راهنمای ترخیص کالا از آلمان

در صورت نیاز به ترخیص کالا از آلمان دفاتر ترخیص کالا با کادر مجرب و کاربلد خود میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند تا با اطمینان خاطر و سرعت بالایی کارهای ثبت سفارش و  ترخیص محموله ی خود را انجام دهید.

توجه داشته باشید که واردات کالا از گمرک به محصولات خاصی خلاصه نمی شود، با اینکه تقریبا ۴۰ درصد ترخیص کالا از آلمان منحصر به خودرو است اما ترخیص  تجهیزات و کالای پزشکی، لوازم خانگی و… نیز محبوبیت زیادی دارد.

البته ایران نیز افزون بر واردات کالا از آلمان، حجم گسترده ای از صادرات کالا به آلمان را هم دارد. از مهمترین کالا های صادراتی از ایران به آلمان میتوان به: پسته، زعفران، گیاهان دارویی، گل و لوازم تزئیناتی و….اشاره کرد.

تجار و بازرگانان آلمانی توقع دارند طرف‌ قراردادشان در انتخاب لباس‌ها و پوشش خود هوشمندانه عمل کند. خانم‌ها باید لباس‌ مناسب برای جلسات میتینگ بر تن داشته باشند و آقایان حتما کراوات بزنند. صحبت کردن به زبان انگلیسی رواج دارد، اما تسلط به زبان آلمانی و یا همراه داشتن مترجمی که در زبان آلمانی مهارت دارد، مزیتی برای افراد معامله کننده با آلمانی‌ها محسوب می شود.

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا به شمار می آید و صادرات اصلی و عمده ی این کشور عبارتند از: ماشین آلات، وسایل نقلیه موتوری، مواد شیمیایی، آهن و  فولاد و... . همچنین کشورهای آمریکا، فرانسه، هلند، انگلستان و چین شرکای تجاری اصلی کشور آلمان محسوب می شوند.

امور گمرکی مربوط به ترخیص کالا از آلمان

شرکت های ترخیص کالا خدمات بازرگانی و تجاری گسترده ای را در زمینه های گوناگون امور گمرکی مربوط به ترخیص کالا ارائه می دهند. واردات کالا از کشور آلمان به همه ی ادارات گمرک کشور انجام می شود و ترخیص کالا یا محموله از گمرک بایستی توسط خود صاحب محموله و یا نماینده قانونی او که می تواند یک ترخیص کار یا شرکت ترخیص کالا و یا کارگزار گمرک باشد، انجام می شود.

در سال ۱۳۹۵ از لحاظ حجم و وزن بیش ترین درصد واردات کالا از آلمان مربوط  به اداره ی گمرک بندر امام خمینی بوده است. در واقع به عبارتی تقریبا ۶۵% امور ترخیص کالا از آلمان در گمرک بندر امام خمینی انجام گرفته است. پس از آن حدود ۱۵ درصد از ترخیص کالاهای وارداتی از آلمان به ایران در گمرک شهید رجایی صورت گرفته است و هفت درصد در گمرک تهران و ۱۳ درصد باقی ترخیص کالاهای وارد شده از آلمان در سایر نهادهای گمرکی کشور صورت گرفته است.

در سال ۹۵ کالا های مختلف و متنوعی از آلمان وارد ایران شده است که از لحاظ وزنی حداکثر میزان واردات از آلمان به محصولات نباتی تعلق می گیرد که تقریبا ۸۵ درصد سهم وزنی کالاهای وارد شده از آلمان را شامل می شود و پس از این میزان ۱۲ درصد از سهم ترخیص کالا از آلمان مربوط به فلزات معمولی مثل فولاد و آهن و دیگر مصنوعات آن ها بوده است. و در نهایت هفت درصد از سهم وزنی هم  به واردات ماشین آلات از آلمان تعلق گرفته است.

اما در هر صورت نمی توان ادعا کرد که بهترین کالاها برای وارد کردن از آلمان چه کالاهایی هستند. چرا که در رابطه با واردات و سودآوری کالاها در بازارهای داخل تحلیل ها و مسائل گسترده ای وجود دارد که سبب تغییر چشمگیر در میزان سود بازرگانان و وارد کنندگان کالا می شود. البته امکان دارد با داشتن شبکه توزیع و تبلیغ قدرتمند و منظم برای یک کالا، محصولی که شاید از نظر دیگران سود بالای وارداتی ندارد برای یک تاجر دیگر بسیار سودآور باشد. همینطور شناخت کامل و دقیق بازار مصرف و درصد تقاضا و علاقه مندی مشتریان و نیز تحقیق در مورد کالاها و فرایند ترخیص کالا از آلمان  می تواند ما را به یک نتیجه گیری خوب و مطمئن برای واردات از آلمان برساند.

ترخیص کالا

روند واردات کالا از آلمان

دقت داشته باشید که واردات از هر کشوری براساس ساز و کارها و قوانین و مقررات آن کشور صورت می گیرد. واردات از کشور آلمان هم نظیر سایر کشورها قوانین و ضوابط مختص خود را دارد. تمامی کالاهای تجاری و یا به اصطلاح وارداتی ، وارد گمرک ایران می شوند و ضروری است که همه ی استانداردها و مجوزات ضروری را اخذ کرده باشند و تمام مقررات و ضوابط تجاری داخل کشور بر روی ان ها اعمال گردد.  مثلا به هیچ عنوان کالاها و محموله های غیرمجاز نظیر مواد مخدر و مشروبات الکلی حق ورود به کشور را ندارند و هرگز از گمرکات کشور عبور نمی کنند. کالا های وارد شده از کشور آلمان نیز دقیقا همین روند را طی می کنند و بدین ترتیب سایر مراحل ترخیص کالا صورت می گیرد.

اگرچه در سال های اخیر شرکت های ترخیص کالا معتبری از جمله http://tahakhalij.ir (طاها فیدار خلیج فارس) در عرصه ی واردات و ترخیص کالا از آلمان فعالیت دارند و دفاتر تجاری بسیاری در شهرهای آلمان به  کار و فعالیت در این زمینه می پردازند، اما بهتر است خودتان هم تا حدودی از امور گمرکی و ترخیص کالا اطلاعات داشته باشید و بر اساس آگاهی خودتان از روند  واردات کالا از آلمان به کسب و کار و تجارت بپردازید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.