رویداد "یک روز ابرآمدی" برگزار شد

 در رویداد مذکور، فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم، علی الیاسی مدیرعامل ابرآمد و پوریا استکی مدیر توسعه کسب و کار ابرآمد به سخنرانی پرداختند و به سوالات شرکت کنندگان درباره خدمات ابری پاسخ دادند.

بررسی چالش های مدیران در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات، وضعیت به کارگیری این فناوری جدید در دنیا و ایران، مزیت های به کارگیری فناوری های ابری در کسب وکارها، معرفی ابرآمد با تمرکز بر سرویس رایانش ابرآمدی تام از جمله مهم ترین موضوعاتی بودند که سخنرانان این رویداد به آنها پرداختند. 

ابرآمد شرکتی است که با هدف ارائه خدمات رایانش ابری و در پی مشارکت استراتژیک دو شرکت همکاران سیستم در حوزه توسعه نرم‌افزارهای سازمانی و شرکت افزارپرداز رمیس در حوزه تأمین تجهیزات و ارائه خدمات زیرساختی، تاسیس شده است؛ در همین راستا در ابتدای این رویداد، فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم در قالب ارائه ای به بررسی رایانش ابری در دنیا و ایران پرداخت.  

فولادی با اشاره به صحبت های سال گذشته در رویداد همکاران سیستم با نام «باهم۹۸»، بر ضرورت تحول زیرساخت های سازمانی و به کارگیری خدمات ابری در کسب و کارها تاکید کرد و گفت: کسب و کارهایی که از پیش به فکر بودند و مهاجرت به ابر را آغاز کرده بودند، از تغییرات اجباری ناشی از شیوع کرونا در سال جاری آسیب کمتری دیدند و خیلی سریع توانستند با شرایط پیش آمده کنار آیند و مدیریت اوضاع را در دست گیرند. 

فولادی گفت: نظر به مزیت های فراوان و منحصربه فردی که رایانش ابری برای کسب و کارها به ارمغان می آورد، در اینکه آینده از آن این تکنولوژی جدید است شکی نیست. اما به نظر می رسد کرونا به مانند کاتالیزوری عمل کرده که موجب تسریع به کارگیری فناوری های ابری در کسب و کارها شده و همین امر فرهنگ کاری سازمان ها در سراسر جهان را متحول خواهد کرد. 

مدیر عامل همکاران سیستم با تاکید بر این امر که مهاجرت به ابر تصمیمی استراتژیک است و باید توسط کل سازمان درک و پذیرفته شود گفت: اکنون نقش مدیران IT پررنگ تر از همیشه شده است؛ مدیران IT باید ارزشهای کلاد را برای مدیران کسب وکار شفاف کنند تا به آنها در توسعه و استخراج مزایای کلاد برای کسب وکار که در نهایت منجر به رقابت و سودآوری بیشتری می شود، کمک کنند.

پس از فولادی، پوریا استکی مدیر توسعه کسب و کار ابرآمد صحبت هایی در رابطه با مزیت های فنی به کارگیری سرویس های ابری در کسب و کار ارائه داد. وی ضمن تاکید بر اهمیت داده ها برای کسب و کارها، به چالشهایی که ممکن است کسب و کارها در روش به کارگیری زیرساخت های سخت افزاری مستقر در شرکت با آن رو به رو شوند اشاره کرد و پس از آن، مزیت ناشی از به کارگیری خدمات ابری برای حل این چالش ها را مورد بررسی قرار داد. 

استکی، پرداخت به میزان مصرف، مقیاس پذیری، رفع محدودیت های جغرافیایی در دسترسی به داده ها، امنیت در برابر حملات سایبری و امکان بازیابی داده ها در صورت امکان را از مهم ترین مزیت های سرویس های ابری دانست. 

مدیر توسعه کسب و کار ابرآمد،  سرویس رایانش ابرآمدی تام را به صندوق اماناتی تشبیه کرد که کسب و کارها می توانند ارزشمندترین دارایی خود یعنی داده های خود را با اطمینان خاطر به آن بسپارند و با هزینه ای به مراتب کمتر و کیفیتی به مراتب بالاتر از حالت سنتی، خدمات IT مورد نیاز  را دریافت کنند. استکی با تاکید بر اینکه در فراهم کردن این خدمات، تمامی کارها از پیاده سازی تا مدیریت و نگهداری سرویس ها به عهده ابرآمد است گفت: ما با ایجاد اطمینان از اینکه تمامی کارها به بهترین نحو انجام خواهند شد و سرویسی پایدار ارائه می گردد، شرکت ها را در تمرکز بر اهداف استراتژیک سازمانی شان یاری می کنیم. 

در ادامه این رویداد، علی الیاسی، به شرح مزیت های رقابتی ابرآمد در ارائه خدمات ابری به شرکت ها پرداخت. وی با تاکید بر اینکه اکنون دیگر ارائه خدمات خام و زیرساخت های مجازی شده صرف مخاطبان سازمانی را راضی نمی کند گفت: ما در ابرآمد با ارائه سرویس ها به صورت مدیریت شده، در تلاشیم تا مدیران را از دغدغه های حوزه فناوری اطلاعات رها کرده و با ایجاد اطمینان از ارائه سرویسی پایدار و باکیفیت، اجازه دهیم صاحبان کسب و کارها بر بخش های تخصصی کسب و کارشان تمرکز کرده و کسب و کارشان را توسعه دهند.

مدیرعامل ابرآمد در پایان با ارائه آمارهایی از دستاوردهای شرکت، به روند رو به رشد ابرآمد اشاره کرد و گفت که تمام اینها حاکی از آنست که به مرور مدیران به اهمیت انتقال بسترهای سازمان به ابر پی برده و در تلاش برای خلق ارزش و مزیت رقابتی برای مشتریان از این طریقند. وی در شرح چشم انداز این شرکت اظهار کرد: چشم‌انداز ابرآمد تنوع بخشی به سبد محصولی و افزایش عمق و کیفیت سرویس‌های فعلی است.

در بخش پایانی این رویداد پس از برگزاری قرعه کشی مسابقه آنلاین ابرآمد، مدیران و علاقمندان به IT، ابهامات خود در رابطه با به کارگیری سرویس های ابری در کسب و کارشان را مطرح کردند و متخصصان ابرآمد، به این سوالات پاسخ دادند. در این پنل بهراد غیاث الدین از اعضای هیئت مدیره ابرآمد نیز به جمع پاسخ دهندگان پیوست.

هدف از برگزاری چنین رویدادهایی، همراهی و راهنمایی مدیران شرکت ها در اتخاذ تصمیم استراتژیک مهاجرت به ابر است. در اینکه آینده کسب و کارها به رایانش ابری گره خورده و فرهنگ کاری سازمان ها پس از گذر از پاندمی کرونا تغییرات اساسی خواهد کرد شکی نیست؛ اما برگزاری چنین رویدادهایی کمک می کند تا گذار از فاز سنتی و به کارگیری فناوری های نوین، برای کسب و کارها ساده تر شود.

لازم به توضیح است فیلم ضبط شده این رویداد نیز در سایت ابرآمد قابل دسترس است و علاقمندانی که موفق به شرکت در این رویداد نشدند می توانند آن را مشاهده کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.