سال 99، سال خداحافظی با کسب‌وکارهای سنتی

کسب و کار شما در کجای حوزه وسیع دیجیتال مارکتینگ قرار دارد؟ آیا شما هم در زمان شیوع ویروس کرونا به فکر رونق کسب و کارتان هستید؟ در این مقاله به چند روش‌ برای رونق کسب و کارتان میپردازیم. 

کووید ۱۹ در اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین گزارش شد، ابتدا این بیماری با نام ذات الریه نام برده شد؛ در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۱۳۹۸) به صورت رسمی شیوع ویروس کرونا در چین اعلام شد و اکنون جهان را درگیر خود کرده است.‌

در حال حاضر ویروس مرگبار کرونا، هزاران نفر را به کام مرگ کشانده است و در همین حین بسیاری از مشاغل تعطیل شدند، از سوی دیگر بسیاری از کسب ‌وکارها، به سود خوبی رسیده‌اند، شما هم می‌توانید از خدمات رایگان مربوط به معرفی شغل یا کسب و کارتان در وب سایت ایزی تو بیزی (Ez۲Bz.com) بهره مند شوید و در حوزه دیجیتال مارکتینگ رو به جلو حرکت کنید.

یکی از تاثیرات مثبت ویروس کرونا، ورود کسب وکارهای غیر برخط (سنتی) به بازار آنلاین، یا همان تجارت الکترونیک است. آمارهای جهانی نشان می‌دهد در سه‌ ماهه نخست سال۲۰۲۰، فناوری‌های نوین در جهان وارد عرصه جدیدی شده‌اند. بررسی‌های انجام شده در حوزه تجارت الکترونیک نشان می‌دهد بیش از یک میلیارد خرید در حداقل ۳۴ کشور انجام گرفته است که این مساله باعث رشد انفجاری تجارت الکترونیک در سراسر جهان شده است.

کارشناسان می‌گویند، تجارت الکترونیک در سال جاری میلادی منجر به تغییر مسیر بسیاری از شغل‌ها از جمله حوزه پزشکی شده است. طبق آمار و بررسی‌های انجام شده، شاخص‌های خرید در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با افزایش روبرو شده است. همچنین آمارها نشان می‌دهد محیط‌های عمومی برای خرده فروشی اجناس در سه ماه اول ۲۰۲۰ با کاهش ۲۵ درصدی روبرو شده است و این رقم در سه ماه دوم سال به ۷۵ درصد رسیده است. 

در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۰ میزان فروش الکترونیکی وال مارت و آمازون به ترتیب ۹۷ و۴۰ درصد افزایش داشته است. این سهم در تجارت الکترونیک کشور آمریکا بی تاثیر نبوده و در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ به ۱۶.۱ درصد رسیده است، لازم به ذکر است که این رقم در زمان مشابهی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۰.۸ درصد بوده است.

نمودار میزان رشد فروش

طبق گفته کارشناسان این حوزه؛ با شیوع کرونا ویروس، صنعت تجارت الکترونیک 5 سال زودتر از زمان موعود رشد کرده است و پیش بینی آن‌ها بر این است که در اویل سال 2021 میزان خرده فروشی حدود 60 درصد کاهش می‌یابد و صنعت تجارت الکترونیک رشد 20 درصدی را تجربه می‌کند.

از این‌رو کسب وکارهایی که در حوزه فروش و خدمات اینترنتی فعالیت می‌کنند بیشترین سود را دریافت می‌کنند، با شیوع این بیماری مرگبار بیشتر مردم تمایل دارند که کالاهای اساسی را درب منزل خود تحویل بگیرند و تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند. سرویسی که به راحتی می‌توانید از طریق سایت ایزی تو بیزی برای خود فراهم کنید.

به نقل از گاردین، در این دوران قیمت سهام آمازون با افزایش چشمگیری روبرو شده است و هر روز هم در حال افزایش است.

• تا قبل از شیوع کرونا ویروس، به این مسئله فکر کرده بودید که در منزل به انجام کارهایتان بپردازید؟

• یا برای تهیه کالا و خدمات، مجبور به استفاده از اینترنت باشید؟ 

• آیا این مسئله تاثیری بر روی کسب‌و‌کارهای سنتی داشته است؟

طبق آمارهای منتشر شده در کشور ما 13.1 درصد کسب و کارهای فعال در حوزه صنعت و معدن حداقل یک نفر را استخدام کرده‌اند، در حالی که 43.4 درصد فعالان حوزه کشاورزی حداقل یک نفر از نیروی کار خود را تعدیل کردند. در همین حین بسیاری از وب سایت ها به صورت رایگان جهت کمک به رونق کسب و کارها فعالیت دارند، با وب سایت ایزی تو بیزی (Ez2Bz.com) می توانید به صورت کاملا رایگان شغل یا کسب‌و‌کارتان را معرفی کنید و خدمات، محصولات و لیست منوی خود را در سایت برای کاربران به نمایش بگذارید.

راه‌های رشد کسب و کارها در دوران کرونا

قبل از شیوع کووید 19، بسیاری از بنگاه‌های کوچک و بزرگ، مدیران شرکت‌ها، صاحبان سرمایه و فعالان حوزه کسب‌وکار به این نتیجه رسیدند که باید با دنیای سنتی خود خداحافظی کنند و دیجیتال مارکتینگ و فروش اینترنتی را وارد کسب وکار خود کنند، از همین رو کسب وکار خود را در حوزه اینترنت آغاز کردند. در همین حین بسیاری از کسب‌و‌کارها بودند که با پافشاری هر چه تمام، سنتی ماندند و متاسفانه این موضوع منجر به نابودی کسب وکار آن‌ها شد.

امروزه اینترنت بخش مهمی از زندگی افراد محسوب می‌شود. می‌توان گفت افراد به گونه‌ای با اینترنت گره خورده‌اند که حتی مسن‌ترین افراد، گوشی‌های هوشمند در اختیار دارند و از طریق پلتفرم‌های شبکه اجتماعی با فرزندان، دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار می‌کنند. 

بسیاری از کسب و کارها در شرایط فعلی (شیوع کرونا ویروس) به راه اندازی کسب و کارهای آنلاین روی آورده اند. به نوعی دیجیتال مارکتینگ، آنها را وادار کرده تا وارد این عرصه شوند.

برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ چه قدمی باید برداشت؟

در عصر دیجیتال هر کسب و کاری برای ورود به دیجیتال مارکتینگ و دنیای اینترنت، به طراحی سایت احتیاج دارد. توجه داشته باشید شاید شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و ... بتواند برای مدت زمان کوتاهی نیاز کسب و کار شما را برآورده کنند اما به هیچ وجه نمی‌توانند به صورت همیشگی روی آنها حساب باز کرد. برای مثال فیسبوک، پس از مدتی دیگر رونق سابق را ندارد.

حال باید چه کنید؟ آیا باید شبکه اجتماعی جدیدی را پیدا کنید و از اول شروع کنید؟

طبیعتا داشتن یک وب سایت، امنیت شغلی شما را به مراتب بالاتر میبرد و درآمد قابل قبولی را برای شما به همراه دارد.

اینترنت این فرصت را در اختیار مردم قرار داده تا بتوانند با هر تخصص و مهارتی که دارند در جهت رشد کسب‌و‌کار خود قدم بردارند. برای ورود به حوزه دیجیتال راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این راه‌ها، راه‌اندازی وب سایت مربوط به کسب وکار شما است که در عین حال شامل هزینه‌های مالی مربوط به این حوزه است، بسیاری از وب سایت‌ها بستری را فراهم کرده‌اند تا صاحبان مشاغل مختلف، شغل و خدمات مربوط به خود را معرفی کنند. برخی از این وب سایت ها مبلغی را به ازای سرویسی که ارائه می‌دهند دریافت می‌کنند.

مشخصات شغل-ایزی بیزی

در این مقاله توضیحاتی درباره روش‌های رشد کسب و کار در دوره کرونا ارائه شد. در حال حاضر شما می‌دانید که چگونه در جهت رشد کسب و کارتان قدم بردارید. وب سایت ایزی تو بیزی (Ez2Bz.com) در جهت رشد کسب‌و‌کار هموطنان فعالیت می‌کند و شرایطی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با خیالی آسوده، به صورت رایگان در راستای رشد کسب و کار خود در دوران کرونا قدم بردارید. این مسئله بسیار حائز اهمیت است و باید گفت این مسئله چیزی نیست که بتوانید به راحتی از آن عبور کنید. مسئله‌ای است که علاوه بر آینده شغلی و زندگی شخصی شما، زندگی و آینده افراد دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.