خرید تجهیزات پارکینگ ، درست یا غلط؟

در این مقاله قصد داریم شما را با تجهیزات پارکینگ و انواع آن‌ها آشنا کنیم و با معرفی انواع این تجهیزات شما را در لزوم استفاده ازآنها درانواع پارکینگ‌ها مانند مجتمع‌های مسکونی، ساختمان‌ها، مراکز خرید و پارکینگ‌های عمومی راهنمایی کنیم . با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

تجهیزات پارکینگ چیست؟

شاید تا به حال به پارکینگ‌های عمومی سر زده باشید و با علائم و تجهیزات و وسایلی جهت راهنمایی رانندگان و اقلامی جهت محافظت از پارکینگ و خودروها  روبه رو شده باشید، این وسایل در واقع همان تجهیزات پارکینگ هستند که برای عمر بیشتر پارکینگ‌ها و جلوگیری از خسارت نصب و پیاده سازی می‌شوند.

و به طور خلاصه " اقلام مورد استفاده در پارکینگ، مجموعه ای گسترده از محصولات و تجهیزات گوناگون هستند که ملزومات کاربری و ظاهر پارکینگ را شکل می دهند "

پارکینگ

انواع تجهیزات پارکینگ

برای تجهیز پارکینگ‌ها اعم از پارکینگ مسکونی و یا عمومی به اقلامی جهت ایمنی و راهنمایی نیاز دارید هر یک از این تجهیزات می‌توانند  در دسته بندی خاص مانند تجهیزات راهنمایی و یا ایمنی قراربگیرند که شما با توجه به فضای پارکینگ  و همچنین  بودجه  و سطح ارتقا در نظر گرفته شده برای پارکینگ، از آنها بهره بگیرید.

 اما استفاده از تمامی موارد با توجه به کارایی هر کدام می‌تواند هزینه نگهداری پارکینگ شما را به شدت کاهش دهد و همچنین از برخوردها و تنش‌های احتمالی جلوگیری کند. در ادامه  به ۶ مورد از انواع تجهیزاتی که میتوانید استفاده کنید اشاره خواهیم کرد و مهم ترین موارد را شرح خواهیم داد :

1. خط کشی پارکینگ

2. استاپر پارکینگ

3. محافظ ستون

4. سرعت گیر و دست انداز

5. تابلوهای ایمنی، ترافیکی و راهنمایی

6. مخروطی ترافیکی

خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ ازجمله  مهمترین و موثر ترین اقداماتی است که باید قبل از خرید هر یک از اجزا حفاظتی پیاده سازی و اجرا شود .

به طور کلی:

"خط کشی پارکینگ یکی از اجزا نمایان کننده مسیر و راهنمایی کننده محدوده پارک ماشین ها و وسایل نقلبه در پارکینگ های عمومی و منازل و مجتمع ها است . پارکینگ های خط کشی شده  ،علاوه بر جلوه بهتر و زیبایی ، به نظم بخشیدن و کاربردی سازی فضا پارکینگ برای توقف وسایل نقلیه کمک بسیاری میکند "

اگر بودجه شما برای ارتقا پارکینگ محدود است و فقط توانایی پیاده سازی یک الی دو مورد از تجهیزات را دارید بدون شک خط کشی پارکینگ باید در اولویت اقدامات شما باشد . 

آرتیمس

محافظ ستون

محافظ ستون از دیگر تجهیزات ضروری برای پارکینگ است که با قرار گرفتن در لبه ستون ها از شکسته شدن و پریدگی در اثر برخورد خودرو ها جلوگیری میکند محافظ ستون علاوه بر دادن جلوه زیبا به پارکینگ ها و جذب ضربه در جلوگیری از آسیب خودرو ها هم نقش مهمی دارد زیرا در محیط پارکینگ ها معمولا به دلیل کمبود فضا و تعداد بالای خودرو امکان برخورد بسیار بالا بوده و این صدمات میتواند هزینه هایی به مراتب بالاتر از نصب یکبار محافظ برای ستون ها را داشته باشد .

دلایل استفاده از محافظ ستون

پارکینگ ها به دلیل به دلایل مختلفی همیشه در معرض آسیب دیدن و برخورد با خودرها هستند که در اثر این تصادفات هم دیوارها و ستون های پارکینگ ها آسیب می بینند و هم خود خودروها که دچار صدماتی بعضا گران قیمت می شوند.

از دلایل این تصادفات:

  • تنگ بودن محیط

  • معماری بد

  • شیب زیاد

  • جای دور زدن کم

  • بد پارک کردن

  • تاریکی محیط

  • مهارت کم راننده

  • و غیره

از این رو برای رفع این معضل از محافظ هایی استفاده می شود که مزایای خوبی دارند.

محافظ-ستون-پارکینگ

استاپر پارکینگ

استاپر ها  را میتوان از قطعاتی دانست که هم نقش راهنمایی خودرو در پارک کردن را دارند و هم میتوان از آنها به عنوان تجهیزات ایمنی پارکینگ استفاده کرد زیرا با قرار گرفتن در جلو و یا کنار خودروها مانع ازبرخورد با دیواره پارکینگ  وهمچنین خودرو کناری میشوند.

 به وسیله استاپرها، رانندگانی با مهارت کم و یا رانندگان خودروهایی با ابعاد بزرگ که دید کمتری نسبت به جلو خودرو دارند، میتوانند به راحتی در محل مورد نظر پارک کنند. استاپرها را میتوان با متریال و جنس مختلف مانند پلاستیکی لاستیکی و بتنی تهیه کرد و به سادگی در محل مورد نظر نصب نمود.

مزایای نصب استاپر پارکینگ

  •     می توان با دقت و به درستی بدون کمک دیگران خودرو خود را در یک موقعیت مشخص شده قرار داد

  •     پیدا کردن موقعیت ایده آل برای پارک کردن خودرو بدون آسیب رساندن به خودرو، دیوارهای داخلی و تجهیزات پارکینگ

  •     پارک کردن آسانتر برای رانندگان تازه کار، سالمندان و نوجوانان و دیگر رانندگان

  •     تقسیم مساوی فضای پارکینگ بین ماشین ها و حداکثر استفاده و از فضای داخل پارکینگ

  •     ایجاد نظم برای فضای پارکینگ و خصوصی کردن محل پارک

سخن پایانی

با توجه به لزوم استفاده از تجهیزات پارکینگی، گروه آرتمیس پارکینگ اقدام به تهیه، تولید و اجرای این تجهیزات برای پارکینگ ها نموده و باتوجه به سابقه و تجربه طولانی در زمینه تجهیزات پارکینگ میتواند تجربه خوبی از همکاری را برای شما فراهم آورد . همچنین شما کارفرمایان و انبوه سازان محترم میتوانید جهت ارتباط و مشاوره رایگان به وبسایت  artemisparking مراجعه نموده و با کارشناسان مربوطه جهت اجرا هرچه بهتر پروژه و برآورد هزینه  گفتگو داشته باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.