مصاحبه با آرین سلیمانی از فعالان حوزه کسب و کار اینترنتی!

 وی از جمله مدرسان موفق کسب‌وکار است که علاوه بر سخنرانی، تالیف و ترجمه کتاب را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است. در این جا، متن مصاحبه وی را با یکی از خبرنگاران کشور مطالعه خواهید کرد.

متن مصاحبه آرین سلیمانی

امروز، آقای آرین سلیمانی با یکی از خبرنگاران کشور مصاحبه‌ای داشته که در این جا متن آن را منتشر می‌کنیم:

خبرنگار: 

جناب آقای آرین سلیمانی، مدتی است شما به عنوان یکی از کارآفرینان جوان کشور نظر بسیاری از افراد را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کرده‌اید. داستان از کجا شروع شد؟

آرین سلیمانی: 

ساده بگویم! تولید محتوای ناب و دیده شدن از این طریق!

خبرنگار: 

در صورت امکان توضیحات بیش‌تری را ارائه بفرمائید!

آرین سلیمانی: 

این موضوع را می‌توان با یک مثال به روشنی توضیح داد. فرض کنیم شما در زمینه‌های گوناگونی تخصص دارید. با این حال، این تخصص و تجربه را با هیچ‌کس به اشتراک‌ نگذاشته‌اید. طبیعی است، کسی از تجربیات شما مطلع نخواهد بود. برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق رسانه‌های موجود یکی از مهم‌ترین عواملی است که به اشتراک‌گذاری تجربیات را امکان‌پذیر می‌سازد. در اصل، تولید و ارائه محتوای ارزشمند به شما کمک می‌کند دانسته‌های خود را به مخاطبان انتقال داده و پلت‌فرم خود را گسترده‌تر کنید.

خبرنگار: 

من و سایر مخاطبان در زمینه‌های گوناگون اطلاعاتی کسب کرده‌ایم که ممکن است برای بسیاری از افراد راه‌گشا باشند. به نظر شما، آیا ما نیز می‌توانیم تجربیات خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم؟

آرین سلیمانی: 

بی‌تردید ما در دورانی منحصربه‌فرد و طلایی زندگی می‌کنیم. در گذشته‌ای نه‌چندان دور، دیده شدن و شنیده شدن نیازمند به‌کارگیری تمهیدات و تلاش‌های بسیار زیادی بود. این در حالی است که امروزه با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شما به سادگی می‌توانید صدای خود را به گوش طیف گسترده‌ای از مخاطبان برسانید. 

خبرنگار: 

برای مخاطبان ما و افرادی که تازه در این مسیر قدم می‌گذارند چه توصیه‌ای دارید؟

آرین سلیمانی: 

حضور آنلاین.

خبرنگار: 

منظور شما از حضور آنلاین چیست؟

آرین سلیمانی: دانشجویانی که دوره جامع کسب‌وکار (https://aryansoleimani.com/kasbokar) را سپری کرده‌اند به خوبی با مفاهیم پرطرفدار و محبوب فروش آنلاین و حضور آنلاین آشنایی دارند. در اصل، می‌توان گفت که حضور آنلاین به نوعی در برگیرنده فروش آنلاین نیز به حساب می‌آید.

به‌عنوان مثال، یک مهندس مشاور احتمالا نمی‌تواند خدمات خود را در قالب فروش آنلاین ارائه کند. با این حال، حضور آنلاین زمینه مناسبی در اختیار وی قرار می‌دهد تا صدای خود را به گوش مخاطبان برساند. این امر از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که به شناخته شدن افراد و کسب‌وکارها کمک می‌کند.

خبرنگار: 

شما حضور در کدام رسانه را پیشنهاد می‌کنید؟

آرین سلیمانی: 

پاسخ به این سوال ساده است. باید مخاطبان خود را شناسایی کرده و ببینید آن‌ها بیش از همه در کدام پلت‌فرم‌ها حضور دارند؟ پیشنهاد می‌کنم از این میان، حداقل دو رسانه را انتخاب کرده و به صورت جدی در آن‌ها فعالیت داشته باشید.

آموزش فعالیت اصولی در فضای آنلاین

آرین سلیمانی درباره آموزش فعالیت اصولی در فضای آنلاین به خبرنگار می‌گوید: در دوره جامع کسب و کار شخصا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌ام.

خبرنگار: 

ظاهرا در وب‌سایت اصلی شما هم https://aryansoleimani.com می‌توان به اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه کسب و کار اینترنتی دست یافت.

آرین سلیمانی: 

بله. علاقه‌مندان در صورت تمایل با مراجعه به وب‌سایت اصلی من می‌توانند به کلیه اطلاعات لازم در زمینه دوره‌های جامع آموزشی کسب و کار دسترسی یابند.

سخن آخر

خبرنگار: 

از این که وقت ارزشمند خود را در اختیار ما قرار دادید بی‌نهایت سپاسگزاریم. ضمن معرفی صفحه اینستاگرام شما به آدرس  https://www.instagram.com/aryan.soleimani خواهش می‌کنم اگر توصیه‌ای دارید به عنوان سخن آخر بفرمائید!

آرین سلیمانی: 

به کلیه دوستان و مخاطبان پیشنهاد می‌کنم توانایی‌های خود را جدی گرفته و تا جای ممکن از تکیه کردن به خانواده‌ها و سایر افراد اجتناب کنند. در عین حال، همان طور که قبلا هم گفتم حضور فعالانه در فضای آنلاین به شکلی باور نکردنی در پیشبرد اهداف و گسترش کسب و کار اینترنتی تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین، توصیه می‌کنم تا جای ممکن، حضور خود را در شبکه‌های مجازی توسعه دهند.

آرین سلیمانی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.