قصد خرید دیزل ژنراتور دارید؟ چگونگی انتخاب یک دیزل ژنراتور با کیفیت

معرفی انواع دیزل ژنراتور در بازار ایران

دیزل ژنراتور ها در برند های مختلفی در بازار ایران به فروش می رسند. این برنده ها در مدل های اصلی که توسط خود کشور سازنده عرضه می شوند قیمت بالاتری دارند به عنوان مثال دیزل های پرکینز ساخت کشور انگلستان گران قیمت تر از دیزل های پرکینز ساخت کشور چین می باشند.

موتور دیزل به معنی موتوری است که از سوخت گازوئیل (دیزل) در قسمت احتراق موتور استفاده می کند. گاز طبیعی یکی دیگر از سوخت های رایج استفاده شده در موتور ها جهت کاربری مولد برق می باشند.

موتور های دیزلی در صنایع دریایی، سواری، کشاورزی و ژنراتور استفاده می شوند. موتور های دیزلی صنعت ژنراتور برق دارای استاندارد های خاص خود می باشند که از آن جمله می توان به داشتن دور ثابت و سیستم تنظیم سوخت الکترونیکی (گاورنر الکترونیکی) اشاره نمود.

موتور دیزل پرکینز ساخت کشور انگلستان

این کمپانی موتور های دیزلی در رنج توانی 9 تا 2500 کیلو ولت آمپر تولید می کند و عموماً نام این موتور ها با سری خانواده آن ها شروع می شود برای مثال موتور پرکینز با توان 10KVA مدل 403A-11G1 می باشد که قسمت اول عدد  400 نشان دهنده این است که این موتور جزو کدام یک از خانواده های موتور پرکینز می باشد. موتور پرکینز 15KVA توان دیگری از محصولات ساخت این شرکت است که مدل آن 403A-15G1 می باشد و نشان دهنده عضو یک خانواده بودن این دو موتور می باشد.

موتور های عضو یک خانواده دارای مشخصات عمومی نزدیک به هم هستند و از نظر ابعادی تفاوت چندانی با هم ندارند بلکه در توان های بالاتر در یک سری تعداد سیلندر ها تفاوت کرده و یا سیستم احتراق موتور متفاوت است. به طور مثال وجود توربو شارژ و اینتر کولر که در برخی از مدل ها وجود دارد باعث افزایش توان خروجی دستگاه می شود.

موتور دیزل کامینز ساخت کشور آمریکا ، انگلستان ، هند و چین

کمپانی کامینز یک شرکت آمریکایی است ولی کارخانجات آن در کشور های مختلف می باشد، در بازار ایران بیشتر دیزل کامینز ساخت کشور چین و هند وارد می شود و همان اصالت اصلی این کمپانی را دارد. دیزل کامینز نیز در رنج های توانی 10 تا 3000 کیلو ولت آمپر تولید می شود. همچنین برخی از کارخانجات در کشور چین اقدام به تولید دیزل کامینز می نمایند که با کامینز اصلی چین از لحاظ کیفیت، تفاوت و قیمت چشمگیری دارند.

موتور دیزل ولوو ساخت کشور سوئد

برند ولوو در بازار ایران شناخته شده است و اکثر ما با آن آشنایی داریم. موتور دیزل های ولوو در رنج توانی 100 تا 770 کیلو ولت آمپر می توانند تولید برق داشته باشند و از جمله برند های پر قدرت در بازار تولید موتور دیزلی در صنعت دیزل ژنراتور می باشد. اما از لحاظ کیفیت برند ولوو بعد از برند های کامینز و پرکینز قرار می گیرد.

دیزل ژنراتور کوپله ایران و کوپله فابریک

دیزل ژنراتور کوپله ایران به این معنی می باشد که یک شرکت تولیدی اقدام به واردات نمودن موتور دیزل و ژنراتور (آلترناتور) از کشور های سازنده می نماید و سپس عمل کوپلاژ (اتصال موتور به ژنراتور) را روی آن انجام دهد. علاوه بر کوپلاژ موتور و ژنراتور، ساخت شاسی و تابلو کنترل دیزل ژنراتور و احیاناً در صورت نیاز کانوپی سایلنت را این شرکت نیز انجام می دهد و بسته به کیفیت و دانش تخصصی این شرکت ها، در محصول نهایی شاهد دیزل ژنراتور کوپله ایرانی با کیفیت های مختلف خواهیم بود. انتخاب یک شرکت ایرانی معتبر و متعهد  خود یک عامل بسیار مهم در تهیه یک دیزل ژنراتور کوپله ایران با کیفیت می باشد.

نقطه قوت در خرید دیزل ژنراتور کوپل ایران نسبت به خارجی

یکی از نقاط قوت در خرید دستگاه کوپله ایران را این میتوان عنوان کرد که شما با بازدید از محل تولیدی آن شرکت و شناخت توانمندی ها و زیر ساخت ها، این اطمینان را حاصل می کنید که دستگاه را از یک تولید کننده حرفه ای و کارشناس خریداری می نماید و فروشنده صرفاً یک شرکت بازرگانی نیست که تخصصی در این زمینه نداشته و فقط کار واردات و فروش دستگاه انجام می دهد و بعد از خرید در خدمات و تعهدات، شما را تنها بگذارد.

در مقابله کوپله ایرانی، دیزل ژنراتور کوپله فابریک وجود دارد که معنی آن این است که عملیات کوپلاژ و ساخت شاسی، تابلو و کانوپی سایلنت در کشوری خارج از ایران ( هند، انگلستان، افغانستان، پاکستان و  ... ) انجام شده باشد. اصولاً در بازار بین الملل اصطلاحی به معنی دیزل ژنراتور کوپله فابریک وجود ندارد و این اصطلاح مختص کشور ایران است ، معمولاً قیمت دیزل ژنراتور کوپل ایران مناسب تر از نمونه های کوپل خارج است.

ژنراتور

آیا کوپله فابریک به معنای کیفیت بالا می باشد؟

کوپله فابریک  بیان گر کیفیت بالا در ساخت یک دیزل ژنراتور نمی باشد بلکه استاندارد های کوپلاژ یک موتور و ژنراتور بین المللی و تحت یک چهارچوب مشخص است و تفاوتی در بین کوپله فابریک و یا ایرانی وجود ندارد. موتور دیزل داری یک صفحه فلایویل و ژنراتور دارای یک صفحه فلکسیبل می باشد که در استانداردی مشخص در کنار هم قرار گرفته و با پیچ به هم متصل می شوند. روش انجام این کار در همه به جا به یک صورت است و ارتباطی به شرکت کوپله کننده ندارد. توضیحات دقیق تر این موضوع را می توان با مراجعه به کارخانه شرکت پایور دیزل آسیا از نزدیک مشاهده نمود .

شرکت پایور دیزل آسیا با بیش از 30 سال سابقه در انجام کوپل انواع دیزل ژنراتور و همچنین ساخت شاسی دیزل ژنراتور، تابلو کنترل دیزل ژنراتور، کانوپی سایلنت، برج نور و ... فعالیت دارد و توانسته در این مدت رضایت مشتریان را جلب نموده و رضایت نامه های کتبی از شرکت ها بزرگی چون ایرانسل، ماموت، بانک مرکزی و شرکتهای نفت و گاز و پتروشیمی و ... دریافت کند.

نیاز روز افزون انسان به انرژی برق و توسعه وسیله های برقی در مراکز مختلف بیمارستانی، تجاری، مسکونی نیاز ما را هر روز بیش از پیش وابسته به انرژی الکتریسیته کرده است و وجود یک برق پایدار در موارد اضطراری بسیار ضروری است. دیزل ژنراتور در مواقع اضطراری با قطع برق بعد از چند ثانیه وارد مسیر برق رسانی می شود و برق مجموعه را تأمین می کند.

شرکت های تولید کننده دیزل ژنراتور در ایران

شرکت های فروشنده دیزل ژنراتور در ایران زیاد می باشند ولی تولید کنندگان در حد انگشتان دست می باشد. اکثر شرکت های فعال در زمینه دیزل ژنراتور در قالب بازرگانی بوده و در حکم یک واسطه، دیزل ژنراتور را از کشور های خارجی وارد کرده و بدون انجام هیچ گونه فعالیت تخصصی و یا داشتن دانش فنی در این زمینه برای ارائه اطلاعات کارشناسی و مشاوره صحیح به مشتریان آن را می فروشند.

دیزل

شرکت های خوب تولید کننده دیزل ژنراتور را می توان با کمی تحقیق و مراجعه به محل کارخانه، مشاهده زیر ساخت ها و وسعت کار آن ها پیدا کنید.

شرکت پایور دیزل آسیا بیش از 30 سال سابقه در زمینه تولید دیزل ژنراتور داشته و دیزل ژنراتور از رنج توانی 10 تا 2500 کیلو ولت آمپر در تنوع محصولات این شرکت می باشد. این شرکت با انجام پروژه های مختلف در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع معدنی، بیمارستان ها، صنایع مخابرات و ... توانسته نگاه خریداران دیزل ژنراتور را از محصولات کوپله فابریک به محصولات با کیفیت ساخت ایران بازگرداند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.