آشنایی با لایت کوین، نقره دیجیتال دنیای رمز ارز

آلت‌کوین‌هایی که هر کدام برای هدفی متفاوت اما تا حدود زیادی هم راستا با اهداف بیت کوین بوجود آمدند (آلت‌کوین به سایر ارزهای رمزنگاری شده به غیر از بیت کوین گفته می‌شود که پس از بیت کوین بوجود آمدند).

این روز‌ها، از ارز‌های دیجیتال به عنوان یک انقلاب پولی یاد می‌شود. پول‌های دیجیتالی که علاوه بر کاربرد در امور روزمره، می‌توان از آن‌ها به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری نیز استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از ارز‌های دیجیتال سودآور می‌توانید به وبسایت اکسکوینو مراجعه کنید. در اکسکوینو می‌توانید ضمن بهره‌مندی از به‌روز‌ترین تحلیل‌ها، مقالات و اخبار در حوزه رمز ارز‌ها، به معامله و کسب سود بپردازید.

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین این آلت‌کوین‌ها لایت کوین یا Litecoin با نام اختصاری (LTC) است که حجم بسیار قابل توجهی از معاملات بازار را به خود اختصاص داده است و از میان هزاران آلت‌کوین و در حالی که از زمان پیدایش لایت کوین بسیاری از آلت‌کوین‌های هم دوره آن از بین رفتند، در حال حاضر در میان ۵ رمز ارز نخست بازار ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات روزانه قرار دارد که نشان‌دهنده کاربرد و اعتبار بسیار بالای آن است.

جالب است بدانید که همانطور که برخی بیت‌کوین را طلای دیجیتال می‌نامند، لایت کوین نیز در میان هواداران خود به عنوان سکه نقره دیجیتال نام‌گذاری شده است و یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال است.

لایت کوین یک ارز دیجیتال متن باز (Open Source) همتا به همتا (Peer-to-Peer) است که الهام گرفته از بیت کوین است. لایت کوین که از لحاظ فنی تشابهات زیادی با بیت کوین دارد، به منظور پرداخت‌های سریع‌تر و کم هزینه‌تر ساخته شد. پروژه لایت کوین تحت گواهینامه MIT/X۱۱ ایجاد شده است و توسط هیچ قدرت مرکزی مدیریت نمی‌شود و قابلیت رهگیری تراکنش‌ها در هر دو وجود دارد.

از تفاوت‌های اصلی میان بیت کوین و لایت کوین می توان به ، کاهش مدت زمان مورد نیاز برای ایجاد یک بلوک از ۱۰ دقیقه (بیت کوین) به ۲.۵ دقیقه، یعنی ۴ برابر سریعتر از بیت کوین، سختی ماینینگ که به جای هر دو هفته یکبار، هر دو و نیم روز انجام می‌شود، افزایش تعداد کل قابل عرضه، یعنی ۸۴ میلیون کوین به جای ۲۱ میلیون با کارمزد کمتر، الگوریتم ایجاد هش متفاوت (اسکریپت بجای SHA-۲۵۶) و بهینه سازی رابط کاربر گرافیکی (GUI) اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۱ لایت کوین توسط چارلی لی (Charlie Lee) از کارمندهای سابق گوگل با یک انشعاب از کلاینت هسته بیت کوین ایجاد شد و با قیمت ۰.۳ دلار (۳۰ سنت) وارد بازار گردید. در سال ۲۰۱۳ قیمت لایت کوین به ۳ دلار رسیده بود، اما تا پایان همان سال، تا ۵۰ دلار نیز رشد کرد که در نوبه خود بسیار مورد توجه بود. اما در بازار خرسی (ریزشی) سال ۲۰۱۴ به دلیل به تعلیق درآمدن شرکت مت گوکس (Mt. Gox) و اعلام ورشکستگی آن شرکت، قیمت لایت کوین مجدداً تا ژانویه ۲۰۱۵ به نزدیکی ۱ دلار بازگشت!

پس از یک دوران رکود، لایت کوین سرانجام پاداش دارندگان صبوری که به لایت کوین اعتماد داشتند را داد و از مارچ ۲۰۱۷ تا دسامبر همان سال قیمت لایت کوین از زیر ۵ دلار به بالای ۳۶۰ دلار رسید!

کوین‌هاوس (Coinhouse) بر اساس آمارها، افزایش کارایی لایت کوین و حجم بازار، پیش بینی می‌کند که بازگشت قیمت لایت کوین به رکورد تاریخی آن و عبور از قیمت ۳۷۱ دلار تا سال ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۲ میسر است و اذعان دارد که رسیدن به قیمت ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار نیز در طی این زمان دور از ذهن نیست.

لایت کوین در تمامی صرافی‌ها و کیف پول‌های معتبر جهان قابل معامله است. با در نظر گرفتن تحریم‌های اعمال شده از سوی صرافی‌های خارجی سرمایه‌گذاران ایرانی علاقمند به حوزه رمز ارزها می‌توانند با انتخاب کیف پول‌های قابل اعتماد ارائه شده توسط سایت های داخلی به راحتی معاملات خود را انجام داده و امنیت سرمایه خود را تضمین کنند.

کیف پول اکسکوینو سابقه‌ای طولانی در زمینه خدمات رسانی در حوزه رمز ارزها در ایران را دارد. در این کیف پول ارز دیجیتال، امکان تهیه لایت کوین به همراه ۴۲ رمز ارز برتر دیگر جهان امکان‌پذیر است. اکسکوینو یک شرکت دانش بنیان است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی بدست آورده است و از امن‌ترین کیف‌های مخصوص نگهداری ارزهای دیجیتال است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.