سیر تا پیاز قیمت خودرو در دیوار

این آماری است که نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران اعلام کرده و به نظر می‌رسد این روند پرتلاطم همچنان ادامه دارد، چون در روزهای اخیر که تورم انتظاری کاهشی شده است  قیمت خودروهای داخلی هم گاهی تا ۵ درصد در یک روز افت داشته. مشکل اما اینجا است که مشخص نیست کاهش قیمت‌ها تا چه زمانی ادامه دارد و در نتیجه بازار در نوعی تعلیق و رکود فرو رفته است. اتفاقی که البته برای افرادی که برای خرید عجله ندارند خیلی هم خوشایند و شیرین است. با توجه به شکاف قیمتی عمیق بین کارخانه و بازار اما الان این پرسش جدی در ذهن خریداران شکل گرفته که اگر قصد خرید خودرو داشتیم از کجا بدانیم قیمت واقعی چند است؟

مسیر رسیدن به پاسخ این سوال خیلی ساده و سرراست است. سایت دیوار بخش جدیدی را به امکاناتش اضافه کرده که مظنه انواع خودرو را در یک صفحه خلاصه و مفید به شما می‌گوید. در این بخش قیمت هر برند خودرو به تفکیک مدل و سال ساخت درج شده و درصد تغییر قیمت نسبت به روز قبل هم در همان سطر قابل مشاهده است. از جهت درست و دقیق بودن قیمت خودرو در دیوار هم خیالتان راحت؛ تمام قیمت‌های موجود در این فهرست، به صورت روزانه بر اساس میانگین معاملات ثبت شده در مراکز تعویض پلاک و گزارش نهادهای صنفی و نظارتی از جمله اتحادیه نمایشگاه داران تعیین می‌شود.

خلاصه که با این امکان جدید می‌توانید مثل آب خوردن و با جست و جوی برند یا مدل، قیمت روز خودروی مورد نظرتان را پیدا کنید. اگر تمایل دارید قیمت خودرویی را هم مرتب تعقیب کنید کافی است از گزینه پین که کنار اسم خودرو تعبیه شده، خودروی دلخواهتان را سنجاق کنید تا در روزهای آینده هم در کوتاه ترین زمان ممکن به آن دسترسی داشته باشید. با کلیک روی قسمت «اطلاعات بیشتر» کنار اسم و لوگوی هر خودرو هم به بخش آگهی‌های درج شده همان محصول در سایت دیوار هدایت می‌شوید.

قیمت خودرو

راه‌اندازی این صفحه چند حُسن اساسی دارد. یکی اینکه خریداران قبل از غوطه ور شدن در آگهی‌های متعدد خودرو می‌توانند یکی برآورد نسبی از قیمت‌ها داشته باشند و با آگاهی کامل تری گزینه‌های موجود را بررسی کنند. در وهله بعد خود فروشندگان هم می‌توانند قیمت منصفانه‌ای درج کنند و دارایی‌شان را سریع‌تر به پول نزدیک کنند. ضمن این‌که یک مرجع تعیین قیمت که مورد وثوق دو طرف معامله باشد هم به وجود آمده که از بروز اختلاف‌ها و سوء تفاهم‌ها جلوگیری می‌کند. از همه مهم‌تر این‌که شانس اعلام قیمت‌های نامعقول هم از سوداگران و دلالان گرفته شده و نگرانی بعضی کارشناسان و دست‌اندرکاران از بازگشت قیمت خودرو به دیوار هم کاملا برطرف می‌شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.