پیش بینی قیمت آهن و میلگرد در سال 1400

 علاوه بر از دست‌رفتن سرمایه مردم در بورس و غیره، بازار آهن نیز افزایش بی‌سابقه‌ای در قیمت را تجربه کرد. قیمت میلگرد و آهن از ابتدا تا انتهای سال ۱۳۹۹ حدود ۲.۵ برابر افزایش یافت. 

افزایش قیمت آهن متاثر از عواملی مانند افزایش دلار، نوسانات قیمت جهانی شمش آهن و غیره است. بدترین اتفاق در این میان، به سقوط بازار بورس و از دست رفتن سرمایه بالایی از مردم اشاره می شود. در ادامه به بررسی بیشتری از پیش بینی قیمت میلگرد و انواع آن در سال ۱۴۰۰ می پردازیم. 

میلگرد و مزایای آن 

میلگرد از جمله محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است. به همین دلیل هنگام خرید باید نمونه مرغوب آن را خریداری کنید. خرید این محصول از فروشندگان معتبر، قیمت میلگرد را مقرون به صرفه خواهد کرد. از جمله مزایای استفاده از میلگرد با مقاومت بالا به شرح زیر است. 

- کاهش سطح مقطع میلگرد و آرماتور مصرفی 

- قرارگیری آسان و مناسب بتن در میان آرماتورها 

- کاهش آسیب های زیست محیطی به دلیل استفاده بهینه از مواد و مصالح 

- صرفه جویی در هزینه های کارگری و آرماتوربندی 

- صرفه جویی و کاهش هزینه های مربوط به حمل و نقل میلگردها 

- کاهش زمان ساخت سازه ها 

میلگرد با مقاومت بالا چیست؟ 

در بررسی قیمت آهن کیلویی یا میلگرد باید به نوع آن توجه داشته باشید. میلگرد با مقاومت بالا امکان تغییر شکل را داشته و مناسب برای ساخت و ساز هستند. آرماتوربندی در میلگرد نیز توسط روش های شیمیایی، حرارتی و غیره انجام می شود. با انجام هریک از روش های فوق، عملکرد مطلوب تری از آن ها به چشم می خورد. 

تفاوت در نمودار تنش کرنش از مهم ترین تفاوت های میلگرد با مقاومت بالا و میلگرد معمولی است. آرماتورهای معمولی از ناحیه تسلیم مشخص در نمودار خود برخوردار هستند. درصورت افزایش مقاومت تسلیم میلگردها، ناحیه آن ها غیرقابل تشخیص می شود. هنگام خرید میلگرد به انواع آن نیز توجه کنید. در ادامه انواع میلگرد را معرفی خواهیم کرد. 

انواع میلگرد 

امروزه میلگرد "FRP" جایگزین میلگرد فولادی شده است. این میلگرد محصولی کامپوزیتی بوده و از زیان‌های ناشی از خوردگی در محیط های اسیدی جلوگیری می کند. میلگردها براساس نوع الیاف پلیمری، به سه دسته تقسیم می شوند. این میلگردها از مقاومت کششی بالایی برخوردار بوده و امکان استفاده از آن ها در کشش مقاطع بتنی وجود دارد. 

در بررسی قیمت میلگرد و آهن کیلویی، حتما به انواع آن توجه داشته باشید. درصورت اشتباه در خرید میلگرد، خسارت هنگفتی وارد شده و مجبور به پرداخت هزینه مجدد خواهید شد. انواع میلگردهای موجود در بازار شامل موارد زیر می شود. 

- میلگرد کربن 

- میلگرد شیشه 

- میلگرد آرامید  

در پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۰، توجه به انواع آن ها بسیار حائز اهمیت است. "افزایش نرخ ارز و قیمت دلار"، بر تمام مدل های میلگرد و به طور کلی آهن تاثیرگذار خواهد بود. امروزه برخی افراد با عرضه میلگردهای بی کیفیت به بازار خسارت های جبران ناپذیری وارد می کنند. 

در آینده واقعا قیمت آهن کیلویی چند می ارزد؟

آهن کیلویی

ارائه پیش بینی قیمت آهن کیلویی یا میلگرد، به بررسی چندین پارامتر وابسته است. در تحلیل قیمت فولاد روند بازار در بلند مدت پیش بینی می شود. در تحلیل فنی یا تکنیکال الگوهای روند تغییر قیمت در کوتاه، میان و بلند مدت مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

اما به طور کلی توجه به عوامل بنیادی مانند قیمت جهانی فولاد و قیمت ارز از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه بهره گیری از ابزار تکنیکال جذابیت بیشتری دارد. اما تاثیرات خبری بر روی آن کم بوده و اغلب اوقات قیمت گذاری در ایران به صورت دستوری انجام می‌شود. 

افراد پیگیر پیش بینی قیمت آهن کیلویی، باید درصد اعتماد خود به روش تکنیکال را کاهش دهند. اما استفاده از آن را کنار نگذاشته و اتفاق سیاسی و اقتصادی جدید را به روز کنند. در ادامه برخی از عوامل موثر بر قیمت میلگرد و آهن را بررسی می کنیم. 

فاکتورهای موثر بر پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1400

عوامل بسیاری بر قیمت تمام آهن آلات در سال جدید موثر خواهند بود. هریک از این موارد، به نوع مقطع فولادی در تقسیم بندی های رایج ندارند. از جمله فاکتورهای موثر بر پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1400 شامل موارد زیر می شود. 

- بودجه اختصاص یافته به بخش عمرانی در لایحه بودجه 1400 

- روند دلار نیمایی و آزاد در سال 1400 

- عوارض تعیین شده بر روی مواد اولیه تولید محصولات فولادی 

- روند کلی قابل پیش بینی برای قیمت های جهانی 

تاثیر بودجه عمرانی بر قیمت آهن و فولاد 

بودجه عمرانی بر تقاضای فولاد کشور نقش بسیار موثری دارد. در سال های اخیر سهم بودجه عمرانی از بودجه عمرانی کاهش یافته است. همین موضوع نشان دهنده عدم تقاضای طرح های عمرانی دولتی خواهد بود. بودجه عمرانی اولویت دولت نبوده و دولت تلاشی جهت تامین منابع مربوط به عمران نخواهد کرد. 

تحلیل قیمت میلگرد و محصولات فولادی چگونه انجام می شود؟ 

جهت تحلیل قیمت میلگرد و محصولات فولادی، ابتدا قیمت سنگ آهن و ذغال سنگ کک‌شو مورد بررسی قرار می‌گیرد. در اواخر سال 2020 قیمت‌ها در بازار سنگ آهن روند صعودی داشته و شاخص معیار آن به بالاترین سطح رسید. پیش بینی تقاضای سنگ آهن در سال 1400 قوی تر از سال قبل خواهد بود. 

رشد مجدد تولید فولاد خام در کشورهای آسیایی و اروپایی یکی از عوامل افزایش تقاضای آهن است. چین یکی از کشورهای مهم در تولید و تقاضای آهن محسوب می شود. مصوبات نیز از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت آهن کیلویی و میلگرد است. 

پیش بینی و تحلیل قیمت میلگرد در سال 1400

"میلگرد یکی از کالاهای پرمصرف در صنعت ساختمان سازی است." به همین دلیل یکی از فاکتورهای موثر بر تقاضای آن شرایط آب و هوایی خواهد بود. افزایش تقاضای میلگرد در دو بازه زمانی رونق فراوانی خواهد داشت. 

- فصل بهار و تابستان 

- دو الی سه ماه آخر هر سال 

بنابر تجربه، درخواست میلگرد در این فواصل رونق گسترده ای خواهد داشت. اما حوادث غیر قابل پیش بینی بوده و تورم و نرخ دلار تاثیر چشمگیری بر روی آن دارد. اعمال تحریم های جدید، حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله و غیره نیازمند تحلیل تکنیکال قیمت میلگرد خواهد بود. 

در صورت تمایل به خرید میلگرد، ابتدا به فصل آن توجه داشته باشید. پس از بررسی تمام جوانب و آب و هوای منطقه موردنظر، اقدام به خرید میلگرد کنید. بهترین فصول جهت خرید میلگرد را با توجه به زمان های قید شده در فوق انجام دهید. افزایش تقاضا در این فصول، قیمت آهن کیلویی و میلگرد را کاهش داده و به نفع خریدار خواهد بود. 

جمع بندی نهایی 

همانطور که اشاره شد، پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1400 به عوامل متعددی بستگی دارد. مهم ترین عوامل موثر بر قیمت میلگرد، میزان تقاضا و نرخ دلار و ارز است. افزایش تقاضا موجب کاهش قیمت آهن و درمقابل افزیش نرخ دلار قیمت آن را افزایش خواهد داد. 

پیش از خرید میلگرد، ابتدا آب و هوای منطقه مورد نظر را درنظر داشته باشید. پس از انجام بررسی های لازم، میلگرد را با قیمت بهتری خریداری خواهید کرد. سایت تهران آهن به آدرس https://tehran-ahan.com  اطلاعاتی کاملی درباره قیمت آهن در بازار آهن تهران و سراسر کشور به شما می دهد. 

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 86073000-021 تماس بگیرید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.