اولویت مشتری در بانکداری هوشمند با استفاده از مدل‌های شخصی‌سازی‌شده

امروزه تأثیر در اولویت قرار دادن مشتریان در سیستم بانکداری هوشمند در جهان پذیرفته شده است. تعامل با مشتری به‌عنوان مهم‌ترین عامل افزایش وفاداری و رضایت مشتری ذکر می‌شود، علاوه‌بر‌این می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری منابع انسانی و کارایی بیشتر کارمندان بانک‌ها شود. در سیستم بانکداری دیجیتال فرآیندها به‌صورت دیجیتالی و بااستفاده از ابزارهای هوشمند انجام می‌گیرند. در این سیستم علاوه‌بر خلق تجربۀ دیجیتال تعاملی برای مشتریان، بااستفاده از کلان‌داده‌ها پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده به مشتریان ارائه می‌شود. 

یکی از موارد موردتوجه در بانکداری هوشمند توسعۀ مدل‌های شخصی‌سازی‌شده برای پاسخگویی به مشتریان است. در این مدل‌ها، نه‌تنها خدمات ارائه‌شده به افراد متفاوت است بلکه همۀ شرایط مشتری موردتوجه قرار می‌گیرد و بهترین ترکیب از خدمات برای هر مشتری تعیین می‌شود. شخصی‌سازی ارائۀ خدمات بااستفاده از ابزارهای دیجیتال، علاوه‌بر رضایت مشتری منجر به افزایش ظرفیت و حذف هزینه‌های پاسخگویی بانک‌ها، جذب مشتریان جدید و جلوگیری از ریزش کاربران بانک می‌شود. 

سامانه باجه آنلاین، اولین و تنها شبکه اجتماعی بانکی آنلاین، بستری برای فراهم کردن تجربۀ دیجیتال شخصی‌سازی‌شده فراهم آورده است. سامانه باجه آنلاین، از طریق هوش مصنوعی یادگیرنده و استفاده از کلان ‌داده‌ها و الگوریتم‌های ماشینی سعی می‌کند بهترین پاسخ را از میان پاسخ‌های موجود بیابد و به‌صورت خودکار ارسال کند. اگر پاسخ مناسبی دریافت نکند با استفاده از داده‌های پیشین خود، کاربر را به متخصص‌ترین کارمند شعبه در زمینۀ پرسش، متصل می‌کند.  

سامانه باجه

این فرآیند خودکار در بازۀ زمانی حداکثر ۳۰ دقیقه، بهترین پاسخ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در نتیجه نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در بانک کاهش می‌یابد؛ موضوعی که باتوجه به همه‌گیری ویروس کرونا منجر به کاهش خطر ابتلای مشتریان و کارمندان بانک‌ها به این ویروس خواهد شد. علاوه‌براین استفادۀ بهینه از زمان برای ارائۀ خدمات به مشتریان و افزایش ضریب نفوذ مؤسسات مالی دستاوردی‌ست که استفاده از سامانۀ باجه برای بانک‌ها و مؤسسات به‌همراه خواهد داشت. 

درنهایت همگام‌شدن بانک‌ها با روند تحول دیجیتال در جهان، کاهش هزینه‌های عملیاتی، جذب مشتریان جدید و کاهش نرخ ریزش کاربران و افزایش کیفیت پاسخ‌دهی و ارائۀ خدمات به مشتری از دیگر مزیت‌های استفاده از شبکۀ اجتماعی بانکی آنلاین باجه است. 

سامانه باجه آنلاین محصولی از نشان بانک، شعبه دیجیتال بانکی ملی ایران را می‌توانید در بخش «بانک من» پیام‌رسان بانکی بله، همراه‌بام ملی و اپلیکیشن ایوا و شصت پیدا کنید، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ باجه آنلاین کافی است به سایت سامانه باجه آنلاین مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.