌های جدی علیه ایران و مشکلاتی که کاربران ایرانی در ساخت کیف پول رمز ارز در پلتفرم‌های خارجی با آن روبه‌رو هستند، نگهداری دارایی‌ها در این صرافی‌ها با ریسک بالایی همراه است. صرافی های خارجی بسیاری با وجود ارائه خدمات گسترده و متنوعی، به بهانه تحریم‌ها دسترسی ایرانیان را به دارایی‌هایشان مسدود کرده و هیچ دلیل قانع کننده‌ای نیز برای اقدامات خود ارائه نکرده‌اند. سایر کاربران این صرافی‌ها به راحتی می‌توانند از تمامی خدمات حرفه‌ای آن‌ها بهره‌مند شوند؛ اما متاسفانه مسیر دشوار‌تری پیش روی ایرانیان است.

با این اوصاف، یک کیف پول ایرانی که بتواند بستر امن و متمرکزی برای مدیریت منابع ارزی به ارمغان آورد، بسیاری از این محدودیت‌ها را کنار خواهد زد.

یک کیف پول رمز ارز ایرانی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

با وجود این که اقشار گسترده‌ای از جامعه ایران قصد ورود به دنیای رمز ارز‌ها را دارند، داشتن رابط کاربری آسان و در عین حال خدمات تخصصی می‌تواند نیاز کاربران تازه‌کار و حرفه‌ای را بر بستری واحد بر‌طرف کند. ارائه رمز ارز‌های متنوع و همچنین پشتیبانی قدرتمند از آن‌ها، می‌تواند توجه افراد بیشتری را جلب کند.

در همین راستا، شرکت دانش بنیان اکسکوینو، اولین سامانه ایرانی است که کیف پول رایگان مخصوص هر ارز دیجیتال را در اختیار کاربران قرار داده است. این سامانه با ایجاد بستری قابل اعتماد جهت نگهداری دارایی‌های دیجیتال، تمامی خدمات مربوط به کیف پول رایگان و امن را در سطح رقبای بین‌المللی خود (البته بدون خطر تحریم برای کاربران ایرانی) فراهم می‌کند. دسترسی آسان از طریق وب و اپلیکیشن به متنوع‌ترین لیست رمز ارز‌ها در ایران، شرایط معامله‎ای قانونی و بدون محدودیت را ایجاد کرده که علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به وبسایت اکسکوینو به آدرس excoino.com مراجعه کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.