دستگاه چاپ سابلیمیشن

فرآیند چاپ سابلیمیشن نیاز به چند محصول دارد که به طور اختصار راجع به هریک توضیح خواهیم داد.

اولین دستگاه مورد نیاز برای چاپ سابلیمیشن، پرینتر مخصوص چاپ سابلیمیشن می باشد که ابعاد آن از سایز A۴ تا عرض ۳۲۰ سانتی متر متغییر می باشد. که وظیفه ی آن چاپ طرح مورد نظر چاپ بر روی کاغذ مخصوص سابلیمیشن است. نوع پرینترهای سابلیمیشن همگی جوهرافشان است.

دستگاه دیگر مورد نیاز برای انجام چاپ سابلیمیشن، پرس حرارتی سابلیمیشن است که وظیفه ی آن، انتقال طرح چاپ شده از رو کاغذ به روی مدیا، مانند تیشرت، لیوان، ام دی اف، پازل، روسری، پارچه، چرم یا هرچیز دیگر است. که اینکار توسط گرما و فشار به صورت همزمان انجام میشود. دستگاه های پرس حرارتی مخصوص سابلیمیشن دارای انواع بسیاری است که هرکدام از مدلها برای کارهای خاصی مناسب است.

ساده ترین نوع آنها پرس صفحه تخت است که مخصوص پرس بر روی اجسام تخت می باشد مانند پارچه، تیشرت، چرم، پازل، روسری و غیره. این دستگاه در اندازه های کوچک دستی یا مدلهای بزرگ وجود دارد.

نوع دیگر طبقه بندی این دستگاه به مدلهای ساده ی دستی و مدل نیمه اتوماتیک یا مگنتی می باشد که در مدل دستی باز و بسته کردن پرس توسط دست صورت می گیرد و در نوع نیمه اتوماتیک بستن توسط دست و بازشدن به صورت اتوماتیک پس از اتمام کار دستگاه انجام می شود.

مدل دیگر دستگاه های پرس، پرس های حرارتی چندکاره می باشند که علاوه بر پرس تخت دارای کلمپ مخصوص لیوان، بشقاب، کلاه، فنجان می باشند که قابلیت چاپ بر روی محصولات ذکر شده را دارند و به انواع پرس های ۴کاره، ۵کاره، ۶کاره، ۷کاره یا ۸کاره تقسیم میشوند.

از انواع دیگر پرسهای حرارتی می توان به پرس های پنوماتیک اشاره کرد که پایین و بالا آمدن پرس بوسیله ی دکمه و بوسیله ی پمپ باد انجام میشود که میتواند فشار بیشتری را ایجاد کند. پرسهای پنوماتیک هم در ابعاد مختلف ساخته میشوند.

از دیگر مدلهای پرس تخت که معمولا برای ابعاد بزرگ استفاده میشود پرسهای هیدرولیکی میباشند که باز و بسته شدن پرس در آنها توسط پمپ روغن هیدرولیک انجام میشود که میتواند فشار بسیار بالایی را ایجاد کند.

درکنار پرینتر و پرسی که توضیحات کاملی درموردشان داده شد. پروسه ی چاپ سابلیمیشن نیاز به کاغذ مخصوص سابلیمیشن که کاغذی حساس به حرارت می باشد وجود دارد که چاپ توسط پرینتر بر روی آن انجام میشود و کالای مورد نیاز دیگر برای این چاپ، جوهرهای مخصوص سابلیمیشن هستند که داخل پرینتر از آنها استفاده می شود که بر اثر حرارت تصعید می شوند یعنی بدون اینکه مایع شوند یکسره از حالت جامد براثر گرما به گاز تبدیل می شوند و سپس براثر فشار پرس از گاز مجدد به حالت جامد درآمده و بر روی متریال ما نقش می بندد.

کالای مورد نیاز نهایی ما، متریال یا کالایی هست که قراره چاپ بر روی آن انجام گیرد که طیف گسترده ای از محصولات را شامل می شود.

در کشور ما از صنعت چاپ سابلیمیشن در اصناف مختلف مانند کارهای تبلغاتی و تزئیینی، گالری های عکاسی، صنایع پارچه، صنایع لباس و روسری و حتی مشاغل خانگی قابل استفاده و کاربرد است.

شرکت پارساپرینت با تولید انواع پرس های حرارتی و دستگاه چاپ روی تیشرت و اسمبل انواع پرینترهای سابلیمیشن در عرض های چاپ مختلف، آماده ی خدمت رسانی به مشتریان عزیز درخصوص راه اندازی این خط چاپ منحصر به فرد و کاربردی می باشد.

از دیگر فعالیتهای شرکت پارساپرینت فروش و تعمیرات انواع دستگاه های کپی استوک می باشد که توضیحی اجمالی در رابطه با این دستگاه ها ارائه خواهد شد.

دستگاه های کپی استوک دستگاه هایی می باشد که در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفته است و پس از مدتی استفاده از دستگاه این ماشین را با مدلهای جدیدی که شرکت سازنده با پیشنهادهای تعویض مدل جدید با قدیمی با شرایط خوب عوض می کنند و این دستگاه های استفاده شده که در عین حال سالم و تمیز و در حد نو می باشند توسط شرکت های بزرگی که در اروپا فعالیت دارند جمع اوری شده و به کشورهایی مانند ایران ارسال و فروخته می شوند.

آنچه مسلم است این است که مطمئنا دستگاه های آکبند از کیفیت و اطمینان بالاتری نسبت به دستگاه های استوک برخوردار است ولیکن در ایران با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت دلار امکان خرید دستگاه های کپی آکبند با این ارقام برای همه ممکن نخواهد بود و مشمول هزینه ی عجیب و غریبی میشود.

به همین دلیل با توجه به این نوسان دلار خرید دستگاه های استوک نسبتا مفیدتر و منطقی تر می باشد زیرا این دستگاه ها از لحاظ کیفیت و سلامت فاصله ی خیلی زیادی با نوع آکبندشان ندارند ولیکن از لحاظ قیمتی تفاوت بسیار معنی داری ایجاد خواهند کرد برای همین در ایران فروش دستگاه کپی استوک بازار خوبی پیدا کردند و در انواع مختلف و کیفیت های متنوعی عرضه می گردد.

مجموعه ی پارساپرینت با مجموعه ی منحصر به فرد خود عرضه کننده ی انواع دستگاه های کپی استوک می باشد که در انواع رومیزی – ایستاده ی متوسط و تکثیر حرفه ای در نوع سیاه و سفید و رنگی ارائه میگردد.

این مجموعه دستگاه ها را با کمک تکنسین های مجرب خود کاملا جنرال سرویس کرده و پس از عیب یابی و چک کردن کامل دستگاه و تست نهایی به مشتری تحویل می گردد که مشکلاتی که میتواند در اثر کارکرده بودن دستگاه بروز دهد به حداقل برسد.

برندهای محصولات این شرکت شامل ریکو- شارپ- توشیبا- کونیکا مینولتا می باشد و در انواع استوک اروپا که شامل دستگاه هایی می باشد که فقط در اروپا کارکرده و دارای کنتور کارکرد پایین تر می باشد و انواع استوک ایران که در ایران مورد استفاده قرار گرفته و مقدار کارکرد آنها از مدلهای استوک اروپا بیشتر است و دارای کنتورهای بالاتری می باشد.

شرکت پارساپرینت با سابقه ی ۳۰ ساله در زمینه ی ماشینهای اداری و به عنوان تولیدکننده ی انواع پرس های حرارتی سابلیمیشن و فروش پلاترهای سابلیمیشن و همچنین عرضه ی انواع دستگاه های کپی استوک.

شرکت پارساپرینت

شماره تماس: 02166642587 - 09121954284

ادرس: یافت اباد- بلوار معلم- پاساژ صنعتی توسکا

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.