نقش بسته‌بندی و درجه‌بندی در عرضه محصولات گلخانه‌ای آتاویتا

کیفیت و سلامت سبزی، صیفی و میوه‌ای که به دست ما می‌رسد، بسیار متأثر از نوع بسته‌بندی و نگهداری آن محصول تا زمان رسیدن به دست ما و نوع فراوری و درجه‌بندی آن قبل از بسته‌بندی است.

درجه‌بندی و بسته‌بندی صحیح و استاندارد، در حفظ ارزش تغذیه‌ای و تازگی محصولات کشاورزی نقشی انکارناشدنی دارد. صنعت درجه‌بندی و بسته‌بندی میوه و تره‌بار، حلقه واسطی میان تولید‌کننده محصول کشاورزی و بازار است که در حفظ کیفیت محصول نقشی اساسی دارد. این صنعت یکی از صنایع جانبی در کشاورزی و باغداری است و اهدافی مثل کاهش ضایعات، اصلاح الگوی مصرف و تسهیل در حمل و نقل را دنبال می‌کند. 

شایع‌ترین عوامل افت کیفیت در میوه و سبزیجات تازه، تغییر رنگ، از دست رفتن آب، از دست رفتن عطر و بو، بدطعمی و فساد میکروبی است. روش‌های نوین درجه‌بندی و بسته‌بندی تا حد امکان از این اتفاق جلوگیری می‌کنند و میوه و صیفی‌جات را تازه و باطراوت به دست مصرف‌کننده می‌رسانند.

جلوگیری از نفوذ آلودگی‌ها، رطوبت و سموم، جلوگیری از ضایعات میوه و سبزی ناشی از حمل و نقل و نگهداری، حفظ تازگی و طراوت محصول، حفاظت در مقابل عوامل مخرب فیزیکی و شیمیایی، عرضه محصول به بازار به صورت بهداشتی، امکان درج اطلاعات محصول، ظاهر یکدست و زیبا و گرامی داشتن ارزش مشتری، از اهدافی است که با درجه‌بندی و بسته‌بندی مناسب محصول می‌توان به آن‌ها دست یافت. 

شست‌وشو، واکس و پولیش، درجه‌بندی الکترونیکی، نوری و لیزری برای وزن، اندازه و رنگ و سیستم اتوماتیک کنترل کیفیت داخل میوه می‌تواند بخشی از فرایند درجه‌بندی محصولات کشاورزی باشد و به نوع محصول و تجهیزاتی که تهیه می‌شود، بستگی دارد. 

گل خانه

سرمایه‌گذاری در بخش بسته‌بندی و سورتینگ برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی تازه هم به‌صرفه و در پیشرفت کسب‌وکارشان موثر است. این کار کمک می‌‌کند ضایعات کمتری داشته باشند، محصولشان را سالم و باکیفیت‌تر به بازار مصرف برسانند و ظاهری مشتری‌پسند از محصولات خود ارائه دهند. 

در گلخانه‌های مدرن امروزی یکی از مراحل مهم کار، دسته‌بندی و درجه‌بندی محصولات است. در مجموعه گلخانه‌های شیشه‌ای هیدروپونیک آتاویتا، درجه‌بندی و بسته‌بندی محصولات در خود مجموعه انجام می‌شود و بخشی از فرایند کار آتاویتاست. 

بسته‌بندی مدرن گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای آتاویتا، محصول گلخانه‌های عظیم و تکنولوژیک ارس تارلا امین و امیر، برای عرضه به بازار داخلی و خارجی با جدیدترین روش‌های روز و بهترین مواد اولیه طراحی شده است.

بسته‌بندی این محصولات، کارتن‌هایی مقاوم، محافظ و زیبا هستند. علاوه بر تمام مزایایی که برای انواع بسته‌بندی محصولات کشاورزی برشمردیم، بسته‌بندی محصولات آتاویتا کاملاً قابل بازیافت و بازگشت به طبیعت هستند. همچنین این گلخانه‌ها کمترین ضایعات ممکن را در مراحل مختلف تولید، درجه‌بندی، بسته‌بندی و حمل و نقل ایجاد می‌کنند. 

محصولات گلخانه

بسته‌بندی و درجه‌بندی محصولات گلخانه‌ای؛ پیش‌نیاز صادرات آن‌ها

درجه‌بندی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی تازه تلفیقی از تکنولوژی و هنر برای نگهداری بهتر محصول در مراحل انبار، توزیع، حمل و نقل و صادرات است. محصول میوه و صیفی دیگر به صورت فله‌ای به بازار صادراتی نمی‌رود و پا گذاشتن به عرصه صادرات وابسته به بسته‌بندی است.

بسته‌بندی صیفی‌جات صادراتی یا هر محصول دیگری، و کیفیت ارائه محصول، اهمیت‌ کمتری نسبت به کیفیت خود محصول ندارد.

محصولاتی که برای بسته‌بندی و صادرات انتخاب می‌شوند، باید از نظر اندازه و کیفیت تفکیک شده و یکدست باشند. این موضوع برای بسته‌بندی استاندارد و عرضه نهایی محصول بسیار بااهمیت است. محصولات گلخانه‌ای آتاویتا، انواع گوجه فرنگی، فلفل دلمه ‌ای های رنگی و بادمجان است که با درجه‌بندی و بسته‌بندی مکانیزه و طبق استاندارد‌های صادراتی آماده و بیش از ۸۰درصد آن به بازارهای خارجی فرستاده می‌شود. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.