آیا میدانید حرفه‌ای ترین روش ساخت کابینت چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم با حرفه ای ترین روش ساخت کابینت آشنا شویم. اما قبلش بریم توی دل روشی که همه مون یه زمانی ازش استفاده می‌کردیم و ببینیم معایبش چیه؟!

روش معمول برای ساخت کابینت چیست؟

رایج ترین روشی که برای سفارش کمد و کابینت استفاده میشه، جستجو از دوستان، آشنایان و یا استفاده از تبلیغات محلی (مثل دیوار) است. این روش طبیعتاً مزایایی داره که باعث شده همچنان ادامه داشته باشه، البته معایب بزرگی هم داره که در ادامه به هر دو میپردازیم:

مزیتِ روش جستجوی محلی اینه که معمولاً کابینت سازی که انتخاب میکنین رو یکی از آشنایان تون کامل میشناسه و کیفیت کارش رو میشه چک کرد. در زمینه تبلیغات محلی هم میشه تعداد زیادی دکوراتور رو شناسایی کرد. هر چند در این روش نمیشه تعهد و کیفیتِ فرد مورد نظر رو بصورت واقعی شناسایی کرد، چون هر کسی میتونه خودش رو به عنوان یک کابینت ساز حرفه ای معرفی کنه و نظارتی روی ادعاهای افراد وجود نداره.

اما این روش معایب دیگه‌ای هم داره، مثلاً:

• تعداد کابینت سازهایی که میشه از دوست و آشنا شناخت محدوده.

• ممکنه آشناتون از فردی که معرفی کرده راضی باشه، اما پروژه ش کِی بوده؟ چه شکلی بوده؟ آیا در حال حاضر هم با همون تیم قبلی کار میکنه و همون کیفیت رو داره؟؟ نمیدونیم!

• حتی با همه‌ی این اوصاف آشنایی که کابینت ساز رو به ما معرفی کرده، هیچ مسئولیتی در قبال فردی که معرفی کرده و قراره دکوراسیون آشپزخانه و خانه مون رو بهش بسپاریم نداره!

با وجود این همه ایراد و معایب، چرا همچنان این روشها رایج ترین روش برای انتخاب دکوراتور و کابینت ساز هستن؟! شاید دلیلش این باشه که خیلی از ما با حرفه‌ای ترین روش ساخت کابینت و کمد آشنا نیستیم!!

پس بدون درنگ بریم باهاش آشنا بشیم...

روش حرفه‌ایِ سفارش و ساخت کابینت چیست؟

خود من به تازگی این روش رو پیدا کردم و حدس میزنم خیلی از شما هنوز باهاش آشنا نباشین!

این روش در حقیقت کمک گرفتن از یک مجموعه تخصصی برای پیدا کردن کابینت ساز حرفه ای است. یعنی یسری مجموعه هستن، که دکوراتورها و کابینت سازهای مختلفی از سراسر ایران می‌شناسن. این مجموعه‌ها تمامی اعضای خودشون رو بصورت تخصصی ارزیابی میکنن، یعنی چی؟

یعنی هر کس که بخواد عضو این مجموعه‌ها بشه اول باید یسری مدارک براشون ارسال کنه؛ مثل مدارک شناسایی، پروانه های اشتغال، مدارک حرفه‌ای، آدرس کارگاه و کلی تصاویر نمونه کار به همراه مشخصات کارفرماها.

در مرحله بعد یک تیم حرفه‌ای مسئول راستی آزمایی مدارکی هستن که کابینت سازها فرستادن، یعنی قانونی بودن مدارک رو بررسی کرده، سپس با تک تک مشتریان قبلیِ اون کابینت ساز صحبت میکنن تا میزان رضایت مشتری رو شناسایی کرده و کیفیت کار کابینت ساز رو کنترل کنن.

تازه این اول راهه و کابینت ساز با طی کردن تمام این مراحل تازه میتونه عضو مجموعه بشه. امااا بعد از عضویت....

بعد از عضویت هم کیفیت کار و تعهد افراد بصورت مداوم بررسی میشه، چون مجموعه با مشتریان ارتباط داره و بررسی میکنه که آیا از کابینت ساز راضی هستن؟

مثلاً یکی از این مجموعه‌ها سایت salamsakhteman.com هست که بزرگترین بازار آنلاین کابینت و دکوراسیون داخلیه. در این مجموعه ۳۳۰ دکوراتور و کابینت ساز از سراسر ایران فعال هستن که بصورت تخصصی ارزیابی میشن و بعد با توجه به نیازتون به شما معرفی میشن.

سلام ساختمان

حالا بریم یکم جزئی تر با این روش آشنا بشیم.

مزایا و معایب این روش سفارش کابینت چیست؟

مزایای روش حرفه ای سفارش و ساخت کابینت عبارت است از:

1. رایگانه (این مجموعه ها هیچ گونه هزینه ای از شما دریافت نمیکنن)

2. دسترسی آسان (از طریق گوگل براحتی میتونین پیداشون کنین (مثلاً سلام ساختمان) و درخواستتون رو ثبت کنین)

3. تخصصی هستن (این مجموعه ها دارای تیم کاملاً تخصصی هستن، یعنی ارزیابی کابینت سازها توسط تیمی که خودشون این کاره هستن انجام میشه)

4. ضمانت قیمت دارن (بهتون ضمانت میدن که اگه کابینت سازهایی که معرفی کردن قیمت غیرعادی اعلام کردن، ضررتون رو خود مجموعه میده)

5. مشتری پادشاه است (نظرات شما در جایگاه کابینت ساز در مجموعه بسیار اثرگذاره، پس مجری کاملاً حواسش به شما هست و سعی میکنه راضی باشین)

6. امکان مقایسه داره (شما میتونین چند کابینت ساز رو با هم مقایسه کنید و هر کدام رو که خواستید انتخاب کنید)

در کنار این مزایا، روش جدید سفارش کابینت معایبی هم داره، مثلاً: 

اصلی‌ترین ایراد این روش اینه که فقط سلام ساختمان این خدمت رو ارائه میده، و در برخی شهرهای کوچک هنوز ارائه‌ی این سرویس (معرفی دکوراتور) فعال نشده. عیب دیگه اینه که برخی خدمات و ضمانت‌هایی که ارائه می‌کنن رو بصورت شفاف در سایتشون بیان نکردن، اما وقتی در سایت ثبت نام کنیم و با مشاوره شون صحبت کنیم متوجه اونها می‌شویم.

خدمات ساختمانی

بلاخره چجوری کابینت سفارش بدیم؟

پیشنهاد من اینه که حتی اگه از روش معمول برای سفارش کابینت استفاده میکنین، بازم این روش جدید رو تست کنین. بعدش می‌تونین کابینت سازهایی که از این دو روش باهاشون آشنا شدین رو باهم مقایسه کنین. چون همونطور که دیدین مزایای این روش حرفه‌ایِ سفارش و ساخت کابینت اینقدر زیاد هست که ارزش امتحان کردن رو داشته باشه. چه بسا شما هم مثل من تصمیم گرفتین از این به بعد فقط با همین روش کار کنین. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.