المپیک توکیو کی برگزار می‌شود؟

در حالت خوشبینانه، اگر از سن حضور در ورزش حرفه‌ای او نگذشته باشد و در مسابقات انتخابی پیروز شود، می‌تواند مجدد در المپیک شرکت کند؛ اما متاسفانه به دلیل شیوع کرونا المپیک توکیو در سال گذشته برگزار نشد. حتی اگر شما اهل تماشای مسابقه‌های ورزشی یا طرفدار یک تیم خاصی نباشید؛ باز هم در طول برگزاری مسابقات نمی‌توانید از هیجان بازی‌ها دور بمانید. در ادامه اطلاعات کاملی را در این زمینه گفته‌ایم، با ما همراه باشید.

ورزش‌های قدیم و جدید المپیک

ورزش‌های مختلفی در المپیک برگزار می‌شوند؛ به عنوان مثال می‌توان به چند نمونه از آن‌ها مانند: والیبال، بستکبال، تنیس، شمشیربازی، ورزش رزمی، ورزش‌های آبی، کشتی، وزنه برداری و ورزش‌های دیگر اشاره کرد. خوشبختانه ایران توانسته است موفقیت‌های بزرگی را در رشته‌هایی که در آن حضور دارد، بدست آورد.

برخی از این ورزش‌ها به دلایل متفاوت در المپیک‌های مختلف، حذف یا اضافه می‌شوند. در المپیک توکیو شاهد اضافه شدن چند ورزش جدید مانند گلف، راگبی، موج‌سواری، صخره‌نوردی و ... خواهیم بود و حتی بعضی از قوانین رشته‌های ورزشی نیز تغییر کرده است.

انتخاب ژاپن به‌عنوان میزبان

شاید این موضوع برای شما جالب باشد که بدانید شهرهای زیادی در لیست نام‌هایی که در طول تاریخ برگزاری المپیک برای چندمین بار میزبان این مسابقات باشند، وجود ندارد؛ اما توکیوی ژاپن یکی از آن شهرهاست. در نظرسنجی که برای انتخاب کشور میزبان انجام شد، ژاپن توانست برای بار دوم، رای بیشتری به نسبت دیگر گزینه‌ها بگیرد.

آیا می‌دانید مردم ژاپن به چه ویژگی معروف هستند؟ اگر مهمان یک فرد ژاپنی باشید؛ قبل از این‌که بگویید به چه چیزی نیاز دارید، آن را حدس می‌زند و برای شما مهیا خواهد کرد. همچنین کشور ژاپن، دنیایی از غذاهای متنوع و زیبا و ایده‌ها و قوانین خاص و جدیدی است که همه این موارد نشان‌دهنده برگزارکننده بسیار خوب برای این رویداد جهانی است. برای رزرو هتل خارجی به‌منظور شرکت در المپیک ژاپن به فلایتیو مراجعه کنید.

سالن مخصوص ورزش‌های مختلف

در قسمت قبل ورزش‌های مختلفی که در المپیک حضور دارند، معرفی شد. بنابراین هرکدام از گروه‌های ورزشی به سالن و ورزشگاه مخصوص نیاز دارند. توکیو سالن‌های بسیار تخصصی و حرفه ای دارد که برای افتتاحیه، ورزش‌های آبی، فوتبال، تیراندازی، کشتی و دیگر ورزش‌هایی که نیاز به شرایط مخصوص دارند و یا زمان بازی‌های آن‌ها طولانی یا همزمان با دیگر ورزش‌ها است؛ مناسب هستند. هرکدام از سالن‌ها دارای ظرفیت ویژه برای برگزاری مسابقه و حضور تماشاچی‌ها است و نسبت به آن تعداد بلیط‌ قابل فروش در نظر گرفته می‌شود و زمان رقابت‌ها مشخص می‌شود.

ساخت وسایل با مواد بازیافتی

کشور ژاپن از جمله کشورهایی است که به محیط زیست و بازیافت بسیار اهمیت می‌دهد و این موضوع در زمان اجرای شرایط المپیک نیز درنظر گرفته شده است؛ مانند ساخت تخت‌خواب و تشک‌های هتل ورزشکاران از وسایل بازیافتی و یا تهیه مدال از تلفن‌های همراه غیرقابل استفاده.

رعایت این نکات در زمان برگزاری یک رویداد مهم که توجه همه جهان به آن جلب شده است، می‌تواند تاثیر بسیاری در تغییر شیوه زندگی اشتباه و توجه به حفاظت از محیط پیرامون داشته باشد و همچنین ایده‌های بسیاری برای ساخت وسایل موردنیاز و بازیافت صحیح ‌بدهد. در خانه هم می‌شود از این خلاقیت‌های بازیافتی، ایده گرفت و مواد مختلف را به درستی بازیافت و یا با تغییری کوچک، دوباره از آن استفاده کرد.

تکنولوژی موجود در المپیک امسال

المپیک توکیو با المپیک‌های قبلی، تفاوت‌های بسیاری دارد که بخشی از آن را بررسی کردیم؛ اما در این قسمت می‌خواهیم درباره تکنولوژی‌های استفاده شده، صحبت کنیم؛ تکنولوژی‌های شگفت‌انگیزی که برخی از فعالیت‌ها را راحت‌تر و سریع‌تر کرده است. مانند آمدن ربات‌ها برای کمک به افراد یا ماشین‌های برقی برای جابجایی تماشاچی‌ها، افزایش سرعت فوق‌العاده اینترنت، استفاده از تکنولوژی بالا و دقیق در دوربین‌های تخصصی برای جلوگیری از خطا ورزشکاران در هنگام مسابقه، تهیه لباس‌های ورزشی و ابزاری برای داورها با دقت بالا و موارد بسیار دیگری که کنجکاوی و هیجان را برای شروع المپیک و تجربه استفاده از این فناوری‌های تخصصی و استثنائی بیشتر می‌کنند.

اگر این طرح‌ها موفقیت‌آمیز باشد، به زودی شاهد حضور آن‌ها در مسابقات دیگر و زندگی معمولی نیز خواهیم بود. به نظر شما ماشین‌هایی بدون راننده خوب است یا ترجیح می‌دهید با تاکسی‌های معمولی به مقصد بروید؟ شما طرفدار پیشرفت تکنولوژی و ساخت ابزارهای جدید هستید و خبرهای آن را دنبال می‌کنید؟ اگر جواب شما مثبت است، پس المپیک امسال را از دست ندهید.

زمان برگزاری المپیک توکیو

با وجود کرونا در کشورهای مختلف و نگرانی درباره سلامت ورزشکارها، مربی، کادر فنی و اجرایی مسابقات، تماشاچی‌ها و جلوگیری از ابتلا و مرگ بیشتر؛ مدیران برگزاری این رویداد ورزشی و مسئولین کشور ژاپن تصمیم گرفتند که تا زمان بهبود شرایط و ایجاد فضایی امن برای برگزاری رقابت‌های ورزشی، زمان آن را تغییر دهند.

اخیرا اعلام شده است که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ارسال دفترچه مقررات ورزشی و بهداشتی به شرکت‌کنندگان و با نصب اپلیکیشن‌های مخصوص در این زمینه، المپیک توکیو به احتمال زیاد در مردادماه سال هزاروچهارصد برگزار می‌شود. شما از تلویزیون و اخبار این مسابقات را پیگیری می‌کنید یا امکان حضور مستقیم در سالن المپیک را دارید؟ تماشای این مسابقات بزرگ و مهم از نزدیک باید یک تجربه فوق‌العاده و سرشار از هیجان باشد.

راه‌های مختلف تماشای رقابت‌های ورزشی

آیا برنامه‌ برگزاری مسابقات را دنبال می‌کنید و در زمان شروع بازی‌ها، یک تماشاچی واقعی و پرشور هستید؟ باید بدانید که تعدادی از بلیط‌ها مخصوص مردم ژاپن است و سپس درصدی از بلیط‌ها در دو مرحله برای دیگر کشورها به فروش می‌رسد. اگر به دنبال خرید بلیط بازی‌های المپیک هستید، حتما از سایت و اپلیکیشن‌های مطمئن اقدام به خرید کنید؛ اما سایت‌های مختلفی هستند که بصورت حرفه‌ای و تخصصی و با کیفیت بسیار عالی، تمام مسابقات را بصورت زنده و آنلاین نشان می‌دهند.

 شبکه و سایت‌های ایرانی نیز برخی از مسابقات را بصورت زنده و یا بصورت خبر آنلاین، پخش می‌کنند و می‌توانید از این طریق نیز آخرین نتیجه و اتفاقات پیرامون مسابقه را دنبال کنید.

حرف آخر پیرامون المپیک ژاپن

این متن برای طرفدارانی که منتظر شروع رقابت‌های پرهیجان ورزشی هستند و یا فقط نتایج را پیگیری می‌کنند، نوشته شده است و سعی کرده‌ایم تمام اطلاعات موردنیازی که باید در این باره بدانید را به شما بگوییم. البته بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که ممکن است برخی از تغییرات در شرایط و زمان برگزاری و امکانات در نظر گرفته شده، در روزهای قبل از شروع مسابقات یا در مدت برگزاری، اتفاق بیفتد. خوب است با جاذبه‌های گردشگری ژاپن نیز آشنا شوید!

شما در مدت زمان المپیک توکیو چگونه مسابقات را تماشا و اخبار را از چه منبعی دنبال می‌کنید و چند المپیک را به یاد دارید؟

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.