نگاهی به خودرو سدان و لوکس لکسوس LS 2019

 معمولا سری LS در محصولات لکسوس، درمقایسه با خودروهای رقیب قیمت بالاتری داشته اند، قابل اعتمادتر و کم استهلاک تر بوده اند و ارزششان در بازار دست دوم چندان افت نمی کند. به طور خلاصه، مدل های لکسوس LS خودروهای خوبی بوده اند. البته این سری از خودروهای لکسوس همیشه طراحی معمولی و خسته کننده داشته اند، اما در مدل ۲۰۱۹ این مورد تغییر کرده است. طراحی بدنه واقعا جذاب است،‌ کابین و فضای داخلی متفاوت از خودروهای دیگر شکل گرفته و از همه مهم تر، وقتی مدل توربوشارژ با موتور V۶ یا نسخه LC ۵۰۰h با سیستم هیبرید پیشرفته را انتخاب کنیم، تجربه رانندگی خیلی خوبی هم در انتظار راننده خواهد بود.

با اینکه رانندگی با LS جدید هیجان انگیز تر شده، اما ویژگی های قبلی همچنان تغییر نکرده است. این خودرو هنوز هم از سدان های پرچمدار آلمانی قیمت بسیار کمتری دارد و در بازار دست دوم هم ارزشش حفظ می شود. همچنین با وجود بهتر شدن رانندگی اسپرت، لکسوس LS هنوز هم سواری راحتی دارد و موتورهای قدرتمند ژاپنی هم مصرف سوخت مناسبی دارند. علاوه بر این، هیچ کمبودی از نظر لوکس بودن و امکانات رفاهی دیده نمی شود.

متاسفانه یک نکته منفی در مدل ۲۰۱۹ سری لکسوس LS وجود دارد و آن هم رابط کاربری و صفحه لمسی سیستم اطلاعاتی و سرگرمی است. بهتر است که پیش از خرید با صفحه لمسی جدید لکسوس کار کنید؛ چرا که اگر با این بخش از خودرو مشکلی نداشته باشید، بدون شک عاشق LS خواهید شد و از آن راضی خواهید بود.

تغییرات لکسوس LS در مدل سال ۲۰۱۹

سری LS لکسوس در سال ۲۰۱۸ کاملا بازطراحی شد، بنابراین در نسخه های تولیدی ۲۰۱۹، به روز رسانی اصلی در بخش فناوری ها و امکانات است. قابلیت های اپل کارپلی و الکسای آمازون در کنار سیستم هشدار تصادف از جلو با تشخیص عابرپیاده، در مدل ۲۰۱۹ وجود دارد. از آپشن های جدید مدل ۲۰۱۹ هم می توان به تغییر مسیر بین خطوط خودکار اشاره کرد.

ایمنی

تمام مدل ها و تیپ های لکسوس LS مدل ۲۰۱۹ به صورت استاندارد به ایربگ جانبی در جلو و عقب، ایربگ پرده ای در عقب و جلو، کیسه هوای زانو در جلو، دوربین دید به عقب، ترمز خودکار در حرکت دنده عقب، هشدار نقطه کور، هشدار عبور خودرو در حرکت دنده عقب، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، هشدار برخورد از جلو با تشخیص عابرپیاده و سیستم ترمز اضطراری مجهز هستند. سیستم Lexus Enform Safety هم در تمام مدل های لکسوس وجود دارد؛ اطلاع رسانی خودکار تصادف خودرو، دکمه پاسخ اضطراری خدمات امدادی و مکان یابی خودروی سرقت شده از امکانات این سیستم لکسوس است.

پکیج آپشن Lexus Safety System+ کروز کنترل هوشمند انطباقی با سیستم کمکی فرمان، جلوگیری تصادف از جلو،‌ هشدار عبور خودرو در جلو با تشخیص عابرپیاده و سیستم خودکار تعویض لاین و رانندگی بین خطوط را به خودرو اضافه می کند. کیسه هوای زانو برای سرنشینان عقب در پکیج آپشن Luxury ارائه می شود.

سازمان های مستقل، هنوز مدل ۲۰۱۹ لکسوس LS را از لحاظ ایمنی و تصادف، آزمایش نکرده اند.

تجربه رانندگی

لکسوس LS 500 به سدان لوکس و راحت همیشگی، چاشنی اسپرت و رانندگی هیجان انگیز را اضافه کرده است. موتور V6 توربوشارژ این خودرو نه تنها قدرتمند است، بلکه در کنار حالت های رانندگی اسپرت یا اسپرت پلاس، صدای گوش نوازی هم تولید می کند. فرمان این خودرو هم عالی است؛ انتقال حس جاده به دستان راننده نه تنها برای لکسوس LS بلکه در تمام خودروهای این کلاس فوق العاده است.

بدون شک مدل LS 500 F Sport، در حال حاضر یکی از بهترین سدان های پرچمدار بازار در رانندگی اسپرت شمرده می شود (کارشناسان وب سایت اتوتریدر (Autotrader) بدون پیکج آپشن Performance این خودرو را آزمایش کرده اند که باز هم قدرت و هیجان کافی را داشته است). مدل های استاندارد لکسوس LS هم درمقایسه با نسخه F Sport قدرت کمی ندارند؛ برتری مدل های استاندارد در راحتی بیشتر و کابین بی صدا است.

مثل دیگر خودروهای هیبرید تویوتا و لکسوس، در مدل LS 500h هم فرآیند سرعت گیری ابتدا با قدرت برقی و سپس با کمک موتور بنزینی اتفاق می افتد. شتاب گرفتن در این سیستم درمقایسه با گذشته روان تر شده است، از طرفی گیربکس پیشرفته و جدید لکسوس هم مشکل مدل های قدیمی را ندارد. در هنگام رانندگی تهاجمی و اسپرت، گیربکس جدید به پیشرانه LS 500h کمک می کند تا عملکرد آن مشابه موتورهای معمولی باشد؛ درواقع قدرت رسانی موتور اصلا به خودروهای هیبرید دیگر شباهت ندارد که این ویژگی قطعا برای هیجان بیشتر رانندگی بهتر است.

یک سدان پرچمدار مثل لکسوس LS باید هیجان و لذت رانندگی داشته باشد؛ جدیدترین و بهترین خودروی لکسوس هم قطعا در این بخش سربلند است. کابین به زیبایی و با طراحی منحصربه فرد ساخته شده و جزئیات ریز و درشت در فضای داخلی فراوان هستند. علاوه بر این، کابین لکسوس LS با انواع امکانات و تجهیزات متنوع که انتظارش را داریم، پر شده؛ صندلی های جلو و عقب هم با تنظیمات مختلف همراه هستند.

متاسفانه بسیاری از تجهیزات لکسوس را باید با کنترل لمسی کنسول مرکزی تنظیم کرد که کار کردن با آن پیچیده و مشکل است. جالب این بوده که در حال رانندگی، بسیاری از تنظیمات کنترلر لمسی قفل می شود؛ گویا خود سیستم هم می داند که ضعف های زیادی دارد. در مدل ۲۰۱۹ لکسوس LS اپل کارپلی وجود دارد اما همچنان خبری از اندروید اتو نیست.

خودروهای رقیب و جایگزین لکسوس LS

مرسدس بنز S کلاس مدل ۲۰۱۹ – این خودرو مثل تمام رقبای لکسوس، گران تر از LS است. مرسدس بنز S کلاس سال ها است که به عنوان بهترین خودرو و بنچمارک سدان های لوکس جهان شناخته می شود و این مورد هنوز هم تغییر نکرده؛ مرسدس بنز S-Class، نیروگاه فناوری و مهندسی است.

بی ام و سری 7 مدل ۲۰۱۹ – در سال های گذشته سری ۷ بی ام و بهترین سدان پرچمدار با رانندگی لذت بخش و اسپرت بود، اما در جدیدترین نسلش، این خودرو بیشتر روی سواری راحت و نرم متمرکز شده است. درواقع سری ۷ جدید بیشتر به مدل های قدیمی لکسوس LS شباهت دارد، در حالی که محصول جدید ژاپنی ها اسپرت تر شده است.

آئودی A8 مدل ۲۰۱۹ – آئودی برای سال ۲۰۱۹ مدلی جدید از A8 را عرضه کرده است که خودرویی کاملا هوشمند است. طراحی محافظه کارانه و سنتی، لکسوس LS را در مقایسه با آئودی A8 کاملا متفاوت نشان می دهد.

مدل های دست دوم مرسدس بنز S-Class – افت قیمت مرسدس بنز S-Class در بازار خودروهای دست دوم زیاد است؛ بنابراین افرادی که به دنبال این مدل هستند اما بودجه لازم برای نمونه صفرکیلومترش را ندارند، خرید از بازار دست دوم انتخاب هوشمندانه ای است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.