نورسما مرجع استخدام نیروی حراست و نگهبان در ایران

 با نگاهی به تاریخ اجتماعی و روان شناسی، می‌توان دانست که موضوع امنیت، همیشه برای ما انسان‌ها در اولویت بوده است. از آن زمان که انسان‌ها به صورت اجتماعات کوچک به زندگی اجتماعی روی آوردند، نگهبان و نگهبانی و حراست معنا یافت. در زمان نیاز نگهبانان از وسایل و امکانات موجود در زمانه خود برای حراست از محیط و یا حراست از افراد استفاده می‌کردند.

 لزوم استخدام نیروی نگهبان در چیست؟

مراقبت و نگهبانی یکی از ارکان‌های اساسی برای زنگی اجتماعی به شمار می‌رود. این امر فقط مختص انسان‌ها نیست. حتی حیواناتی که به صورت گروهی و جمعی زندگی می‌کنند موضوعی با عنوان نگهبانی را دارند.

اگر کمی با دقت اطراف خود را بنگرید متوجه خواهید شد که در اغلب شهرهای بزرگ  نمی‌توانید مجتمع‌ها، شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌هایی را ‌بینید که نگهبان نداشته باشند. هر چه شهرها بزرگ‌تر هستند، نیاز به استخدام نیروی نگهبان در آن جا بیشتر احساس می‌شود. چرا که از سوی دیگر میزان بزهکاری‌ها در آن جا بیشتر است. این ارتباط دو سویه و متقابل است که نیاز به داشتن نیروی حراست و نگهبانی را بیش از پیش پر رنگ کرده است.

حضور و وجود نیروی نگهبان خبره و با تجربه با خود احساس امنیت و آرامش روانی را به وجود می‌آورد. چرا که می‌دانیم در صورت  بروز هر نوع مشکلی نیروی آموزش دیده نگهبان و حراست می‌توانند مانع ایجاد مشکلات شوند. بر این حسب است که لزوم استخدام نیروی نگهبان و حراست برای ما در قرن ۲۱ بیش از گذشته درک می‌شود و معنا یافته است.

نور سماء

برای استخدام نیروی نگهبان چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

  • تجربه کافی در زمینه نگهبانی داشته و تکنیک‌های حراست و حفاظت را داشته باشد.

  • مهارت استفاده از لوازم نگهبانی همچون شوکر، دستبند فلزی، گاز اشک آور و غیره را داشته باشد.

  • مجوز نگهبانی و حراست را داشته باشد.

  • آموزش‌های لازم در زمینه حفاظت و نگهبانی را دیده باشد و در این زمینه به صورت مداوم اطلاعات و آگاهی‌های خود را بروز رسانی کند.

  • مهارت کار با تجهیزات حفاظت الکترونیکی و کنترل از راه دور همانند دوربین مداربسته، راهنبدهای الکترونیکی و غیره را داشته باشد.

  • هنگام استخدام نیروی نگهبان باید توجه داشته باشید که قدرت بدنی داشته و مهارت‌های رزمی و تکنیک‌های حفاظتی را آموخته باشد.

  • در صورت لزوم استفاده از سلاح‌های گرم و سرد، روش‌ها وشیوه های استفاده از سلاح‌هایی همچون سپر ضد گلوله، سپر ضد اغتشاش، جلیقه ضد گلوله و غیره را آموخته و یاد گرفته باشد.

  • هنگام استخدام نیروی حراستی و نگهبان توجه به سلامت فیزیکی را مد نظر داشته باشید.

  • توجه داشته باشید که نیروی نگهبان باید از سلامت روانی برخوردار باشد.

نورسما

  نگاهی به انواع لوازم مورد استفاده در هنگام حراست و نگهبانی

لوازم و تجهیزات مورد استفاده نیروی نگهبان و حراست‌ها بسیار هستند و هر کدام از آن‌ها در مواقع و موقعیت‌های خاص خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما هنگام استخدام نیروی نگهبان باید توجه داشته باشید که نگهبانی که شما استخدام می‌کنید باید مهارت استفاده از لوازم و تجهیزات سرد و گرم را داشته باشد و در این زمینه تبحر لازم را داشته باشد. ما در این مقاله به برخی از این تجهیزات اشاره می‌کنیم و سعی می‌کنیم توضیحاتی هرچند مختصر در زمینه هر کدام از آن‌ها داشته باشیم.

جلیقه ضد گلوله: این جلیقه‌ها یکی از تجهیزات نظامی است که به صورت گسترده توسط نیروی انتظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جلیقه‌ها در حالت کلی به دو نوع سخت و نرم تقسیم می‌شوند. جلیقه ضد گلوله سخت از جنس سرامیکی خاصی هستند که در مقابل اصابت گلوله سخت‌تر هستند و گلوله اصابت شده را به اطراف هدایت می‌کند. اما جلیقه ضد گلوله نرم از بافت الیاف مانند و نرمی ساخته می‌شوند.

اما یادآروی یک نکته جالب به نظر می‌رسد و آن این است که برخلاف نام ضد گلوله بودن این نوع از جلیقه‌ها باید گفت که در واقع جلیقه ضد گلوله، ضد گلوله نیستند. این جلیقه‌ها مانع اصابت گلوله خواهند شد اما شکل گلوله ، قدرت آن و فاصله شلیک و چندین عاملی دیگر می‌تواند بر روی این جلیقه‌ها تأثیر بگذارند و کارکرد اصلی آن را مختل کنند. این جلیقه‌ها قابل شستشو هستند و عمر مفید آن ها ۵ سال می‌باشد.

دستبند فلزی: اغلب ما در فیلم‌ها دردیده‌ایم که هنگام دستگیری برای ممانعت از فرار مظنون، نیروی پلیس از دستبند و برای بستن دست‌ها و اتصال آن‌ها به همدیگر استفاده کرده است. یا گاهی دستبد فلزی را به دست و یا یک شی دیگر وصل می‌کند تا مانع از فرار فرد شود. دستبند فلزی و استفاده از آن نیاز به مهارت دارد که نگهبان بتواند به سرعت و قبل از انجام حرکتی از سوی فرد دستگیر شده، آن‌ها را به دست‌ها زده و مانع ادامه حرکت فرد دستگیر شده، بشود. دستبند فلزی در دسته سلاح‌های سرد است.

سپر ضد اغتشاش: در برخی از مواقع نیروی نگهبان باید از سپر استفاده کند. سپر ضد اغتشاش یکی از تجهیزات حفاظتی است که اغلب نیروی پلیس از آن استفاده می‌کند. سپر برای حفاظت از جان نگهبان و نیروی حراستی در مواقع اغتشاش و شورش به کار می‌رود. سپر ضد شورش از اصابت اشیاء پرتاب شده به سوی نیروی نگهبان محافظت می‌کند. سپر ضد شورش از جمله لوازم و تجهیزات سبک و مقاوم است که در مواقع شورش استفاده  می‌شود و اغلب جنس آن‌ها از پلی کربنات می‌باشند.

اغلب سپرضد اغتشاش به گونه ای است که از بالای سر تا زانو را پوشش می‌دهند و برای مقابله و حفاظت از جان نیروی محافظ بسیار کابردی می‌باشند. سبکی، مقاومت سپرها در در مقابل پرتاب اشیاء و یا ضربه‌ها باعث شده است که در هنگام شورش‌ها توسط نیروی حراست و نگهبان مورد استفاده قرار گیرد.

مجوز شوکر: یکی از تجهیزات دیگر که توسط نیروهای محافظتی مورد استفاده قرار می‌گیرد شوکر است. این سلاح در دسته سلاح‌های الکتریکی قرار می‌گیرد و از سال 1970 تا کنون مورد استفاده قرار گرفته ست و طی سال‌ها همراه با پیشرفت دیگر لوازم، پیشرفت داشته است. شوکر با استفاده از دو الکترود قلاب مانند، جریان الکتریکی را به بدن فرد مظنون وارد می‌کند و شوک را در بدن ایجاد کرده و فلج موقت بدن را به دنبال دارد.

برخی از شوکرها هستند که بدون قلاب الکترود با ایجاد قوس الکتریکی شوک را به بدن وارد می‌کنند. شوکر در دسته سلاح‌های گرم قرار دارد و با توجه به عدم مرگ ومیر در هنگام استفاده از آن، آمار مرگ و میر هنگام اغتشاشات و یا در مواقع دیگر را بسیار کاهش داده است. شوکر از جمله تجهیزات نظامی محسوب می‌شود و استفاده از آن نیاز به مجوز دارد. بر این حسب شما هنگام استخدام نیروی نگهبان باید توجه داشته باشید که برای کار با شوکر، نیازمند مجوز شوکر هم خواهید بود. مؤسسات معتبر در این زمینه می‌توانند شما را راهنمایی کنند و مسیر دریافت مجوز شوکر را برای شما کوتاه کنند.

بلاکر: یکی از تجهیزات بسیار مورد استفاده و کاربردی برای ایجاد امنیت محیط پیرامون بلاکر می‌باشد. بلاکر در واقع حفاظ‌هایی هستند که در مواقعی استفاده می‌شوند که می‌خواهید امنیت محیط پیرامون یک محدوده و یا یک ساختمان و مکان را بالا ببرید. اغلب وزارت خانه‌ها، سفارت خانه‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری، انبارهای قدیمی و غیره از بلاکرها برای محدود کردن حمل و نقل و رفت و آمد ماشین‌ها به محیط استفاده می‌کنند.

چند نوع از بلاکرها همانند بلاکر سقوطی، امنیتی و تصادفی توسط صنایع مربوطه جهت ایجاد راه حل برای امن کردن محدوده ترافیکی تولید می‌شوند. نصب بلاکرها بسیار ساده و آسان است و راحتی استفاده از آن و کاربرد مناسب آن باعث شده است که در اغلب محیط ها مورد استفاده قرار گیرد. تهیه این تجهیزات از طریق مؤسسات معتبر و با تجربه می تواند مسیر تهیه و نصب را برای شما بسیار آسان کند.

چگونه استخدام نیروی نگهبان مورد اعتماد را داشته باشیم؟

مؤسسه حفاظتی و مراقبتی نورسماء یکی از موسسه‌های معتبر در این زمینه می‌باشد. این موسسه با تأیید و تحت نظارت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از سال 1383 با داشتن کارشناسان مجرب، کارآزموده و با تجربه، که خود سالیان متوالی در حوزه انتظامی و نظامی تجارب سودمند داشته اند، به تربیت و آموزش نیروی کارآزموده نگهبان و حراست پرداخته است.

شما می‌توانید در زمینه‌های تحت پوشش قرار دادن نیروهای محافظتی، نصب دوربین‌های مداربسته، مجوز تجهیزات مورد نیاز همچون مجوز شوکر و تجهیزگروه هدف و مورد تأیید پلیس، حفاظت از مجتمع‌های مسکونی و تجاری و غیره و یا حتی دریافت مشاوره‌های لازم در زمینه استخدام نیروی نگهبان و مسائل حراستی و حفاظتی، از مؤسسه نور سماء امین همراهی و یاری بخواهید.

شما می‌توانید از طریق آدرس وبسایت نور سماء با این مؤسسه بزرگ و کارآزموده آشنا شوید. ضمن مطالعه ودریافت اطلاعات مورد نیاز از مقالات و آموزش‌های موجود در وبسایت، با کارشناسان این مجموعه بزرگ ارتباط داشته باشید. تا با خیالی راحت همراه با دریافت اطلاعات لازم اقدام به استخدام نیروی نگهبان جهت حفاظت و نگهبانی و حراست از مجموعه خود بپردازید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.