معیارهای خرید سرور مجازی

 در سرور VPS موارد مختلفی وجود دارند که مستلزم توجه بسیار زیادی هستند. به عنوان مثال هنگامی که قصد دارید تا یک سرور مجازی برای کارهای خود خریداری کنید، معیارهای مختلفی وجود دارند که باید آنها را مورد توجه قرار دهید. به همین علت قصد داریم تا در ادامه مطلب شما را با این معیارها آشنا سازیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. 

معیارهای خرید سرور مجازی شامل چه مواردی می شوند؟

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره شد، برای خرید سرور مجازی معیارهای مختلفی تعیین شده اند که هر کدام از آنها اهمیت خاص خودشان را دارند و به نوعی می توان اینطور بیان کرد که تمامی آن ها باید در اولویت قرار بگیرند. به گونه ای که اگر هر سروری در یکی از آن ها کمبود داشته باشد، با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد و آنطور که باید نمی تواند عملکرد خوبی را از خود به اشتراک بگذارد. به همین علت می خواهیم در این مطلب این فاکتورهای اساسی را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید با دیدگاه بازتری خرید سرور خودتان را به انجام برسانید. پس ادامه مطلب را تا انتهای دنبال کنید. 

vps

1. حافظه RAM

یکی از معیارهای مهم انتخاب در خرید VPS، حافظه RAM می باشد. انتخاب حافظه بستگی به این دارد که شما چه فعالیت هایی را می خواهید انجام دهید. هر چقدر حیطه فعالیت های شما بیشتر باشد، به همان اندازه نیز باید از حافظه بیشتری استفاده کنید. میزان رم در بعضی از سرویس های هاستینگ که یکی از بهترین گزینه های خرید سرور مجازی پارس پک می باشد، که قابلیت ارتقا تا 256 گیگابایت رم را دارد، اما می توان گفت: که یکی از اصلی ترین مواردی که باعث خواهد شد تا سرور مجازی شما با افزایش قیمت مواجه شود، میزان حافظه RAM می باشد. 

2. میزان HDD

مقدار و نوع نیازهای شما دلایلی هستند که شما می توانید از طریق آن ها فضای ذخیره سازی مناسب خودتان را انتخاب کنید و از آن نهایت بهره را ببرید. میزان HDD که شما به آن نیاز دارید، به راحتی قابلیت دسترسی را دارد. تنها باید با شرکت مد نظرتان در تماس باشید و این مقدار را برای آن ها مشخص کنید. 

3. پردازشگر CPU

همانطور که شاید بدانید یکی از اصلی ترین گزینه هایی که در هر سروری اهمیت بالایی را دارد، پردازشگر یا CPU می باشد. در واقع پردازشگرهای مجازی توسط مجازی سازها در اختیار کاربر قرار می گیرند. البته لازم به ذکر این نکته می باشد که پردازشگرهای مجازی قدرت ضعیف تری را نسبت به پردازشگرهای فیزیکی دارند. از این رو اگر اهداف شما بسیار خاص تر است، حتما به نوع و تعداد پردازشگری که می خواهید انتخاب کنید، دقت نمایید. در صورتی که پردازشگر نتواند از پس کارهای شما بر بیاید، در آن صورت است که با نمی توانید عملکرد مناسبی را مشاهده نمایید. 

4. موقعیت جغرافیایی

از دیگر مواردی که نیاز است در انتخاب سرور مجازی به آن توجه کنید موقعیت جغرافیایی می باشد. بدین صورت که سرورها می توانند هم در ایران و هم در خارج ارائه شوند. انتخاب موقعیت جغرافیایی نیز بستگی به این دارد که فعالیت های شما به چه صورت می باشد. اگر فعالیت های شما به گونه ای است که بیشتر مخاطبان داخلی دارد، حتما در ایران سرور خود را قرار دهید و در غیر این صورت می توانید از کشورهای مختلف کمک بگیرید که آلمان یکی از بهترین گزینه هایی به شمار می رود که قابلیت استفاده از آن را خواهید داشت. 

5. شرکت خدمات دهنده

شرکت خدمات دهنده نیز در راس تمامی این معیارها قرار می گیرد. چرا که این شرکت مورد نظر می باشد که قرار است تمامی انتخاب های شما را سامان دهد. به همین علت باید از اعتبار بالایی برخوردار باشد. از این رو قبل از اینکه نسبت به خرید و انتخاب معیارهای خود اقدام کنید، شرکت هایی را مورد بررسی قرار دهید که به طور کامل اعتبار داشته باشند و روزمه خوبی را از خود به اشتراک گذاشته باشند. همچنین نکته دیگری که در رابطه با شرکت باید به آن توجه کنید این بوده که حتما پشتیبانی خوبی را داشته باشد. 

چرا که سرور ممکن است در هر ساعتی با مشکلاتی مواجه شود. در این صورت داشتن پشتیبانی 24 ساعته کار شما راحت تر خواهد کرد و ضرری را متحمل نخواهید شد. 

سرور مجازی vps

6. امنیت

از دیگر مواردی که در بین معیارهای خرید VPS قرار می گیرد، امنیت می باشد. به طور کلی امنیت در هر موضوعی اهمیت پیدا کرده است و تامین کردن آن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به شرکت خدمات دهنده اشاره کرد. شرکت خدمات دهنده باید به صورت دوره ای زنجیره ای از به روزرسانی ها را ارائه دهد. این به روزرسانی ها باعث افزایش امنیت خواهد شد. همچنین انتخاب مناسب دیتاسنتر نیز می تواند همراه با خود امنیت بیاورد. 

البته مبحث انتخاب دیتاسنتر نیز بسیار گسترده می باشد ولی اگر بخواهیم یک بررسی کلی را به انجام برسانیم می توان اینطور بیان کرد که آن نیز به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به امنیت موقعیت جغرافیایی و همچنین پشتیبانی از ترافیک وارز اشاره کرد. در حال حاضر یکی از بهترین دیتاسنتر هایی که می تواند امنیت پیش فرض خوبی را از خود به اشتراک بگذارد، دیتاسنتر OVH می باشد. همچنین موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر نیز اهمیت دارد و انتخاب آن بستگی به این دارد که شما قرار است چه فعالیت هایی را داشته باشید ولی به عنوان بهترین پیشنهاد می توان اینطور بیان داشت که کشوری را انتخاب کنید که بیشترین میزان ترافیک کاربران را داشته باشد. 

در نهایت منظور از ترافیک وارز، ترافیک های غیر استاندارد می باشد. از این نوع ترافیک ها می توان به ترافیک برنامه های کرک شده و یا ترافیک های تست نفوذ اشاره کرد. در صورتی که به هر کدام از این موارد نیاز دارید، باید توجه داشته باشید که دیتاسنتر شما از آن ها پشتیبانی کند. 

سخن آخر

سرور مجازی از جمله گزینه هایی به حساب می آید که در صورت داشتن ویژگی های برتر می تواند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. خرید سرور مجازی معیارهای مختلفی را به خود اختصاص داده است که  هر کدام از آن ها مستلزم توجه بسیار زیادی هستند که در این مطلب به معرفی تعدادی از آن ها پرداختیم. از این رو برای اینکه بتوانید شاهد یک عملکرد ویژه از سرور خود باشید، در ابتدا یک شرکت خدمات دهنده را پیدا کنید و رزومه آن را مورد بررسی قرار دهید و در نهایت خرید خود را نهایی کنید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.