رایانش ابری، پاسخی به نیاز کسب و کار ها در حوزه فناوری اطلاعات

رایانش ابری را می‌توان یکی از اصلی‌ترین تحولات اخیر در حوزه فناوری اطلاعات دانست.  هر شرکتی برای برآورده کردن نیازهای فناوری اطلاعات خود، به مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها و منابع پردازشی نیاز دارد. تا مدتی پیش، دسترسی به چنین زیرساختی جز با ایجاد دیتاسنترهای فیزیکی در محل شرکت مقدور نبود. اما اکنون کسب‌وکارها می‌توانند به‌سادگی با دریافت خدمات رایانش ابری از ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری، نیازهای فناورانه مورد نظر سازمان خود را برآورده کنند.

در تعریف کلی، ارائه آنلاین و مجازی شده منابعی مانند CPU، RAM، شبکه و ... برای پاسخ به نیازهای پردازشی کاربر را رایانش ابری می‌گویند. به کمک مجموعه عظیمی از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی که در محل شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری مستقر می‌شوند، زیرساخت‌ها و منابع پردازشی لازم به‌ صورت جازی در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌گیرد و آنها از ایجاد دیتاسنتر از طریق استقرار تجهیزات فیزیکی در محل شرکت بی‌نیاز می‌شوند. 

نقش مهم سرویس‌دهنده در کیفیت خدمات ابری

مزیت‌های متعدد رایانش ابری از جمله رفع محدودیت‌های فیزیکی کاربران برای دسترسی به اطلاعات، کاهش هزینه‌ها و تسهیل توسعه کسب‌وکار، باعث شده سرویس‌های ابری به یکی از ضرورت‌های اساسی کسب‌وکارها برای حفظ مزیت‌های رقابتی‌شان تبدیل شود. بااین‌حال، برای آنکه بتوان از دریافت سرویسی باکیفیت و کارآمد اطمینان خاطر داشت، باید در انتخاب سرویس‌دهنده دقت کرد. 

ابرآمد به عنوانی یکی از بازیگران اصلی صنعت رایانش ابری کشور، باتکیه‌بر تجربه و توانمندی دو شرکت قدرتمند همکاران سیستم و افزارپرداز رمیس، به دنبال ارتقای سطح سرویس‌های ابری متناسب با امکانات زیرساختی و نیازمندی‌های کسب‌وکارهای موجود در ایران است. بهره‌مندی از متخصصان کارآزموده، تکنولوژی‌های پیشرفته و نیازسنجی دقیق پیش از طراحی محصولات ابری و قابلیت ارائه سرویس‌های ابری مدیریت شده را می‌توان از جمله مهم‌ترین نقاط قوت ابرآمد به‌حساب آورد. تلاش ابرآمد، ارائه خدماتی باکیفیت، امن و قابل‌اتکا برای تمامی کسب‌وکارها است تا آنها را قادر سازد بدون داشتن دغدغه درباره زیرساخت‌های فناوری اطلاعات ، بر توسعه و بهبود فعالیت‌های اصلی کسب‌وکارشان تمرکز کنند.

سرویس‌های ابری ابرآمد متناسب با نیاز شما

هر کسب‌وکاری متناسب با جنس فعالیت خود، به انواع خاصی از سرویس‌های ابری نیاز دارد. برخی کسب‌وکارها با داشتن تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات ، مایل به دریافت سرویس‌های خام هستند و برخی کسب‌وکارهای کوچک‌تر مایل‌اند برای رهایی از دغدغه‌های کنترل و تنظیم سرویس رایانش ابری موردنیاز، سرویسی مدیریت شده دریافت کنند. ابرآمد تلاش کرده برای پاسخ به نیاز تمامی شرکت‌ها، طیف گسترده‌ای از خدمات ابری را ارائه دهد. از جمله مهم‌ترین سرویس ‌های ابرآمد در زمینه رایانش ابری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• سرویس رایانش ابرآمدی

• پشتیبان‌گیری ابرآمدی

• دسکتاپ ابرآمدی

سرویس «رایانش ابرآمدی»، سریع و به‌صرفه

هدف از ارائه سرویس «رایانش ابرآمدی»، تأمین زیرساخت‌های فناوری اطلاعات موردنیاز کسب‌وکارها، بر بستر ابر است. با استفاده از این سرویس کسب‌وکارها می‌توانند بدون نیاز به سرمایه اولیه، با ساده‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن به زیرساخت‌های موردنیاز دسترسی پیدا کنند و متناسب با مصرف هزینه پرداخت کنند. در صورت تمایل مشتری این سرویس می¬تواند به‌صورت مدیریت شده ارائه گردد.

پشتیبان‌گیری ابرآمدی 

در عصر تکنولوژی، داده‌ها یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های هر کسب و کارند. برای آنکه بتوان این سرمایه‌های ارزشمند را در مقابل انواع آسیب‌ها - از خرابی سخت‌افزارها تا خطاهای انسانی - حفظ کرد و درعین‌حال با چالش‌های متعدد تهیه و نگهداری نسخه‌های پشتیبان مواجه نشد، سرویس‌های پشتیبان‌گیری ابری یکی از بهترین راهکارها هستند. ابرآمد با ایجاد زیرساخت و راهکارهای مطمئن Backup، امکان تهیه Backup از داده‌های مختلف شامل فایل‌ها، بانک‌های اطلاعاتی، نرم‌افزارهای کاربردی و ماشین‌های مجازی را فراهم آورده است.

دسکتاپ ابرآمدی 

تأمین و نگهداشت کامپیوترهای موردنیاز پرسنل، معمولاً کسب‌وکارها را متحمل هزینه‌های زیادی می‌کند. این مورد زمانی محسوس می‌شود که برای انجام بخشی از فعالیت‌ها، نیاز به ارتقا سیستم‌ها باشد. از طرف دیگر گاهی شرایط اقتضا می‌کند تا کارکنان بتوانند از خارج شرکت، به برخی نرم‌افزارها، داده‌ها و ابزارهای موجود در سیستم‌های شرکت دسترسی داشته باشند. نمونه‌ای از چنین موردی، دورکاری کارکنان شرکت‌ها در دوران کروناست.

دسکتاپ ابرآمدی با انتقال کامپیوترهای سازمان به ابر و ایجاد امکان دسترسی به یک سیستم‌عامل، تمام مشکلات را حل کرده است. در نتیجه پرسنل شرکت می‌توانند با در اختیار داشتن یک تبلت، موبایل و لپ تاپ و از طریق اینترنت به‌تمامی داده‌هایی که مایلید در دسترس آنها قرار گیرد دسترسی پیدا کنند. به‌کارگیری دسکتاپ ابرآمدی، علاوه بر کاهش هزینه‌های شرکت، انعطاف‌پذیری کسب و کار را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. هدف از ارائه این سرویس آن است که بتوانید، از هر نقطه با یک کلیک به دسکتاپ، نرم‌افزارها و اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

کدام سرویس مناسب کسب و کار شماست؟

ابرآمد با طراحی و ارائه سرویس‌های متنوع، تلاش کرده تا پاسخگوی نیاز بخش‌های مختلف بازار باشد و برای کسب و کارها ارزش خلق کند. برای اطلاع بیشتر درباره اینکه کدام سرویس متناسب با نیاز کسب و کار شماست، می‌توانید به وب‌سایت ابرآمد مراجعه و صفحات هر سرویس را مطالعه کنید. همچنین در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید تا کارشناسان ابرآمد با شما تماس بگیرند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.