۵ مهارت اصلی که دانشجویان سال اول باید قبل از ورود به صنعت نرم‌افزار داشته باشند

ما در این مطلب از کاربوم به مهارت‌هایی اشاره می‌کنیم که مهارت‌هایی واجب در استخدام برنامه نویس هستند؛ یا می‌توان گفت که داشتن این مهارت‌ها شانس شما را برای استخدام (https://karboom.io/jobs) در صنعت نرم‌افزار افزایش می‌دهد. پس بدون هیچ تأخیری شروع می‌کنیم.

لینوکس

حدود ۲۰٪ سرورهای دنیا با لینوکس یا یکی از نسخه‌های رایگان آن کار می‌کنند. یادگرفتن لینوکس کار دشواری نیست. تنها کافی است که دستورات برای اجرای عمل‌های مختلف در لینوکس را یاد بگیرید و تمرین کنید. اگر که می‌خواهید وارد توسعه وب، یا توسعه اندروید، یا توسعه‌ نرم‌افزار شوید،‌ احتمال این که این کارهای توسعه به درگیری سرورها نیاز داشته باشند، و آن سرور یک سرور لینوکس باشد، بالا است.

توسعه وب

تنها چیزی که برای توسعه وب باید بدانید، زبان نشانه‌گذاری فوق متن (HTML) و شیوه‌نامه‌های آبشاری (CSS) است. این‌ها را به عنوان یک پروژه جانبی یاد بگیرید. یادگرفتن توسعه راحت است، و یک مهارت به رزومه‌ شما اضافه می‌شود. اگر به نظرتان جالب بود، با HTML و CSS متوقف نشوید و جاوااسکریپت (Javascript) (چیزهای اولیه) و جی‌کوئری (jQuery) (چیزهای اولیه) را نیز یاد بگیرید.

حتی می‌توانید یک نام دامنه و یک سرور مشترک بخرید و میزبان وبسایت‌های خود باشید. به نظر جالب می‌آید، مگر نه؟

هر زبان برنامه‌نویسی C/C یا هسته جاوا (Core Java)

کاربوم1

اکنون می‌دانیم که زبان‌های برنامه‌نویسی مهم بسیاری مانند پایتون (Python)، پی‌اچ‌پی (Php)، سی‌شارپ C# وجود دارد؛ اما داشتن اطلاعات کافی از C/C یا هسته جاوا، شانس شما را برای گرفتن یک شغل خوب افزایش می‌دهد. چراکه اینها به خاطر محبوبیت بالای این زبان‌ها برای ساخت نرم‌افزار، همیشه متقاضی دارند.

هسته جاوا الان حدود یک دهه است که یکی از داغ‌ترین مهارت‌های مورد درخواست در صنعت نرم‌افزار است.

پایگاه داده‌ها (Database)

کاربوم2

شما باید دانش فن‌آوری پایگاه داده‌ها، و فهم خوبی از مفاهیم مرتبط با پایگاه داده‌‌ها را داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم که مای‌اس‌کیوال (MySQL) را دنبال کنید و اجرای عملکردهای پایه CRUD را یاد بگیرید. CRUD از سرواژه‌های ساختن (Create)، خواندن (Read)، به‌روزرسانی (Update) و حذف‌کردن (Delete) ساخته شده است. این‌ها عملکردهای اصلی‌ای است که باید بدانید.

مهارت‌های ارتباطی خوب

شما باید اعتمادبه‌نفس برای ارائه مهارت‌هایتان را داشته باشید. وقتی می‌گوییم مهارت‌های ارتباطی، منظورمان این نیست که حتما باید بدانید که چطور زبان انگلیسی را صحبت کنید؛ اما نمی‌توان این امر واضح را نادیده گرفت. این هم مورد نیاز است. چون در صنعت نرم‌افزار، ممکن است شانس سفر به خارج از کشور را پیدا کنید یا مشتری‌ها تماس بگیرند؛ پس باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. در عین حال، واضح صحبت‌کردن، رسا بودن و داشتن اعتمادبه‌نفس از فاکتورهای کلیدی هستند.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.