بازدید معاون فناوری ریاست جمهوری و رئیس شورای شهر از استارتاپ پینکت

در جریان بازدید از استارتاپ پینکت، احمد آبنیکی، مدیرعامل پینکت توضیحاتی درباره روند فعالیت این استارتاپ و رشد سریع آن ارائه کرد. به گفته آبنیکی پینکت در دوران شیوع کرونا با تمایز و ویژگی مهم داشتن افرادی به نام دستیاران خرید یا خریدیار توانست خدمات خوبی برای خرید کالاها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه‌ و تره‌بار ایفا کند.

خریدیارهای پینکت افرادی هستند که در حقیقت به جای کاربر به خرید می‌روند و با دلسوزی مانند خود فرد، کالاها از جمله میوه را دستچین و انتخاب می‌کنند. پینکت در واقع شغل جدید خریدیار را خلق کرده و در حال آموزش نیرو و فرهنگ‌سازی برای آن است.

این افراد که اکثر آنها را دانشجویان، زنان سرپرست خانوار و جوانان تشکیل می‌دهند، در دوره آموزشی پیش از شروع کار خود یاد می‌گیرند که بهترین کالاها برای کاربران انتخاب کنند. به گفته آبنیکی با اشتغال‌زایی جدید پینکت بیشتر از ۳۰۰ نفر توانسته‌اند در حال حاضر در شهرهای تهران، کرج و مشهد مشغول به کار شوند.

محسن هاشمی رفسنجانی با تقدیر از خدمات پینکت خواستار گسترش فعالیت‌های آن در شهر تهران و دیگر شهرهای کشور شد.

پینکت1

احمد آبنیکی،مدیرعامل پینکت همچنین در پاسخ به سوالی درباره شرایط فعالیت این استارتاپ در دوران کرونا گفت: کرونا با وجود آنکه مشکلات بسیاری را برای مردم کشور به وجود آورد، باعث شد تا بسیاری از مردم که پیش از این تجربه خرید آنلاین در حوزه FMCG را نداشتند آن را تجربه کنند و حتی از آن لذت ببرند.

این مسئله باعث شده تا به نوعی سبک‌ زندگی مردم عوض شود و شیوه‌های سنتی خود را تغییر دهند. در دوران شیوع کرونا پلتفرم پینکت توانست بیشتر دیده شود و در این ایام روزهای شلوغی را پشت سر گذاشته است.

پینکت استارتاپی است که توسط گروهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف و برندگان مدال‌های المپیادهای جهانی کامپیوتر بنیانگذاری شده و خدمات آن  در حال رسیدن به شهرهای مختلف کشور است.

به گفته آبنیکی این استارتاپ در ماههای اخیر به خاطر خدمات ویژه خود و ارائه بالاترین کیفیت خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار رشد خوبی را تجربه کرده و نسبت به بهمن سال ۹۸، ۴۰۰ درصد در همه ابعاد رشد داشته است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.