دسکتاپ مجازی ابرآمد به زودی رونمایی می شود

مدیرعامل شرکت ابرآمد از ارائه سرویس ابری جدیدی با عنوان دسکتاپ مجازی خبر داد. این سرویس می تواند محدودیت های مکانی و زمانی برای دسترسی پرسنل به اطلاعات و برنامه های موجود در کامپیوتر شرکت را رفع کند.

علی الیاسی، مدیرعامل شرکت ابرآمد با اشاره به محدود بودن ارائه چنین سرویسی در میان شرکت های ارائه دهنده خدمات ابری کشور گفت: این سرویس می تواند ساختار و نحوه شرکت داری کسب و کارها را در آینده نزدیک متحول کند و مدیران را به رویکرد جدیدی در مدیریت کسب وکار سوق دهد.

وی با اشاره به مزیت های این سرویس جدید گفت:

از بین بردن محدودیت های زمانی-مکانی در دسترسی به اطلاعات و نرم افزارهای سازمانی، مهم ترین مزیت این سرویس جدید است و با توجه به ضرورت دورکاری پرسنل در شرایط فعلی، این مزیت می تواند بسیار راهگشا باشد. سیستم عامل و تمام برنامه ها از یک مرکز داده ابری ارائه و داده های مورد نیاز کاربران نیز در یک فضای ابری مرکزی نگهداری می شوند و کارمندان در زمان نیاز به داده ها، از طریق مرورگر اینترنت وارد فضای دسکتاپ خود که به صورت مجازی در اختیارشان قرار گرفته می شوند. 

پوریا استکی، مدیر توسعه کسب وکار ابرآمد با اشاره به صرفه اقتصادی این سرویس برای صاحبین مشاغل و کسب و کارها گفت:

این سرویس مدیران را از تهیه تعداد زیاد تجهیزات سخت افزاری پیشرفته بی نیاز می کند و کارکنان شرکت می توانند با هر سیستم متصل به اینترنتی اعم از کامپیوتر، لپتاپ، تین کلاینت، زیروکلاینت، تبلت، موبایل و ...که حداقل ظرفیت ها را داشته باشند، به فضای کاری مجازی شده خود دسترسی پیدا کنند.

هزینه پرداخت شده بابت سرویس دسکتاپ مجازی، متناسب با مصرف کاربران است و با توجه به مقیاس پذیری بالای سرویس های ابری، در کوتاه ترین زمان می توان سیستم های مورد نیاز کارمندان جدید سازمان را آماده کرد.

وی افزود:

با توجه به مدیریت مرکزی تمامی سیستم ها، نیاز به نیروهای مستقر برای نگهداری و پیشتیبانی سیستم ها به حداقل می رسد و می توان با حداکثر انسجام مورد نظر مدیران، امور فنی شرکت را مدیریت کرد.

استکی با اشاره به امنیت بالای این سرویس گفت:

با استفاده از سرویس دسکتاپ مجازی، هم از داده ها و برنامه های سازمانی در برابر حملات بیرونی حفاظت شده و هم از نشت اطلاعات حیاتی شرکت از طریق کارمندان جلوگیری می شود. از آنجا که امکان اعمال محدودیت در انتقال و یا کپی کردن داده از دسکتاپ ابرآمد به روی کلاینت های کاربران میسر است، هیچ داده ای بر روی سیستم های شخصی و یا موبایل کارمندان باقی نمی ماند و آنها فقط در مواقع لازم به صورت آنلاین به اطلاعات دسترسی دارند.

بدین ترتیب امکان سواستفاده های احتمالی از داده های سازمانی به حداقل می رسد. همچنین دغدغه  از دست دادن اطلاعات بر اثر خرابی تجهیزات و علی الخصوص رایانه های کاربران، در دسکتاپ ابرآمد به طور کامل مرتفع شده است. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.