ثبت برند و علامت تجاری چه مزایایی دارد؟

ثبت برند به ما امکان می دهد که محصولات انتخابی خود را از محصولات دیگر تشخیص دهیم. در مزایای ثبت برند و علامت تجاری باید به این موضوع اشاره کرد که هیچ فعالیت دیگری حق استفاده از نام آن برای محصولات خود را نخواهد داشت. شخصیت محصولات و خدمات یک شرکت با برند آن تعیین می شود.

نام آوری هر برند نامی به چند عامل بستگی دارد. یکی از آن کیفیتی است که شرکت ها برای محصولات خود در نظر می گیرد. اگر محصولات یا خدمات یک شرکت از کیفیت خوبی برخوردار باشند، چگونه آن را شناسایی کنیم؟

اگر همچنان فکر می کنید که ثبت برند اهمیتی ندارد با ما در ثبت فردا همراه باشید که از مزایای ثبت برند مطلع شوید.

مزایای ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند برای هر کسب و کاری ضروری و غیر قابل چشم پوشی است. ثبت برند برای تولیدات یا خدمات شما باعث شناخت آن در بازار هدف خواهد شد. با تکیه بر علامت تجاری هر کسب و کاری امکان ترقی و گستردگی فعالیت را خواهد داشت.

اگر فعالیت شما علامت تجاری نداشته باشد، شخصیتی که امکان اعتبار بخشی به آن فراهم شود را در دست نخواهد داشت. در این حالت پیشرفت چندانی نیز نخواهد کرد. اگر نام و علامتی خاص را برای فعالیت خود در نظر نگیرید، انتظار نداشته باشید افراد سود جو از آن سواستفاده نکنند.

شاخص شناسایی محصولات و خدمات شما برند شما است. با ثبت برند و علامت تجاری امتیازات زیادی به شما تعلق می گیرد که بسیار قابل توجه است. این مزایا را در دو قسمت مزایای خروجی مربوط به فروش و امتیازاتی که برای شرکت در پی دارد بررسی می کنیم.

مزیت های خروجی ثبت برند و نشان تجاری

هر برند برای افزایش فروش و شناخته شدن محصول در بازار تعیین می شود. ثبت برند در بازار ها مزایایی در پی دارد که در زیر به آن اشاره خواهد شد.

• به وجود آوردن زمینه  تشخیص محصول برای مشتریان؛ اگر برندی به هر یک از مشتریان معرفی شود، امکان تشخیص و انتخاب آن در بین محصولات دیگر وجود خواهد داشت.

• بالا رفتن فروش محصول؛ به واسطه ثبت برند و تلاش در بالا بردن کیفیت میزان فروش تغییر خواهد کرد. هرچه رضایت مشتریان و تبلیغات گسترده تر باشد فروش محصول بیشتر و سود آوری مالی در پی دارد.

• کسب اعتماد مشتریان و خریداران؛ وقتی که یک محصول یا خدمات تحت عنوان یک برند به مشتریان عرضه شود، مشتریان به دلیل اینکه ثبت برند و علامت تجاری برای اخذ مجوز ها مسیر قانونی را پشت سر گذاشته است اعتماد بیشتری خواهند کرد.

• ورود فعالیت به بازار رقابت؛ شاید از یک محصول خاص در بازار انواع دیگری وجود داشته باشد. اما با توجه به ثبت برند محصول شرکت شما از دیگر محصولات آن دسته متمایز می شود. با وجود برند امکان در دست گرفتن بازار در میان رقیبان آن محصول برای شما فراهم می شود.

• امکان صادرات و گسترش فعالیت در سطح جهان؛ محصولات و خدمات با ثبت برند و علامت تجاری زمینه رشد و فعالیت خود در سطوح جهانی را فراهم می سازند. فروش خارجی و امکان صادرات نیازمند اختصاص برند است.

ثبت برند

مزایای ثبت برند برای ارتقا شرکت

در مبحث مزایای برند علاوه بر امتیازاتی که برای فروش محصول به همراه دارد، امتیازاتی نیز برای شرکت، موسسان و کارکنان به همراه دارد که بر کیفیت فعالیت می افزاید. 

• به وجود آمدن زمینه تبلیغات تخصصی؛ با ثبت یک برند زمینه تبلیغ برای محصول فراهم می شود.

• تمایل شرکت ها به بالا بردن کیفیت؛ شرکت ها برای حفظ نام و اعتبار خود به واسطه ثبت برند تلاش خود را در بهبود کیفیت و خوشنامی محصول افزایش خواهند داد. 

• ایجاد شرایط انحصار؛ ثبت برند و علامت تجاری در اداره مالکیت معنوی باعث انحصاری شدن نام برند برای شما خواهد شد.

• امکان اعطای نمایندگی به سایرین؛ ثبت برند حق نمایندگی برای شما ایجاد می کند. از این طریق هم فعالیت شما توسعه می یابد و نیز منبع درآمد بیشتری به شرکت تعلق می گیرد.

• افزایش اعتبارات در میان بانک ها و موسسات مالی؛ زیر سایه یک برند میزان اعتبار شما افزایش خواهد یافت. این امر برای استفاده از تسهیلات بانکی ارتقای مشاغل کمک شایانی به شما خواهد کرد.

• بستن راه های سواستفاده؛ اگر سودجویان در پی موفقیت شما قصد استفاده از ایده یا نام مشابه محصولات و خدمات شما را داشته باشند، ثبت برند از این سواستفاده جلوگیری خواهد کرد و حتی حق شکایت به شما خواهد داد.

در نهایت

با مزایای ثبت برند و ثبت علامت تجاری آشنا شدیم . مزایایی که ثبت یک برند برای ما فراهم می آورد بیشتر از مزایای ذکر شده در این مقاله است. پس از آشنایی و آگاهی از مزایایی که برای شما به ارمغان می آورد، باید بدانید ثبت برند برای کلیه کسب و کار ها امکان پذیر است. روند ثبت نشان تجاری مراحل پیچیده ای ندارد. اگر الزامات قانونی را رعایت کنید به راحتی ثبت برند انجام پذیر خواهد شد.

مجموعه ثبت فردا آمادگی انجام امور ثبتی شما همچون ثبت شرکت، ثبت شرکت در عمان و... را خواهد داشت. برای بالا بردن آگاهی های خود از اطلاعات این سایت در بخش های مختلف استفاده کنید و ابهامات خود را از مشاوران ما بپرسید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.