400 میلیارد تومان تامین مالی برای پیشبرد اهداف مادیران

بابک ثقفی مدیر عامل شرکت "صنایع ماشین های اداری ایران" در خصوص تامین مالی ۴۰۰ میلیارد تومانی این شرکت گفت : با تامین مالی که توسط سهامداران اصلی در دی ماه سال گذشته انجام شد توانستیم قبل از شروع سال و شیوع ویروس کرونا اقداماتی در خصوص سفارش گذاری و تامین قطعات مورد نیاز انجام دهیم و به همین واسطه تاکنون هیچ مشکلی بابت تولید و عرضه کالا نداشته ایم.

ثقفی با بیان اینکه برای ادامه روند تولید و تامین قطعات مورد نیاز کارخانه جدید به منابع مالی جدید نیاز داشتیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه سهامداران عمده با فروش سهام خود و تزریق نقدینگی حاصل از فروش سهم به شرکت موافقت کرده و از این طریق منابع مالی مورد نیاز تامین می شود.

وی افزود: جهت دستیابی به اهداف توسعه کارخانه و تامین قطعات مورد نیاز ،تاکنون طی دو مرحله تامین مالی مجموعاٌ به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان توسط سهامداران عمده این شرکت انجام شده است که این تزریق به منزله یک وام بدون بهره برای شرکت خواهد بود وآثار مثبتی روی صورت‌های مالی این شرکت خواهد داشت.  نکته قابل توجه این است که نقدینگی حاصل از فروش سهم به طور کامل به شرکت بازمی‌گردد و در جهت توسعه کارخانه و تامین قطعات مصرف خواهد شد، کما اینکه در تامین مالی قبل نیز تمام نقدینگی به شرکت تزریق شده و باعث شد شرکت در جایگاه کنونی قرار بگیرد تا در این مدت کمبودی برای تامین قطعات و تولید نداشته باشد.

ثقفی-مادیران

مدیر عامل شرکت "صنایع ماشین های اداری ایران" ادامه داد: برنامه ما این است که بخش عمده این سهام به صورت بلوکی فروخته شده تا بازار را دچار تلاطم نکند و بخش کمی نیز به صورت جزئی فروخته خواهد شد.

ثقفی در خصوص برنامه های افزایش سرمایه این شرکت گفت : همانطور که در خردادماه اعلام کردیم یک افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها خواهیم داشت که در مرحله اجرا می باشد و به دلیل تعدد ماشین آلات، کارشناسی آنها زمان بر شد که با نهایی شدن نتیجه کارشناسی امیدواریم شهریور ماه افزایش سرمایه نهایی و اجرا شود. از طرفی تامین مالی 800 میلیاردی که توسط سهامداران عمده شرکت انجام شده، در واقع بدهی شرکت به آنهاست که تلاش می کنیم با مذاکره با سازمان بورس و اخذ مجوز های لازم، از طریق افزایش سرمایه این بدهی را به سهامداران اصلی پرداخت کنیم.

وی افزود: طبق گزارشات فروش ماهانه منتهی به تیر ماه سال 1399 ، این شرکت بالغ بر 186 میلیارد تومان محصول در تیر ماه فروخته که نسبت به دوره مشابه سال قبل 12 درصد رشد داشته است همچنین فروش تیر ماه نسبت به فروش سه ماهه قبل نیز بسیار بالاتر بوده است . 

ثقفی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ایجاد شده عملا در سه ماه نخست سال، فروش این شرکت را بسیار کم بوده گفت: کار اصلی ما در تیر ماه شروع شده و رشد فروش در این ماه در گزارشات مالی نیز کاملا مشهود است و با ادامه این روند پیش بینی می کنیم که فروش در ماه های مرداد و شهریور بسیار بالاتر باشد و این رکورد نیز شکسته شود و گزارشات ششم ماهه مادیران بسیار درخشان تر خواهد بود .

طی چهار ماه اخیر که بازار سرمایه بازدهی بسیار بالایی داشته و سهام شرکت ها رشد بسیار بالایی داشتند. سهام شرکت صنایع ماشین های اداری ایران با نماد مادیرا از این ماراتون سهم ها جا مانده و آنطور که انتظار می رفت رشد نکرده است.

مدیر عامل شرکت "صنایع ماشین های اداری ایران" در توضیح شرایط فعلی و دلایل کند شدن رشد سهام "مادیرا "در بازار سرمایه اظهار داشت: دلایل مختلفی باعث کند شدن رشد سهام مادیرا در بازار سرمایه شده ‌اند. یکی از دلایل این است که سهام مادیرا از ابتدای عرضه اولیه تا کنون رشد بسیار بالایی داشته  و سهامدارانی که از ابتدا همراه ما بوده اند سرمایه آنها تا کنون حدود 30 برابر شده است و در خرداد ماه با آزادسازی سهام حق تقدم بسیاری از سهامداران اقدام به شناسایی سود و فروش سهام خود کرده اند.

عده دیگری نیز این مسئله را پیش بینی کرده و زود تر اقدام به عرضه سهام خود کرده اند که عمدتا این افراد سودهای قابل توجی را دریافت کردند. با این تفاسیر آمار فروش و عرضه روزانه به طور میانگین 16 میلیون سهم بوده که این رقم قابل توجهی است و طبیعتا جلوی رشد قیمت سهم را نیز گرفته است. همچنین دلیل دیگری که وجود دارد این است که از ابتدای سال توجه سهامداران به شرکت های بزرگی همچون فولاد مبارکه، نمادهای بانکی ،خودرویی و صندوق های ETF جلب شده و توجه سهامداران به شرکت هایی مشابه مادیران کمتر بوده است .

ثقفی ادامه داد: بسیاری از سهامداران گزارشات سه ماهه اول سال را مد نظر داشتند که این امر باعث کم شدن اقبال خریداران به این سهم بوده که البته لازم به ذکر است در سه ماهه اول سال 99 با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت هایی که از وزارت بهداشت ابلاغ می شد ما عملا با ظرفیت بسیار کمی کار کردیم، ولی گزارشات فروش تیر ماه با افزایش قابل توجهی که داشته، این ادعا را اثبات می کند. فروش تیر ماه این شرکت بالغ بر 186 میلیارد تومان بوده که رکورد فروش در سال جاری را شکسته و همچنین 12 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز افزایش داشته است. و پیش بینی می شود فروش در ماههای مرداد و شهریور نیز به مراتب بالاتر بوده و گزارش شش ماهه مادیران بسیار درخشان تر خواهد بود .

بابک ثقفی در پایان گفت: با پیش بینی انجام شده بابت افزایش فروش در ماه های آتی و همچنین تامین مالی که از طریق فروش سهام سهامداران اصلی و تزریق نقدینگی به شرکت خواهیم داشت، سهامداران مزیت همراهی با ما را دریافت خواهند کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.