با دستگیره آلوده درب ورودی چه کنیم

سول مهم اینست از کجا می دانیم، شاید یه دقیقه قبل یک بیمار مبتلا به کرونا این دستگیره را لمس کرده باشد. استفاده زیاد از مواد شوینده و ضد عفونی کننده باعث از بین رفتن رنگ دستگیره شده  و یا به خود درب آسیب میزند.

پس در این شرایط بهترین راه حل چیست؟

به نظر میرسد بهترین روش به ویژه در اماکن پر رفت و آمد، استفاده از درب های اتوماتیک می باشد.

درب اتوماتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

پیشرفت تکنولوژی باعث تغییر بسیاری از محصولات و ابزارآلات ساختمانی شده است . این تغییرات شامل محصولاتی چون درب ، پنجره و کرکره های مغازه می شود. تنوع زیادی برای هر یک از این محصولات در صنعت رخ داده است؛ به طوری که درب اتوماتیک در انواع مختلفی تولید می شود. 

درب اتوماتیک در اکثر ساختمان‌ها به کار می‌رود. تنوع محصول، کیفیت و کارایی مطلوب باعث شده است افراد زیادی علاقه مند به استفاده از این تولید باشند. البته این تنوع مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است. به عنوان مثال بسیاری از صاحبان املاک تجاری و اداری با مشکل چه دری برای کجا و کدام فضا مناسب است، مواجهند.

در ادامه سعی می شود با معرفی درب های اتوماتیک مشکل مهندسان را حل کنیم.

انواع طرح درب اتوماتیک

شناخت انواع مختلف درب اتوماتیک اولین نکته‌ای است که باید از آن اطلاع داشته باشید. این درب‌ها در انواع و طرح‌های بسیاری تولید می‌شوند. هر کدام از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

از انواع درب اتوماتیک میتوان موارد زیر را نام برد:

• درب اسلایدینگ

• درب گرد

• درب تلسکوپی و تاشو

• درب لولایی

• درب کرکره ای

مدرن درب1

درب اسلایدینگ

می‌توان گفت این درب‌ها جزو کاربردی‌ترین نمونه‌های درب اتوماتیک محسوب می‌شوند که برای فضاهای مختلف کاربرد دارند. این درب‌ها برای پارتیشن‌بندی فضاهای داخلی و ورودی آن‌ها کاربرد دارند. درب‌ اسلایدینگ یا کشویی معمولا به صورت شیشه‌ای ساخته می‌شود.

درب گرد

درب‌ گرد اتوماتیک برای ورودی و خروجی فضاهای خیلی بزرگ مانند پاساژ‌ها، مال‌ها و سیتی‌سنترها انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. این درب‌ها تأثیر بسزایی در نمای ساختمان دارند.

درب تلسکوپی و تاشو

درب‌های تلسکوپی دارای لت‌های کوچکی هستند که هنگام باز شدن روی هم جمع می‌شود. درب‌های تاشو نیز تا حدودی به همین صورت کار می‌کنند. درب تلسکوپی در کناره‌ی ورودی و درب تاشو در دو طرف دهانه‌ی ورودی جمع می‌شود. این موضوع مهم‌ترین تفاوت میان دو مدل درب تاشو و تلسکوپی است.

درب لولایی

درب‌های لولایی بیشتر برای فضاهای صنعتی و پارکینگ‌ها کاربرد دارند. این درب‌ها بیشترین شباهت را به درب‌های دستی دارند. در واقع اگر برای درب‌های معمولی بازوی الکترو مکانیکی تعبیه شود، به درب لولایی تبدیل می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این درب‌ها امنیت بسیار زیاد و امکان استفاده برای ورودی فضاهای مختلف است.

درب کرکره‌ای

کرکره‌های برقی و اتوماتیک نیز کاربرد گسترده‌ای دارند. آن‌ها از امنیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل برای مغازه‌ها و فضاهای تجاری و حتی پارکینگ منازل به کار می‌روند.

کرکره برقی یا کرکره اتوماتیک

صاحبان مغازه‌ها برای حفاظت از قفل‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از جدید‌ترین روش‌های حفاظت، استفاده از کرکره مغازه است. این وسیله امنیتی مزایای بسیاری دارد و به همین دلیل جزو پرکاربردترین روش‌های بستن درب مغازه محسوب می‌شود. کرکره مغازه نقش اساسی در امنیت هر مغازه‌ای دارد. امروزه که بیشتر مکان‌های تجاری از شیشه سکوریت استفاده می‌کنند، برای محافظت از آن به کرکره نیز نیاز خواهند داشت.

مدرن درب2

کرکره مغازه چیست؟

کرکره مغازه نوع متنوعی از حفاظ است که علاوه بر حفاظت مغازه نقش عمده ای در زیبایی نمای فروشگاه و محیط محله دارند. کرکره مغازه در قدیم به شکل حفاظ  چوبی درحجره های بازارهای سنتی بود اما به تدریج جای خود را به کرکره ورقی و لوزی شکل داد و سپس آن ها نیز جای خود را به کرکره آلومینیومی دادند. آخرین نسل، کرکره مغازه مدل کرکره کامپوزیت ضد سرقت هستند که علاوه بر زیبایی کرکره مغازه دارای امنیت و حفاظتی بالا است.

انواع کرکره مغازه

مهم‌ترین فاکتور برای دسته‌بندی کرکره‌های جدید، جنس تیغه‌ی آن‌هاست. موتور کرکره‌های برقی نیز در کیفیت آن‌ها نقش دارد. دسته‌بندی دیگری که برای کرکره مغازه وجود دارد، دستی و اتومات بودن آن‌هاست که در این قسمت در مورد آن توضیح داده‌ایم.

کرکره‌‌های دستی: شاید دیگر کم‌تری کسی اقدام به خرید چنین کرکره‌های کند. کرکره‌های دستی در چندین سال پیش که سیستم‌های اتومات وجود نداشت، برای امنیت مغازه‌ها تولید شد. جنس آن‌ها نیز از آهن بود.

کرکره‌های اتوماتیک: چنین کرکره‌هایی با استفاده از موتورهای برقی حرکت می‌کنند. آن‌ها امنیت بیشتری دارند. همچنین کاربری بسیار ساده‌ای دارند. البته در مواقع قطع برق، به صورت دستی کار می‌کنند.

مزایای کرکره‌ ضد سرقت برای مغازه‌ها

کرکره مغازه مزیت‌های بسیاری برای امنیت مغازه دارد. امروزه در تمام ملک‌های تجاری، شاهد کرکره‌ های امنیتی هستیم. حتی اماکن حساسی چون بانک‌ها نیز چندین سال است که مجهز به کرکره‌ های مدرن شده اند. این موضوع نشان می‌دهد که کرکره‌ها در طول زمان قابلیت‌های خود را به اثبات رسانده‌اند.

همانطور که گفته شد، برای بیشتر ملک‌های تجاری از شیشه سکوریت استفاده می‌کنند. شیشه سکوریت در زیبایی ملک تأثیر بسیاری دارد. این شیشه‌ها مقاومت بالایی دارند. اما با یک ضربه محکم می‌توان آن‌ها را شکست. حتی ممکن است خود به خود بر اثر تغییرات دما فرو بریزند. به همین دلیل استفاده از شیشه سکوریت به تنهایی راهکار خوبی نیست. بهتر است در کنار آن، کرکره  نیز برای محافظت از مغازه نصب شود. با نصب یک کرکره ضد سرقت امنیت ملک خود را تا حد زیادی افزایش ‌دهید.

کرکره مغازه ضد سرقت می‌تواند از ورود خراب‌کاران به مغازه شما نیز جلوگیری کند. خراب‌کاران و آشوب‌گران فقط قصد ایجاد خسارت برای شما دارند. کرکره‌های ضد سرقت از ورود آن‌ها جلوگیری می‌کند. آمارهای مختلف نشان می‌دهد که این محصول امنیتی تأثیرات بسیاری در حفظ سرمایه و جان افراد، داشته است.

متریال های مختلف کرکره مغازه شامل :

• کرکره‌ مغازه آلومینیومی 

• کرکره مغازه‌ گالوانیزه 

• کرکره‌های فولادی 

• کرکره‌ مغازه رول گیتر 

• کرکره‌ مغازه پلی‌کربنات

• کرکره‌ مغازه شفاف

درب شیشه ای اتوماتیک

استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک به عنوان عایق گرما و سرما عمل می کند و مانع از هدر رفتن انرژی می شود. مدرن درب با تجربه چندین ساله در صنعت درب اتوماتیک و اجرای پروژه های ملی یکی از مطرح ترین شرکت ها در این صنعت می باشد.

مدرن درب3

انواع درب شیشه ای

درب شیشه ای اتوماتیک جزو انواع مختلف درب‌هایی است که برای ورودی فضاهای مختلف و به ویژه فضاهای تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درب اتوماتیک کشویی

می‌توان گفت این نوع جزو پرطرفدارترین انواع درب شیشه ای اتوماتیک است. اگر کمی توجه کنید در بسیاری از فضاهای اداری، تجاری و حتی صنعتی از این درب کشویی استفاده می‌شود. دلیل کاربرد زیاد آن هزینه‌ی مناسب و کیفیت مطلوب است. همچنین برای فضاهای پر رفت و آمد انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

درب اتوماتیک چرخشی

این مدل درب برای عبور یک طرفه کاربرد دارد. بنابراین اگر این مدل را انتخاب می‌کنید، نیاز است درب ورودی و خروجی مجزا برای ساختمان در نظر بگیرید. جلوه‌ی زیبایی در ظاهر ساختمان ایجاد می‌کند.

درب اتوماتیک سوئینگ

این درب‌ها برای تردد دو طرفه مناسب هستند و می‌توانند دارای یک یا دو لنگه باشند. این درب‌ها بیشتر برای فضاهای داخلی ساختمان به کار می‌روند. به عنوان مثال در بیمارستان‌ها، اداره‌ها، کتابخانه‌ها و… می‌توانید درب شیشه ای اتوماتیک سوئینگ را ببینید. این درب‌ها دارای لولا هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می‌کنند که به صورت دستی کار می‌کنند. اما هر درب دارای بازوی الکترومکانیکی دارد که هنگام دستور سنسور آن را باز و بسته می‌کند.

درب شیشه ای اتوماتیک تاشو

درب اتوماتیک تاشو شباهت‌های بسیاری به مدل اسلایدینگ تلسکوپی دارد. لت‌های این نوع درب هنگام باز شدن، در دو طرف دهانه‌ی ورودی تا می‌شود. آن‌ها نیازی به فضای اضافی در کنار ورودی ندارند. همچنین برای عبور دو طرفه کاربردی هستند. تعداد لت‌های موجود در این درب‌ها نیز متفاوت است.

مزیت‌ درب اتوماتیک شیشه‌ای

1. صرفه‌جویی در زمان

2. سهولت و راحتی در رفت‌وآمد

3. برقراری امنیت بالا برای سازمان‌ها و مکان‌های مورد استفاده

4. جلوگیری از ورود گردوغبار، صدا و اتلاف انرژی – جلوگیری از اتلاف انرژی سرمایشی و گرمایشی تا ۷۰ درصد

5. رعایت بهداشت و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها

فاکتورهای انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای

1. نوع کاربری بر حسب محل (مثلا بیمارستان, هتل, مرکز خرید یا ادارات دولتی )

2. تعداد ترافیک یا تردد روزانه

3. مقدار بودجه قابل دسترس برای تهیه درب اتوماتیک

4. انتخاب موتور

عوامل فوق نقش عمده تعیین کننده در انتخاب نوع دستگاه دارا هستند.

آشنایی با شرکت مدرن درب

شرکت مدرن درب با بیش از 15 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید انواع محصولان ساختمانی چون: 

درب های اتوماتیک، درب سکشنال زیر سقفی، درب ریلی پارکینگی، درب دولنگه، درب انباری، انواع جک، موتور کرکره، درب شیشه ای کشویی، ساخت کرکره رولاپ، فروش کرکره خانگی، تولید کرکره فروشگاهی، کرکره پارکینگی، ساخت باز کننده های اکسس کنترل، گلاس هاوس (خانه شیشه ای)، فروش انوع درب شیشه ای با کادری مجرب در زمینه فروش و نصب و خدمات پس از فروش در ایران می باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.