بهترین پمپ آب بیصدا

این فشار کم مشکلات عدیده ای را مانند سختی در شستشوی ظروف، استفاده از دوش حمام، سرویس های بهداشتی و ... در پی دارد. پمپ های آب معمولی صدای زیادی داشته و نمی توان در واحد آپارتمان از آن استفاده کرد لذا چاره کار استفاده از پمپ آب بیصدا خانگی است.

چرا به پمپ آب نیاز است ؟

کم بودن فشار آب در بسیاری مواقع مشکلاتی که در بالا ذکر شد به همراه دارد. اما این مشکلات راهکار دارد و آن استفاده از پمپ آب است. پمپ های آب خانگی معمولاً از نوع سانتریفیوژی بوده و در زیر زمین یا ورودی آب ساختمان نصب می شوند. این پمپ ها هنگام کارکرد صدا داشته اما از آنجایی که غالباً از ساکنین فاصله دارند، کمتر آنها را اذیت می کند.

اما گاهی اوقات ساکنین به دلایلی نیاز پیدا می کنند که برای واحد خود به شکل اختصاصی پمپ تهیه کنند. این مورد معمولاً ناشی از موارد زیر است.

• عدم انتخاب پمپ آب مناسب و کم بودن فشار آب در طبقات بالا

• عدم رضایت ساکنین جهت خرید پمپ آب به شکل اشتراکی و هزینه اضافی

• عدم امکان نصب پمپ آب سانتریفیوژی در ساختمان

• صدای بالای پمپ های آب معمولی

پمپ آب

این موارد ممکن است برخی ساکنین را با بن بست مواجه کند اما خبر خوب این است که امکان تهیه پمپ آب داخل واحد آپارتمان شما نیز وجود دارد. چاره کار استفاده از پمپ آبگرمکنی یا مینی پمپ آب (پمپ آب کوچک) است.

پمپ آبگرمکنی یا مینی پمپ آب :

این پمپ ها امکان نصب در ورودی آب سرد ساختمان را دارا بوده و به خوبی فشار آب داخل واحد را تامین می کنند. نوع عملکرد این پمپ ها به گونه ایست که صدای بسیار کمی داشته و به همین جهت باعث آزرده خاطر شدن ساکنین نیز نمی شود. مزیت دیگر این پمپ ها این است که روی خود پمپ اتومات آن نیز نصب بوده و نیازی به خرید جداگانه آن نیست. اما هنگام خرید پمپ آبگرمکنی باید به چند نکته مهم دقت کنید:

• پمپ آبگرمکنی تنها باید برای آب سرد استفاده شود. اگر می خواهید آن را برای آبگرمکن یا پکیج استفاده کنید باید پیش از آن نصب شود.

• این پمپ ها توانایی مکش آب را ندارند لذا اگر در ساعاتی از روز آب به طور کلی درون لوله وجود ندارد، این پمپ ها برای شما کارایی ندارند. این یعنی اگر آب درون لوله باشد، پمپ فشارآن را زیادی می کند و اگر نباشد توانایی بالا آوردن آن را ندارد.

• پمپ آبگرمکنی هد یا ارتفاع ندارد. یعنی نمی توان آن را در طبقه پایین نصب کرد و انتظار داشت آب را بالا بیاورد.

• این پمپ ها نیازی به تهیه اتومات پمپ آب جدا ندارند چرا که خود دارای نوعی فلوسئیچ هستند که هنگام استفاده از آب، پمپ را روشن می کنند.

• غالب 90 درصد پمپ های آبگرمکنی حاضر در بازار ایران تولید چین هستند.

توان پمپ آب

خرید پمپ آب داخل واحد آپارتمان بهتر است یا پمپ آب مرکزی ساختمان

این موضوع را باید در نظر داشته باشید که به طور کلی تهیه پمپ آب سانتریفیوژی برای ساختمان نسبت به پمپ آب داخل واحد آپارتمان اولویت دارد چرا که این پمپ ها طول عمر بالاتری داشته و همچنین تعمیر آنها امکان پذیر است در حالی که پمپ های آبگرمکنی معمولاً پس از خرابی به راحتی تعمیر نمی شوند. پمپ های سانتریفیوژی دارای برند های گوناگون و قدرتمند تولید کننده هستند که برخی مدل های ایتالیایی از نظر کیفیت بسیار عالی و در سطح بالایی می باشند، حال آنکه غالب تولید کننده های پمپ های آبگرمکنی در چین وجود دارند. ضمناً به دلیل وجود تنوع گسترده محصولات، در صورت تمایل به خرید پمپ آب چینی از نوع سانتیریفیوژی حتی هزینه ارزانتری را نسبت به مدل آبگرمکنی پرداخت خواهید کرد که البته بسته به کاربری پمپ باید پیش از خرید مورد کارشناسی قرار گیرد.

علاوه بر این، هنگام تهیه پمپ سانتریفیوژی می توانید منبع آب تهیه کنید که حتی هنگام قطعی آب نیز با پمپاژ آن از منبع، آب داشته باشید. حال آنکه پمپ آبگرمکنی توانایی مکش آب از منبع و سپس انتقال آن به ارتفاع بالاتر در ساختمان را ندارد.

همچنین اگرچه خرید اتومات پمپ آب به شکل جداگانه برای پمپ سانتریفوژی اندکی هزینه بر خواهد بود اما برخی اتومات ها امکانات منحصر به فردی را به شما ارائه می کنند که باعث می شود طول عمر پمپ افزایش یافته، صدای استارت آن کم شده و فشار آب حتی هنگام لحظه اول باز کردن شیر آب، مناسب باشد.

از طرف دیگر، در صورتی که با همسایه های خود مشکل داشته و نمی توانید آنها را مجاب کنید که خرید پمپ آب خانگی انتخاب مناسبی است با خرید پمپ آب بیصدا داخل واحد آپارتمان مشکل خود را برطرف خواهید نمود و دیگر نیازی به بحث با آنها وجود ندارد.

راهنمای خرید پمپ آب داخل واحد آپارتمان :

اما جهت خرید پمپ آبگرمکنی بر مبنای طبقه ای که فرد در آن ساکن است باید توان پمپ را در نظر گرفت. هرچه طبقه ای که در آن ساکن هستید بالاتر باشد لازم است پمپ با توان بیشتر تهیه شود. توصیه ما به شرح زیر است:

• برای طبقه اول یا همکف : 80 تا 90 وات

• برای طبقه دوم : 120 وات

• برای طبقات سوم به بالا : 260 وات

برند های مطرح عرضه کننده مینی پمپ های آب در ایران:

همانطور که در بالا ذکر شد این پمپ ها غالباً تولید شده توسط کشور چین و وارداتی است. برند های مطرح و پرطرفدار پمپ های آبگرمکنی که توسط مجموعه آی ناین عرضه می شوند شامل ایمر، SPC، CNB و تایفو بوده که مدل های ایمر و SPC از طرفداران بیشتری برخوردار است.

مجموعه بزرگ آی ناین از بزرگترین مراکز فروش انواع پمپ آب در ایران بوده و با ارائه خدمات مشاوره خرید تخصصی تقریباً در هر زمینه از آبرسانی شما را راهنمایی می کند. زمینه های خانگی، صنعتی و کشاورزی حوزه هایی بوده که آی ناین در آن از تخصص بالایی برخوردار است. کافی است جهت خرید پمپ آب درخواستی با شرکت تماس گرفته و یا از سایت آی ناین دیدن فرمایید.

آدرس سایت : www.i-9.ir

تلفن مرکز فروش و پشتیبانی : 021-45537

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.