محتوای کاربر ساز (UGC) چه اهمیتی در سئو دارد؟

این جمله نمونه عینی UGC در دنیای واقعی است. به نظر شما این اتفاق در فضای کسب و کارهای اینترنتی چگونه رخ می دهد؟ آیا این اتفاق در فروش بیشتر و یا به بیانی تبدیل لید به مشتری تاثیری دارد؟ محتوای تولید شده توسط کاربران چگونه به بهبود سئو وب سایت کمک می کند؟ آیا اصلا این فرآیند کمک کننده است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالات خود را در زمینه تاثیر UGC در بهبود سئو دریافت کنید.

محتوای کاربر ساز چیست؟

اگر یک صفحه فعال در اینستاگرام یا توییتر دارید، حتما تا به حال UGC برای شما اتفاق افتاده است. تمامی کامنت هایی که دریافت می‌ کنید و پاسخ می دهید و تمامی هشتگ هایی که می سازید، نوعی از محتوای کاربر ساز است. UGC که مختصر شده عبارت «User Generated Content» است، به تمامی محتواهایی اشاره دارد که کاربران در حین تعامل با شما تولید می‌کنند. این نوع محتوا ها معمولا به دلیل مرتبط بودن با فعالیت شما سئو محورند و غالبا شامل کلمات کلیدی مهم هستند.

 اهمیت UGC در کسب و کار ها

محتوایی که معمولا توسط کاربران تولید می شود، برآمده از نیاز آن هاست. شما می توانید با بررسی این نیاز ها یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ عالی برای خود داشته باشید.سایر کاربران با مشاهده تعامل بالای فالوئر ها با شما، برای دنبال کردن شما قانع می شوند. شما می توانید با شناخت نیاز ها تا حد امکان برای صرفه جویی و کاهش هزینه ها برنامه ریزی کنید و محصولات و خدمات سایت خود را بنابر نیاز مشتریان سفارشی سازی کنید.

تاثیر UGC در سئوی سایت

محتوای تولید شده توسط کاربران و تعامل بیشتر آن ها با شما، مزایای زیر را برای سئوی سایت شما به ارمغان می‌ آورد:

۱- افزایش بهینه سازی اجتماعی

سرمایه گذاری بر روی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به جلب توجه بیشتر مخاطبان کمک می کند. بازدیدکنندگان شما در شبکه ‌های اجتماعی در واقع مشتریانی بالقوه هستند. شما می توانید با تولید محتوای قوی در شبکه های اجتماعی، علاوه بر توسعه برندسازی، توجه های زیادی را به خود جلب کنید. از این طریق تعامل بیشتری را از سوی کاربران خواهید داشت.

شما می‌ توانید با هم رسانی تصاویر محصولات خود در پلتفرم های تصویری مانند اینستاگرام و یا ارائه اطلاعاتی در زمینه محصولات خود در شبکه هایی مانند توییتر علاوه بر جلب اعتماد مخاطبان، احتمال اشتراک گذاری مطالب خود و پسندیده شدن آن ها را افزایش دهید.

 ۲- رشد طبیعی خصوصیات اولیه سئو

منظور از عبارت خصوصیات اولیه سئو مواردی مانند لینک سازی و یا اهمیت کلمات کلیدی و عناوین است. تولید محتوای مخاطبان برای شما به طور طبیعی به تقویت سئو کمک می‌کند.

در یک مثال؛ اگر حوزه کسب و کاری شما تولید محصولات چرمی باشد، کامنت ها و هشتگ هایی که دریافت می کنید در همین زمینه خواهد بود. در این شرایط موتورهای جستجو و یا الگوریتم های شبکه های اجتماعی، متوجه تعامل کاربر با محتوای شما می شوند و این به شدت در سئوی محتوا موثر است.

 ۳- بهبود رتبه سایت در کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی تر معمولاً کمتر جستجو می شوند. در نتیجه بهینه سازی راحت‌ تری دارند. برای مثال به احتمال زیاد عبارت «بهینه سازی موتورهای جستجو چیست» جستجوی کمتری نسبت به «سئو چیست» دارد. اما سوال اصلی این است که این مسئله چه ربطی به UGC دارد؟

long tail

مخاطبان معمولاً با بیان نظر خود درباره آنچه از محصول شما دوست داشته اند و یا حتی نداشته اند، به شما کمک می ‌کنند تا کلمات کلیدی متفاوتی را بشناسید. اگر بتوانید کلمات کلیدی بلندی را که در حوزه کسب و کارتان معمولاً بین کاربران رد و بدل می شود بشناسید، یک برگ برنده بزرگ دارید؛ زیرا می توانید برای تعیین کلمه کلیدی از نظرات مخاطبان واقعی بهره بگیرید.

تولید محتوای جدید و مرتبط در موتورهای جستجو

همانطور که احتمالا می دانید تولید یک محتوای با کیفیت و به گونه ای بازاریابی محتوا خالی از هزینه نیست. همچنین ممکن است اثربخشی لازم نیز را نداشته باشد.

اما تولید محتوا توسط کاربران برای شما، علاوه بر این که بدون هزینه است، می تواند به جذب بیشتر مخاطبان و فروش بیشتر شما نیز کمک کند. اطمینان می دهیم که خود شما هم تا به حال به دلیل توصیه های دیگران خرید کرده اید و یا حتی از خرید منصرف شده اید. این همان تاثیر شگفت انگیز UGC بر فروش شماست..

شما نیز باید بتوانید راهکارهای خوبی را برای افزایش UGC در سایت خود به کار ببرید. نوع کسب و کار شما برای انتخاب روش مناسب، بسیار مهم است. شاید لازم باشد گاهی برای انتخاب یک روش درست با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مشورت کنید و از راهنمایی های آنها در راستای اهداف خود استفاده نمایید. پس در ابتدایی ترین گام سعی کنید کسب و کار خود را بشناسید و همواره دانش خود را در آن زمینه آپدیت کنید. حتما با مطالعه این مطلب از اهمیت وجود UGC در سایت خود مطلع شده اید. پس آن را جدی بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.