وضعیت خرید و فروش املاک مسکونی در تهران

 خریدار باشید یا فروشنده هم فرق نمی‌کند. ملک شما آن‌قدری ارزش دارد که خریدار آن وجود داشته باشد. قیمت‌های اعلامی همیشه آن چیزی نیست که در بازار خرید و فروش می‌شود. قیمت‌ها بعضی اوقات آنقدر بالا اعلام می‌شود که حتی در خرید و فروش املاک مسکونی قیمت آن اعلام نمی‌شود. اما هنوز هم می‌توانیم کلیتی از قیمت‌ها بدانیم. در این گزارش می‌خواهیم از وضعیت خانه و آپارتمان در تهران بگوییم. همچنین در مورد شیوه‌های نوین خرید و فروش کالا و خدمات و مزایا و معایب آن صحبت می‌کنیم.

قیمت املاک در غرب تهران

غرب تهران به اصطلاح یکی از لوکیشن‌هایی است که پرتقاضا شده است. بسیاری از خانواده‌های جوان‌تر که متقاضی ملک خوش‌قیمت و خوش‌ساخت هستند، غرب تهران را انتخاب می‌کنند. خیابان‌های عریض با تراکم‌ پایین‌تر، نسبت به خیابان‌های شرق تهران از جمله محاسن غرب تهران هستند. به همین علت است که وضعیت ملک در این منطقه رشد خوبی داشته است. 

خرید و فروش املاک مسکونی یا خانه و آپارتمان در تهران قاعده و قانون نمی‌شناسد. اما با گشت‌وگذار در سایت‌هایی چون دیوار (با آدرس www.divar.ir) می‌توانیم قیمت حدودی ملک در موقعیت جغرافیایی مورد نظر خود را پیدا کنیم. 

ملک در تهران

با یک میلیارد تومان چه می‌شود خرید؟

یکی از سوالاتی که همیشه برای ما مطرح است، ارزش پول است. تا چند سال گذشته، خرید خانه هشتاد متری با چهارصد میلیون تومان ممکن بود. امروز اما با یک میلیارد تومان هم نمی‌توان آن خانه را تهیه کرد. 

یک خانهٔ فرسوده در بافت‌ محدودهٔ خاوران با متراژی حدود هفتاد متر را می‌توانیم با یک میلیارد تومان تهیه کنیم. اگر متقاضی خانه‌هایی در غرب تهران باشید، نیز خانه‌هایی حدود ۵ پنجاه متر را با این پول می‌توانید تهیه کنید. 

از خانه تا خدمات، زندگی آنلاین چگونه است؟

برای بررسی قیمت خانه‌ها به فضای مجازی سر می‌زنیم. حتی برای خرید وسایل مختلف به وب‌سایت‌ها سر می‌زنیم. تمام زندگی ما گویی در این فضا خلاصه شده است. زمان زیادی در اختیار نداریم. اما این فضاها به ما کمک کرده‌اند که امور خود را پیش ببریم. 

بدون شک این سبک زندگی، خوبی‌ها و بدی‌های خود را دارد. سادگی این سبک از خرید به ما کمک کرده که بدون صرف زمان زیاد به شیوه‌های آنلاین خرید کنیم. حتی خانهٔ مورد نظر خود را بپسندیم و با مشاوران صحبت کنیم. تغییراتی که از سر می‌گذرانیم، آنقدر نرم بوده که تنها با مقایسه می‌توانیم میزان تغییر را بررسی کنیم. 

لذت خرید حضوری و تحرک در فضای واقعی، گنج کوچکی نبوده است. انسان امروزی تحرک کمی دارد. ترجیح می‌دهد در اینترنت بگردد تا اینکه بین بوتیک‌ها راه برود و وقت خود را بگذارند. البته که هنوز هم بوتیک‌ها به کار خود ادامه می‌دهند، اما هنوز آیندهٔ آن‌ها مشخص نیست. به همین علت است که بوتیک‌ها هم خرید آنلاین خود را جدی گرفته‌اند. 

تغییر شیوه‌های خرید کالا 

یکی از ویژگی‌های زندگی امروزی، خرید لوازم به شیوه آنلاین است. همان‌طور که گفته شد، دیگر مثل قدیم برای خرید کالا و خدمات، لزوما از خانه خارج نمی‌شویم. روش‌های اینترنتی در دههٔ اخیر رشد بسیار زیادی داشته است.

خیلی از اوقات ما به فکر خرید جنس دست دوم هستیم. هزینه کردن برای جنس دست دوم همیشه بسیار کم‌تر از جنس نو است. امروزه انواع آگهی‌ها و خدمات در تهران وجود دارد که همهٔ ما از آن استفاده می‌کنیم. جالب است که پای این شیوه از خرید و فروش به خدمات هم رسیده است. ما دیگر فقط کالا نمی‌فروشیم. خدمات نیز جای خود را در دنیای آنلاین پیدا کرده‌اند. با این حساب، مدت‌ها پس از شروع یک اتفاق تجاری در هر مکانی، نیاز است فرهنگ آن جا بیفتد. 

در مورد خرید و فروش کالا و خدمات در تهران فرهنگ مراقبت از مشتری تا سال‌ها در حال ترمیم و ارتقا است. زمانی بسترهایی برای کلاهبرداری از مردم در این فضاها بسیار ساده بود، اما امروزه شرایط بسیار امن‌تر و امکان کلاهبرداری کم‌تر شده است.

مزایا و معایب خرید کالا و خدمات آنلاین

همهٔ ما از عصری صحبت می‌کنیم که زندگی ما را شتابان کرده است. برنامه‌هایی که از پس هم چیده شده‌ و فرصت‌هایی که بسیار اندک هستند. برای خرید یک جفت کفش، دیگر به راحتی نمی‌توانیم یک روز عصر خود را در خیابان‌ بگذرانیم و تفریح کنیم.

کرونا هم مزید بر علت شده که بازار خرید کالا و خدمات آنلاین رشد داشته باشد. سوپرمارکت‌های آنلاین در همین دوران کرونا، آنقدر رواج پیدا کردند که گروه‌های فعال در این حوزه دچار تحول اقتصادی شدند. کرونا برای بسیاری از مشاغل بحران زیادی را ایجاد کرد، اما در مقابل مشاغلی را متحول کرد. یکی از معایب این سبک از خرید تفاوت در سفارش‌ها و آنچه تحویل می‌گیریم، است. در این زمینه صاحبان وب‌سایت‌ها با وضع مقررات برای فروشندگان وضعیت را بهتر کرده‌اند. اما هنوز هم گاهی تفاوت‌هایی خریداران را دلزده می‌کند. 

کلام آخر

خرید در دنیای امروز تفاوت زیادی کرده است. خرید ملک، خرید کالا و حتی خدمات فرقی نمی‌کند. شما آن‌قدر وقت ندارید که همه چیز را حضوری بخرید. خرید و فروش املاک در تهران یا خرید کالا و خدمات دیگر به شیوه‌هایی ممکن شده که بدون حضور فیزیکی هم می‌توانیم مطمئن باشیم که ملک یا جنسی را به قیمت و مناسب خریده‌ایم. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.