آیا حادثه بیمارستان اطهر و ساختمان پلاسکو به دلیل فقدان سیستم اعلام حریق به فاجعه تبدیل شد؟

 اغلب این ساختمان‌ها، متاسفانه سیستم اعلام حریق ندارند. همین باعث می‌شود در زمان ایجاد حریق، اقدامات لازم گاه با تاخیر انجام شود و یا حتی یک حریق کوچک به دلیل نبود امکانات لازم به یک فاجعه تمام‎‌عیار تبدیل شود.

چالشی که تا به حال نه فقط در ایران که در سراسر جهان، قربانی‌ زیادی گرفته است و به همین دلیل هم قوانین شهرداری‌ شهرهای کوچک و بزرگ دنیا برای تجهیز ساختمان‌های تجاری و مسکونی به سیستم‌های اعلام حریق قوانین سفت و سخت درنظر گرفته‌اند. به راستی شما فکر می‌کنید تجهیز یک ساختمان مسکونی به تجهیزات اعلام حریق، چقدر هزینه‌بردار است؟ قبل از هر ادامه متن، اگر می‌خواهید از رنج قیمت و لیست قیمت اعلام حریق برندهای مختلف اطلاعات خوبی بدست آورید، سری به این صفحه بزنید و بعد به مطالعه این مطلب بپردازید.

آرات گروپ

تاریخچه‌ای کوتاه از سیستم اعلام حریق در جهان

اولین سیستم اعلام حریق اتوماتیک را دستیار توماس ادیسون، یعنی فرانسیس رابینز در سال 1890 اختراع کرد. کمی بعد در سال 1902 بود که جورج اندرو داربی اولین سیستم اعلام حریق حرارتی را در بیرمنگام انگلستان راه‌اندازی کرد. در این زمینه پیشرفت‌ها آنقدر سریع و جدی بود که اواخر دهه 1930، حتی سیستم اعلام گاز نیز طراحی و ساخته شد. البته در اعلام گاز و سموم سمی در آن زمان ناموفق بود؛ اما توانست دست‌کم دود سیگار والتر جاگر مخترع را شناسایی کند که این خود قدم بسیار بلندی در این زمینه بود.

آرات

در ایران، با وجود آنکه هنوز ساختمان‌های ناایمن و اغلب قدیمی‌ساز زیادی وجود دارند و متاسفانه خطری بالقوه هستند، اما تولید سیستم‌های اعلام حریق پیشرفت‌های فراوانی رسیده تاجایی که حتی برندهای داخلی مثل شرکت زیتکس اخیرا موفق شد با اخذ تاییدیه از سازمان آتش‌نشانی، محصولات هوشمند خود را هم روانه بازار ایران و خاورمیانه کند. دتکتور دودی که والتر جاگر اتفاقی اختراع کرد امروز به عضو جدایی ناپذیر سیستم‌های اعلام حریق بدل شده است. اگر کنجکاو هستید که بدانید دتکتور دودی چیست و قیمت دتکتور دودی موجود در بازار ایران در چه رنج قیمتی نوسان می‌کند سری به این صفحه بزنید.  

سیستم اعلام حریق ایرانی، با کیفیت جهانی

شرکت‌ها و برندهای ایرانی مختلفی در سالهای اخیر در کشور در زمینه اعلام حریق فعالیت خود را به طور گسترده آغاز کرده‌اند. در سالهای اخیر تقریبا تمام‌ آن‌ها تایید سازمان آتش‌نشانی و نشان استاندارد ملی ایرانی را نیز دریافت کرده‌اند. همین باعث شده که به لحاظ کیفیت، بتوانند هم‌تراز با شرکت‌های بزرگ سراسر جهان پیش بروند و سیستم‌ اعلام حریق کانونشنال و آدرس‌پذیر را با بالاترین کیفیت و قیمتی تقریبا به اندازه نصف معادل خارجی خود تولید کنند.

بنابراین به خصوص در شرایط اقتصادی فعلی، استفاده از محصولات شرکت‌های ایرانی در این زمینه منطقی‌تر و کاربردی‌تر است. برای مثال شرکت زیتکس یکی از برندهای معتبر ایرانی است که سیستم اعلام حریق کانونشنال و آدرس‌پذیر را با استاندارد آتش‌نشانی و سازمان استاندارد ملی تولید می‌کند. برندهای دیگری نیز در این زمینه فعالند که می‌توانید برای مقایسه محصولات سیستم اعلام حریق آن‌ها به صفحه لیست قیمت اعلام حریق سایت فایرفایت مراجعه کنید.

معرفی برندهای مختلف اعلام حریق ایرانی

شرکت زیتکس

یکی از معتبرترین شرکت‌های اعلام حریق در ایران شرکت زیتکس است. چرا که این شرکت، اولین برندی است که توانسته تایید سازمان آتش‎‌نشانی و نشان استاندارد ملی را به صورت همزمان دریافت کند و همین باعث شده محصولات بسیار باکیفیت و هم‌تراز با نمونه‌های خارجی تولید کند.

شرکت سنس

یکی از برندهای نسبتا قدیمی فعال در زمینه اعلام حریق شرکت سانا پژوهش گستر با نام تجاری سنس (Sens) است. این شرکت از سال 1387 کار خود را در این صنعت آغاز نموده است. محصولات این برند نیز به دلیل کیفیت بسیار بالا و همچنین قیمت مناسب، به رقیبی جدی در مقابل محصولات مشابه خارجی تبدیل شده است. شرکت سنس به عنوان دومین تولیدکننده محصولات اعلام حریق آدرس‌پذیر شناخته می‌شود.

شرکت آریاک

شرکت آریاک نیز که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه اعلام حریق است، به عنوان یکی از تولیدکننده‎های سیستم اعلام حریق متعارف شناخته می‌شود. این شرکت به طور رسمی سال 1375 کار خود را

آغاز کرده است.

شرکت تسلا

شرکت آشکارسازان ایرانیان یکی از برندهای نسبتا جدید است که اوایل دهه 90 شمسی کار خود را با نام تجاری Detex آغاز نمود. بعد از مدتی نیز نام آن به تسلا تغییر پیدا کرد. امروزه بخشی بزرگی از بازار تجهیزات اعلام حریق متعلق به این شرکت معتبر است.

شرکت سایان

در میان تمام برندها و شرکت‌هایی که نام بردیم، شرکت سایان، اقتصادی‌ترین سیستم اعلام حریق را در ایران تولید می‌کند و البته قیمت مناسب آن، اصلا به معنای کیفیت پایین آن نیست. بلکه همچنان این برند در میان شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که محصولاتی هم‌تراز نمونه خارجی تولید می‌کنند.

برای خرید تجهیزات اعلام حریق نام مرکز اعلام حریق آرات را در اینترنت جستجو کنید!

خب به انتهای مطلب رسیدیم! متن به ویژگی انواع برندهای اعلام حریق اشاره و قیمت آنها را هم بررسی کرد.

اما برای خرید تجهیزات و انتخاب برند مردد هستید همین حالا با مشاوران مرکز اعلام حریق آرات تماس بگیرید. این شرکت از بزرگترین عرضه‌کنندگان تجهیزات اعلام حریق در ایران هستند و به دلیل خرید و فروش عمده‌ی این تجهیزات قیمت بسیار مناسب‌تری در مقایسه با رقبای خود دارند. اگر این مطلب را خواندید و هنوز نیاز به مشاوره فنیو دقیق‌تری برای خرید تجهیزات اعلام حریق احساس می‌کنید، سری به سایت فایرفایت بزنید.

بزودی باز هم پیش شما خواهیم آمد!

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.