بهترین بیمه تکمیلی کدام است؟ مهمترین معیارها را بدانید

بیمه درمان تکمیلی یکی از شاخه‌های پرطرفدار و پر خسارت بیمه‌ای در صنعت بیمه است و تقریبا همه شرکت‌های بیمه این بیمه نامه را به صورت گروهی و انفرادی و خانواده در طرح‌های مختلف بیمه‌ای با پوشش‌ها و حق بیمه‌های متفاوت ارائه می‌کنند.

بهترین بیمه تکمیلی به لحاظ دوره انتظار کدام است؟

یکی از مهم‌ترین نکات در خریداری بیمه نامه‌های تکمیلی، دوره انتظار این بیمه نامه است. لزوم وجود دوره انتظار به خاطر اطمینان از صحت سلامت فرد بیمه شده است که برای این منظور فرد بیمه شده می‌تواند برخی از پوشش‌ها از قبیل بستری و جراحی در بیمه نامه‌های تکمیلی مختلف بعد از مدت زمان مشخص شده استفاده نمایند.

دوره انتظار برای پوشش عمل جراحی و بستری در بیمه تکمیلی حداکثر تا ۳ ماه است که البته ممکن است در برخی از قرارداد های بیمه تکمیلی گروهی برای جراحی و بستری دوره انتظاری در نظر گرفته نمی‌شود.

بهترین بیمه تکمیلی به لحاظ تعداد مراکز درمانی

در دسترس بودن مراکز درمان طرف قرارداد بیمه نامه‌های تکمیلی می‌تواند یکی از معیارهای مهم در انتخاب بیمه نامه‌های تکمیلی باشد. بیمه نامه‌ای که تعداد مراکز طرف قرارداد بیشتر و در دسترس‌تری داشته باشد، همواره گزینه بهتری در انتخاب بیمه نامه تکمیلی است.

البته بین مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌ها و غیره  مراکزی هستند که به صورت آنلاین و با کد ملی می‌توانید از خدمات بیمه نامه‌‌ای آن‌ها استفاده کنید و این می‌تواند در انتخاب شما در خرید بیمه درمان تکمیلی موثر باشد. برای این موضوع می‌توانید در زمان خرید بیمه نامه تکمیلی از ارائه خدمات آنلاین شرکت بیمه‌ای اطلاع پیدا کنید.

به صورت کلی در صورت مراجعه به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد با بیمه نامه‌های تکمیلی، بیمه شده باید هزینه‌‌های لازم را پرداخت کرده و سپس به منظور دریافت هزینه، با ارائه مدارک و پرونده‌‌های پزشکی خود به مراکز پرداخت خسارت بیمه درمان تکمیلی شرکت بیمه خود مراجعه کند.

بهترین بیمه تکمیلی به لحاظ قیمت

ارزان‌ترین بیمه تکمیلی می‌تواند گزینه دیگری در انتخاب بیمه تکمیلی گروهی و یا انفرادی باشد؛ اما این مورد را فراموش نکنید که ارزان‌ترین بیمه، کامل‌ترین بیمه از لحاظ پوشش دهی نبوده و در بیمه نامه‌های تکمیلی اگر شما حق بیمه کمتری پرداخت کنید بالتبع سقف پوشش کمتری هم خواهید داشت. در هر طرح بیمه‌ای؛ سقف پوشش‌های مختلف با حق بیمه‌های متفاوتی ارائه می‌شود؛ از این رو با تهیه طرح‌های بیمه‌ای با پوشش کامل می‌توانید بیمه نامه‌ای تهیه کنید که در زمان خسارت در کنار شما باشد.

انتخاب بهترین بیمه درمان تکمیلی انفرادی

در جدول زیر تعهدات بیمه درمان تکمیلی انفرادی سامان و SOS با هم مقایسه شده، بیمه گذاران عزیز می‎‌توانند با مقایسه پوشش‌های مختلف مورد نظرشان، بهترین بیمه تکمیلی را انتخاب و خریداری نمایند.

جدول بیمه تایم

انتخاب بهترین بیمه درمان تکمیلی گروهی

در زمان انجام بیمه‌نامه‌های درمان تکمیلی گروهی، شرایط انجام بیمه نامه و تعهدات و پوشش‌های بیمه‌ای کاملا با بیمه نامه‌های انفرادی متفاوت است. برای استعلام نرخ بیمه نامه‌های درمان گروهی هر سازمان تعداد کارکنان به همراه تعداد افراد تحت تکفل، تعداد و میزان تعهدات بیمه‌ای مورد درخواست را به سامانه بیمه تایم اعلام می‌کنند. بیمه تایم با توجه به شرایط مورد درخواست بیمه گذاران کامل‌ترین طرح‌های بیمه‌ای را با بهترین نرخ و شرایط از شرکت‌های بیمه‌ای دریافت کرده و به شما اعلام می‌کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که طرح ارائه شده به گروه ۵۰ نفره با طرح ارائه شده به گروه چند هزار نفره کاملا متفاوت است.

مشاوره و خرید بیمه درمان تکمیلی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.