لیست قیمت های روز تور مشهد را از کجا ببینیم؟

  مسافران می‌توانند هنگام سفر به این شهر با یک تیر، دو نشان بزنند؛ زیرا در مشهد جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد و بارگاه امام هشتم نیز در این شهر واقع شده است. اگر قصد  دارید به این منطقه از کشور سفر کنید، در ادامه با ما همراه باشید. در این مطلب به معرفی دو مورد از جاذبه‌های گردشگری و بهترین سایت مشاهده لیست قیمت تور مشهد از تبریز می‌پردازیم.

دریاچه چشمه سبز

این دریاچه جزو زیباترین جاذبه‌های طبیعی مشهد محسوب می‌شود که در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز این شهر واقع شده است. دریاچه چشمه سبز حدود ۱۵ هکتار مساحت دارد و بومیان از آن برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغ‌های خود استفاده می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل اطراف این مکان بسیار سرسبز و زیبا است. بومیان خراسان به سبز، سوز می‌گویند و به‌همین دلیل این دریاچه به چشمه سوز هم معروف است.

در برخی از کتب قدیمی نام این چشمه، چشمه سو قید شده و تاریخ‌دانان این دریاچه را همان چشمه سو می‌دانند که نام آن در شاهنامه نیز آمده است. در دوران مختلف این دریاچه بسیار تقدس داشت. در کتاب‌های تاریخی آمده که یزدگرد اول همراه با نگهبان و خدمه، برای خوردن آب دریاچه چشمه سبز و شفا گرفتن به این منطقه سفر می‌کرد. اگر علاقه‌مند به ماهیگیری هستید، پیشنهاد می‌کنیم با سفر به مشهد، سری به این منطقه فوق‌العاده بزنید. در دریاچه چشمه سبز انواع ماهی‌های بزرگ و کوچک یافت می‌شود. 

تور-علی بابا

منطقه گلکمان، آب‌وهوایی سرد و کوهستانی دارد و به‌همین‌دلیل محلی مناسب برای رویش گیاهان دارویی مانند کاسنی، بابونه، خارشتر، بادام کوهی و... محسوب می‌شود. اطراف دریاچه چشمه سبز جانورانی مانند بز کوهی، آهو، کبک، گراز و عقاب را به‌وفور می‌بینید. برای رسیدن به این منطقه سرسبز باید وارد جاده مشهد-تهران شده و 40 کیلومتر به سمت قوچان بروید. پس از رسیدن به جاده روستای گلکمان، باید به سمت چپ رفته و 10 کیلومتر به سمت روستا طی کنید.

پس از رسیدن به این روستا، باید حدود 20 کیلومتر در مسیری کوهستانی پیش بروید تا به دریاچه چشمه سبز برسید. اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید، حتما سری به این منطقه بزنید. همان‌طورکه گفته شد اطراف این دریاچه بسیار سرسبز بوده و به‌همین‌دلیل می‌توانید از آن تصاویر زیبایی ثبت کنید.

پارک هفت حوض

اگر می‌خواهید از شلوغی و هیاهوی شهر فاصله بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به این پارک طبیعی بزنید. در هفت حوض می‌توانید کنار حوضچه‌های آب نشسته و از آرامش محیط اطراف لذت ببرید. این منطقه در فاصله هفت کیلومتری از مرکز شهر و بین کوه‌های خلج واقع شده است. وسعت این پارک را حدود 570 هکتار اندازه‌گیری کرده‌اند. اگر در فصل بهار به پارک هفت حوض بروید، می‌توانید شکوفه زدن گل‌های شقایق را ببینید.

آب درحال عبور از حوضچه‌ها، زیبایی و آرامش این پارک طبیعی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. شما می‌توانید چندین ساعت بدون توجه به گذر زمان در پارک هفت حوض بمانید و از آرامش آن لذت ببرید. به‌دلیل دسترسی مشکل، گردشگران کمی به این منطقه می‌روند و به‌همین‌خاطر پارک هفت حوض را می‌توان یکی از مناطق بکر مشهد دانست. افراد زیادی هنگام شرکت در تور مشهد، ترجیح می‌دهند از این منطقه زیبا دیدن کرده و از آرامش آن لذت ببرند. 

هفت حوض

چندین هزار سال است که آب از این دره عبور می‌کند و همین موضوع باعث تشکیل حوضچه‌های متععد شده است. به‌دلیل وجود هفت حوضچه، این منطقه به هفت حوض شهرت دارد. این حوضچه‌ها در مسیری 1700 متری قرار گرفته‌اند. به این پدیده دولین‌های متعدد گفته می‌شود که به‌دلیل بارش باران‌های اسیدی تشکیل شده است. حوضچه‌های این پارک در مسیر یکی از شاخه‌های رودخانه طرق به سمت بینالود به‌وجود آمده‌اند. کوه‌های خلج آهکی و نرم بوده و به‌همین ‌دلیل یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های زمین‌شناسی در این منطقه شکل گرفته است. پس از عبور از این مکان به حوضچه‌های بزرگ‌تری خواهید رسید که فاصله تقریبا زیادی با دیگر چاله‌ها دارند. 

بهترین سایت برای مشاهده لیست قیمت تور

چند سالی است که شرکت‌های زیادی برای ارائه خدمات غیرحضوری تاسیس شده‌اند. باتوجه‌به گسترش فضای مجازی بسیاری از افراد به‌فکر ارائه خدمات مختلف افتاده‌اند تا بتوانند خدمات بسیاری را به‌صورت آنلاین به افراد ارائه کنند. علی بابا یکی از این شرکت‌ها است که سال 1393 فعالیت خود را در حوزه ارائه خدمات اینترنتی آغاز کرد.

این شرکت با بسیاری از آژانس‌های مسافرتی طرف قرارداد بوده و به‌همین‌دلیل قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به دیگر شرکت‌ها ارائه می‌کند. همچنین در این سایت می‌توانید بلیط و هتل رزرو کنید. برای مشاهده لیست تورها می‌توانید به بخش تور سایت علی بابا رفته و اطلاعاتی همچون تاریخ، مبدا و مقصد را وارد کنید تا انواع تورها به شما نمایش داده شود.

ما در این مطلب دو مورد از مکان‌های طبیعی مشهد را معرفی کردیم که هنگام سفر به این شهر باید حتما از آن‌ها دیدن کنید. همچنین سایتی را برای مشاهده لیست قیمت تور مسافرتی مشهد معرفی کردیم. اگر تجربه بازدید از پارک هفت حوض و دریاچه چشمه سبز را داشته‌اید، نظرات خود را درباره این مکان‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.