سریع‌ترین روش خرید بیمه!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از گذشت موعد تمدید بیمه نامه ماشین، متوجه این موضوع شده‌اید و دست کم، برای ساعاتی استرس این را تجربه کرده‌اید که مبادا جریمه شوید و یا پلیس ماشین را توقیف کند. این تجربه نه چندان خوشایند، ممکن است در شرایط دیگری نیز پیش بیاید. حتی در بعضی مواقع، تهیه نکردن بیمه یا تمدید نکردن به موقع یک سرویس بیمه، می‌تواند به جریمه‌های سنگینی منجر شود.

به همین خاطر است که پیدا کردن یک روش مطمئن برای خرید بیمه و استفاده از خدمات آن، در دنیای امروز، به یک امر نسبتاً ضروری بدل شده است. اما سوال اینجاست که سریع‌ترین روش برای خرید بیمه کدام است؟ از چه طریقی می‌توان خریدی مطمئن و بدون مشکل داشت؟ چه پلتفرمی می‌تواند بدون دغدغه کار ما را انجام دهد؟ آیا هنوز هم برای خرید یا تمدید بیمه‌نامه خود می‌بایست زمان و انرژی زیادی صرف کنیم؟ با ما همراه باشید تا بیشتر در این‌باره توضیح دهیم.

روش‌های سنتی خرید بیمه در ایران و مشکلات آن

خرید بیمه

در سال‌هایی نه چندان دور، برای تهیه بیمه و گرفتن خدمات آن، مجبور بودید ساعت‌ها در ادارات مختلف بیمه زمان بگذارید و کارهای اداری آن را انجام دهید. شاید تمدید کردن یک بیمه بدنه، نیمی از یک روز کاری از شما وقت می‌گرفت. جدا از تجربه ناخوشایند و زمانی که در این پروسه به هدر می‌رفت، ممکن بود به نتیجه دلخواه هم نرسید. 

مثلاً مسئول مربوطه در آن روز حضور نداشت یا پرونده شما با مشکلی رو به رو می‌شد که برای رفع آن می‌بایست به اداره‌ای دیگر رجوع می‌کردید که در پایان ساعات اداری، پرونده جدیدی قبول نمی‌کرد. اینجا بود که دیگر تمدید بیمه نامه و یا تغییر پوشش آن، حتی بیشتر از یک روز زمان و انرژی نیاز داشت.

مشکل دیگری که در روش‌های سنتی خرید بیمه در ایران وجود داشت، کمبود طرح‌های متنوع و عدم پوشش نیازهای افراد بود. برای مثال شما اگر می‌خواستید حقوق بیشتری برای بیمه عمر خود درنظر بگیرید، با گزینه‌های کمی مواجه می‌شدید که ممکن بود در بیمه گزاری‌های مختلف، متغیر باشند. شما سرویسی را خریداری می‌کردید که از تمامی امکانات و جوانب آن باخبر نبودید.

تمامی اطلاعاتی که می‌توانستید درباره یک نوع بیمه خاص و پوشش‌های بیمه‌ای مختلف آن بگیرید، از طریق یک شخص یا یک شعبه کارگزاری بیمه انجام می‌شد. این‌ها محدودیت‌هایی بودند که باعث شدند کم کم سیستم‌های هوشمندتر و بهینه‌تری در صنعت بیمه تاسیس شود. 

روش‌های جدید و خدمات دهندگان آن

خدمات دهندگان

چگونه مشکلات صنعت بیمه در ایران برطرف شد؟ با ورود اینترنت و دیجیتالی شدن کسب و کارها، اهالی بیمه نیز به فکر به روز کردن کسب و کارهای خود افتادند. خدمات گسترده‌تر شدند. اطلاعات بیشتری به کاربران داده شد. امکان مقایسه و تحلیل بین انواع مختلف بیمه به وجود آمد. حالا مشتریان با سطح دانش بالاتر و اعتماد بیشتر به بیمه گذارها، می‌توانستند نوع خدماتی که می‌خواهند را انتخاب کنند.

یکی از این کسب و کارها که فرآیند اینترنتی شدن را به خوبی و به سرعت طی کرد، بیمه بازار بود. بیمه بازار اولین پلتفرمی بود که امکان خرید آنلاین بیمه را به مشتریان خود می‌داد. این ویژگی باعث شد احساس اعتماد مشتریان بالاتر رود و بتوانند با خیال راحت‌تری، خدمات بگیرند. به علاوه امکان مقایسه بین انواع بیمه در این پلتفرم وجود داشت که باعث می‌شد انتخاب‌های مشتریان هوشمندانه‌تر و با تحلیل دقیق‌تری انجام شود.

حالا مشتری می‌دانست به ازای خریدی که انجام می‌دهد، چه خدماتی دریافت می‌کنند. ریز جزئیات قراردادی که با بیمه مذکور می‌بندد چیست. به ازای پرداختی که ماهانه بابت بیمه درمان تکمیلی می‌دهد، چه سرویسی از سمت چه مراکزی دریافت می‌کند. در واقع بیمه بازار با تجربه فراوانی که در این صنعت و این حوزه داشت، توانست تمامی پیچیدگی‌ها را برطرف کند و تجربه کاربری خوبی برای مشتریان خود ایجاد نماید.

بیمه بازار چه امکاناتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد؟

اگر تا به حال به صورت آنلاین خرید بیمه انجام نداده‌اید، باید بدانید که بیمه بازار بخش زیادی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مشتریان را برطرف کرده است. قوانین بیمه گاهی اوقات پیچیدگی‌هایی دارد که شاید برای شما به عنوان یک مشتری، چندان خوانا نباشد. یا تعدد شرکت‌های ارائه کننده، ممکن است توان تصمیم‌گیری آسان را از شما بگیرد.

کاری که بیمه بازار در این باره انجام می‌دهد این است که علاوه بر در اختیار گذاشتن تمام گزینه‌ها و شفاف بودن، به شما مشاوره نیز می‌دهد. شما می‌توانید با وارد شدن به وب سایت این پلتفرم به آدرس bimebazar توضیحات مربوط به تمامی انواع بیمه شامل: ثالث، بدنه، درمان تکمیلی، عمر، آتش سوزی، زلزله، بیمه مسافرتی و ...را ببینید و از قیمت‌های هرکدام مطلع شوید. 

به علاوه اینکه شرایط مقایسه و سفارش آنلاین شرکت‌های بیمه نیز فراهم است و با ثبت سفارش شما، فرآیند صدور بیمه نامه آغاز می‌شود. ویژگی مثبت دیگری که این پلتفرم نسبت به سایر رقبا خود دارد، این است که نهایتاً طی بیست و چهار ساعت بعد از ثبت درخواست شما، بیمه نامه صادر شده و بعد از آن به رایگان به محل مورد نظر شما ارسال خواهد شد. البته بیمه بازار تضمین پایین‌ترین قیمت بیمه را هم به شما مشتری عزیز می‌دهد.

خرید بیمه آنلاین چه مزایایی دارد؟

فارغ از خدمات ویژه‌ای که بیمه بازار در وب سایت خود برای شما کاربران عزیز فراهم آورده است، خرید اینترنتی بیمه مزایایی دارد. شما زمانی که به صورت اینترنتی بیمه مورد نظر خود را تهیه می‌کنید یا سرویس بیمه‌ای را تمدید می‌کنید، می‌توانید از تخفیف‌های لحظه‌ای که شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند، استفاده نمایید. البته اگر جزو مشتریان قبلی بیمه بازار باشید، در اکثر کمپین‌های تخفیفاتی، از پیشنهادات ویژه باخبر خواهید شد.

همچنین با استفاده از خدمات آنلاین بیمه، امکاناتی مانند ثبت یادآور را خواهید داشت که موعد تمدید بیمه‌نامه‌ها را به شما یادآوری می‌کند. این ویژگی خصوصاً برای افرادی که مشغله زیادی دارند، بسیار کاربردی است. دیگر نیازی به یادداشت کردن تاریخ انقضاهای بیمه در دفتر و سررسید نیست. سیستم بیمه بازار به صورت اتوماتیک، تاریخ سررسید تمام بیمه‌های خریداری شده شما را یادآور می‌شود.

به طور خاص در این شرایطی که به سر می‌بریم، یعنی پاندمی کرونا که اولویت انجام تمامی کارها با خدمات غیرحضوری است، شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به شرکت‌های بیمه، تنها با چند کلیک، بیمه موردنظر خود را خریداری کنید. اگر تجربه خرید بیمه آنلاین ندارید، جای هیچ نگرانی نیست. مشاورین خبره و کارشناسان بیمه بازار، به بهترین شکل پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

برای استفاده از خدمات این پلتفرم هم می‌توانید نام بیمه بازار را در گوگل جستجو کنید تا وب سایت بیمه بازار به آدرس bimebazar.com برای شما باز شود، هم می‌توانید از اپلیکیشن آن استفاده نمایید. در حال حاضر امکان خرید بیمه ثالث، بیمه بدنه و بیمه عمر، بیمه تکمیلی و ... از طریق اپلیکیشن بیمه بازار وجود دارد. با خرید آنلاین بیمه از بیمه بازار، هم در زمان و هم در هزینه خود صرفه جویی کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.