گزارش حقوق ۹۹: تفاوت ۷ میلیونی دریافتی مدیر ارشد و کارشناس

یکی از مهم‌ترین عوامل برای جذب کارمند در آگهی‌های شغلی قرار دادن محاسبه حقوق و دستمزد و داشتن شفافیت درباره این موضوع است. تا به امروز بررسی‌ها نشان می‌دهند که پول انگیزه شماره یک برای بیش از ۶۵ درصد از افراد جویای کار و کارمندانی است که به دنبال استخدام در موقعیت‌های شغلی جدید هستند. 

در ایران نیز در پایان سال میزان پایه حقوق برای کارمندان و کارگران توسط وزارت کار اعلام می‌شود که این رقم در شرکت‌های خصوصی متغیر است. عوامل بسیاری از جمله پرداخت مالیات، پرداخت حق بیمه و همچنین خواست کارفرمایان برای عدم ایجاد جو نارضایتی در میان کارمندان، باعث به وجود آمدن عدم شفافیت در مورد حقوق کارمندان در سطوح مختلف می‌شود. اما با این حال، سوالات بسیاری برای کارمندان و کارجویان هنگام انتخاب شغل جدید و همچنین مقایسه حقوق به وجود می‌آید که یکی از مهم‌ترین آنها این است که فردی با توانایی مشابه به خودشان در شرکت دیگری چه مقدار حقوق دریافت می‌کند.

گزارش حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۹

ایران سلری برای بالا بردن سطح آگاهی کارجویان از میزان دریافتی افراد مختلف در شرکت‌های متفاوت، اقدام به انتشار سالانه “گزارش حقوق و دستمزد بازار کار” کرده است. امسال نیز ایران سلری با کمک کارمندان و کارفرمایان در شرکت‌های مختلف اقدام به جمع آوری اطلاعات مربوط حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۹ کرده است و آن را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از آن به عنوان مرجعی حقوقی استفاده کنید.

برای مشاهده حقوق و دستمزد سال 99 به سایت ایران سلری به آدرس iransalary.com مراجعه کنید

ارتباط مستقیمی بین وجود شفافیت در موضوعات مربوط به حقوق و دستمزد و استخدام افراد در سازمان‌ها وجود دارد و گزارش حقوق سال ۹۹ منتشر شده در ایران سلری می‌تواند دید کارجویان برای تصمیم گیری در مورد شغل آینده باز کند و کار کند که کارجو با آگاهی از میزان حقوق در شرکت‌های مختلف سراغ درخواست شغل برود.

در گزارشی که امسال سایت ایران سلری منتشر کرده است، ۲۰۸۰۰۰ نفر از شاغلان و فعالان بازار اطلاعاتی در مورد حقوق و دستمزد خود به اشتراک گذاشته‌اند که این افراد از از ۴۱ گروه شغلی مختلف از جمله بازاریابی، فروش، مهندسی و … در ۳۱ استان کشور بودند.

این میزان شرکت کننده در هر گزارشی میزان اعتبار آن را بالا می‌برد و شما به عنوان یک کارجو می‌توانید به این گزارش به عنوان مرجعی از میزان دریافتی افراد در شرکت‌های مختلف و در سطوح مختلف استناد کنید.

میانگین دریافتی افراد در سطوح مختلف سازمان در تهران

یکی از مزایای این‌گونه گزارش‌ها این است که در نهایت از آنها آمار و ارقامی استخراج می‌شود که هم برای کارجو و هم برای کارفرما اطلاعات مفیدی هستند. یکی از مهم‌ترین آمار مربوط به این گزارش، آمار میزان دریافتی در سطوح مختلف سازمان است.

جدول1

طبق اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق ۹۹، کسانی که در سمت مدیر ارشد در شرکت‌ها مشغول به کار هستند به طور متوسط 11.5 میلیون تومان دریافتی دارند و این در حالی است که مدیر میانی 6.9 و کارشناسان در سازمان‌ها به طور میانگین ۴.۵ میلیون دریافتی دارند. با توجه به این آمار تفاوت تقریبا 7 میلیون تومانی میان دریافتی مدیر ارشد و کارشناس در شرکت‌های خصوصی مشاهده می‌شود.

جدول2

در جدول بالا می‌توانید مشاهده کنید که بیشترین تفاوت دریافتی در مقایسه با سال گذشته به مدیران ارشد تعلق دارد که در حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دریافتی داشتند. رتبه دوم به کارشناسان در سازمان‌ها تعلق می‌گیرد و 17 درصد نسبت به سال گذشته تفاوت دریافتی دارند و مدیران میانی نیز 15 درصد تفاوت دریافتی دارند.

جدول3

نمودار بالا میزان تفاوت دریافتی میان سطوح مختلف سازمان در سال ۹۹ را نشان می‌دهد. با توجه به رده بندی مشاغل در سازمان‌ها، انتظار این تفاوت دریافتی میان افراد با رده بندی شغلی مختلف انتظار می‌رفت. طبق آمار موجود در گزارش حقوق و دستمزد سال 99، مدیر ارشد به نسبت مدیر میانی سازمان به میزان ۳۴ درصد دریافتی بیشتری دارد و به همین ترتیب مدیر میانی نسبت به کارشناس ۳۳ درصد حقوق بیشتری دریافت می‌کند.

ایران سلری

ایران سلری به عنوان اولین مرجع حقوق و دستمزد در ایران کار خود را برای ایجاد شفافیت در مورد میزان حقوق در کسب و کارهای مختلف و همچنین مشاغل مختلف آغاز کرد. ایران سلری با انتشار گزارش‌های سالانه خود از حقوق و دستمزد، به کارجو کمک می‌کند تا برنامه ریزی شغلی دقیق‌تری داشته باشد، از وضعیت بازار در مذاکره حقوق و دستمزد بیشتر آگاهی داشته باشد و بتواند به راحتی حقوق خود با افراد شاغل در موقعیت شغلی مشابه را مقایسه کند.

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی شما را به مشاهده گزارش حقوق و دستمزد سال 99 دعوت می‌کنیم و دوست داریم تا شما نیز جزئی از این گزارش باشید و با تکمیل اطلاعات مربوط به دریافتی خود، به بهتر و دقیق‌تر شدن این گزارش کمک کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.