سیر قیمت بیت کوین از سال 2009 تا 2020

این ارز دیجیتال مشهور در ژانویه ۲۰۰۹، چند ماه بعد از اینکه فردی که ساتوشی ناکاموتو نامیده شده است، ایده اصلی خود را در مورد رمز ارزها را طی ایمیلی که به لیست ایمیل‌های رمز ارزها فرستاده بود، ایجاد شد.

تا اوت ۲۰۱۰ طول کشید تا اولین تراکنش با بیت کوین اجرا شود و کمی بیش از یک سال طول کشید که ارزش آن به یک دلار آمریکا برسد. پس از آن بود که دنیا نهایتاً به این نتیجه رسید که به آن توجه کند چرا که ارزش کوین ها به سرعت تا ۳۶ دلار بالا می‌رود. اکنون خرید بیت کوین از طریق پلتفرم بیدارز برای فارسی زبانان امکان پذیر است، البته امکان فروش بیت کوین و تبدیل آن به ریال نیز بصورت معاملات P۲P  در این پلتفرم فراهم شده است.

البته این اتفاق به مدت طولانی طول نکشید و ارزش آن به ۲ دلار کاهش پیدا کرد و کمی بیش از یک سال طول کشید تا بهبود یابد. در سال ۲۰۱۳ به دلیل تردیدهای اقتصادی و گزارش‌های رسمی سنای امریکا کمک کرد که ارزش بیت کوین به موشک وار بالا رفته و به ۱۲۴۲ دلار در یک بازه زمانی کوتاه برسد.

متأسفانه رشد سریع ارزش بیت کوین با کاهش سریعش به یک میزان همراه بود و آن به این دلیل بود که در انتهای سال چین تجارت با رمز ارزها را ممنوع کرد و باعث شد قیمت در یک مارپیچ نزولی قرار گیرد که تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت که به کمترین میزان ۱۹۸ دلار رسید.

در سال ۲۰۱۷ بود که قیمت ارزهای دیجیتالی شروع به بالا رفتن کرد تا به بالاترین میزان خود در طول تاریخ برسند. این سالی بود که بیت کوین در تمام دنیا بسیار مشهور شده و در حالی که مردم برای نگه داشتن ارزش بیت کوین به بیشترین مقدار خود تا ۱۹۷۵۰ دلار بحث می‌کردند، قیمت ریزش کرد و این روند در تمام طول سال ۲۰۱۸ ادامه یافت.

البته بعد از هاوینگ سوم بین کوین در اوایل سال ۲۰۲۰، بار دیگر شاهد افزایش ارزش این ارز رمز تا مرز ۱۲۵۰۰ دلار بودیم. بیت کوین اکنون بیش از ۷۵ درصد نسبت به کمترین نقطه شروع رشد داشته است  که نمایش قابل توجهی از بازیابی را نشان می‌دهد. بیت کوین از اینجا به کجا خواهد رفت؟ این سوالی است که گذر زمان آن را جواب خواهد داد.

برای سرمایه‌گذاری، خرید، فروش و آشنایی بیشتر با ارزهای دیجیتالی به زبان فارسی از کجا شروع کنیم؟

بید ارز به عنوان معتبرترین و با سابقه ترین سامانه مبادله بیت کوین و دیگر ارز رمزها به زبان پارسی، توانسته زیرساختی را ایجاد کند که کاربران بتوانند با اطمینان خاطر کامل و امنیت تضمین شده به صورت ریالی به خرید و فروش ارزهای دیجیتالی در بازاری کاملاً رقابتی اقدام کنند.

چرا بید ارز؟

پرواضح است که خرید و فروش در بازاری با متقاضیان بیشتر آسان‌تر است. بید ارز به عنوان اولین سامانه مبادله ارز رمز در ایران توانسته اعتماد بیش از ۹۰ هزار کاربر فعال را کسب نماید. هر فرد می‌تواند به صورت رایگان در سامانه بید ارز ثبت نام کرده و پس از طی مراحل احراز هویت، به‌طور مستقیم با خریداران و فروشندگان هزاران ارز رمز در محیطی کاملاً امن وارد مذاکره شود. بید ارز عملاً نقشی در تعیین قیمت ارائه شده از سوی کاربران نداشته و صرفاً زیرساختی امن را فراهم آورده تا افراد بتوانند با خیالی آسوده اقدام به خرید و فروش ارز رمز خود نمایند.

بیدارز

مرجعی برای آشنایی با ارزهای دیجیتالی به زبان پارسی

ارز رمز هنوز به عنوان یک مقوله جدید در جهان شناخته می‌شود، از این رو بید ارز با به کار گیری تیمی فنی و حرفه‌ای سعی کرده پایگاهی جامع به زبان پارسی در این زمینه ایجاد کند که حتی افرادی با کمترین آگاهی فنی از این فناوری نیز بتوانند با مراجعه به مقالات و ویدئوهای آموزشی از شیوه عملکرد، نحوه آنالیز قیمت و شیوه خرید و فروش و نگه‌داری بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی آگاهی پیدا کنند.

علاوه بر این اپلیکیشن موبایلی بید ارز به عنوان پایگاهی برای اطلاع از آخرین قیمت بیت کوین و دیگر ارز رمزها شناخته می‌شود که هزاران کاربر به‌طور روزانه از سرویس‌های آن بهره می‌برند.

اولین کیف پول ارز مجازی ایرانی

در جدیدترین نسخه از اپلیکیشن بید ارز یک کیف پول داخلی تعبیه شده که علاوه بر راحتی شیوه مبادله، امنیت دارایی های کاربران را افزایش داده و موجب بی‌نیاز شدن کاربران ایرانی از به کار گیری کیف پول‌های مجازی خارجی می‌گردد.

همین حالا به دنیای ارزهای دیجیتالی سلام کنید!

هم‌اکنون می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بید ارز، به‌طور رایگان ثبت نام کرده و حتی با معرفی هر کاربر فعال به میزان 100 هزار تومان پاداش دریافت نمایید. این مبلغ برای عموم کاربران قابل برداشت بوده و یا آنکه می‌توان از آن به عنوان توکین خرید ارز رمز نیز استفاده کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.