برای ارج نهادن به زحمات این قشر، هر سال اولین روز از ماه می، مصادف با ۱۱ اردیبهشت، به نام روز جهانی کار و کارگر نام‌گذاری شده است. به مناسبت این روز، با تعدادی از تیپاکس‌یاران شرکت تیپاکس، گفتگویی انجام شد تا ضمن گپ و گفت، از فعالیت خود و شرایط کارشان بگویند.

تیپاکس

• علیرضا ترکیان، 30 ساله : در همه شرایط، تابستان و زمستان، مشغول خدمت‌رسانی هستیم

علیرضا ترکیان، تیپاکس یار نمایندگی لاله زار است که تا امروز، 6 سال سابقه فعالیت در تیپاکس را داشته است. او این شغل را اولین تجربه کاری رسمی خود معرفی کرد؛ کاری که به آن علاقه دارد. آقای ترکیان معتقد است ارزش کارشان در بین مردم نادیده گرفته می‌شود، در حالی که هر روز، بارهای سنگین و متعددی را جابه‌جا می‌کنند و برخی مواقع، تا نیمه‌های شب مشغول فعالیت هستند.

مهدی عرفانی

• مهدی عرفانی، 27 ساله: کار کردن در تیپاکس هم سخت است و هم شیرین

مهدی عرفانی، 3 سال است که به‌عنوان تیپاکس یار، در نمایندگی وحدت مشغول به کار است. او می‌گوید: «وظیفه ما جمع‌آوری و توزیع بسته‌ها است و باید آن‌ها را به موقع، به دست مشتری برسانیم. ما خدمت‌رسان مردم هستیم و این برای من دلنشین است». او از برخورد برخی از افراد ناراحت بود و می‌گفت:«بسته به شرایط مختلف، با رفتارهای متفاوتی روبه‌رو می‌شویم، مردم گاهی از ما قدردانی می‌کنند و زمانی که بسته‌هایشان دیر می‌رسد، بداخلاقی. همه این موارد هستند که تلخی و شیرینی کار ما را رقم می‌زنند». 

وحید اصلاحی

• وحید اصلاحی، 38 ساله: تیپاکس یاری سخت است و فشار کاری بالایی دارد!

وحید اصلاحی، 14 سال است که به عنوان تیپاکس یار نمایندگی میرزای شیرازی فعالیت دارد. او احساس مسئولیت را لازمه کار خود و مهم‌ترین نکته در هنگام انجام مسئولیتش می‌داند. آقای اصلاحی، به عنوان خاطره‌ای از این 14 سال تیپاکس یاری، گفت: «سومین سالی که تیپاکس بودم یک شب از حجم زیاد کار، ساعت 3 نصفه شب رفتم خونه»!

علی میرزایی

• علی میرزایی: ما محافظ بسته مردم هستیم.

علی میرزایی، 20 سال است که در تیپاکس فعالیت می‌کند. او در سمت‌هایی نظیر سوپروایزر، مسئول منطقه و هماهنگ‌کننده فعالیت داشته و درحال حاضر، تیپاکس‌یار نمایندگی سعادت آباد است. آقای میرزایی معتقد است کار کردن در تیپاکس، مانند هر شغل دیگری، سختی‌های خودش را دارد و نیازمند مسئولیت‌پذیری بالایی است؛ چون امانت مردم به آنها سپرده می‌شود. او ساعت کاری رسمی خود را 8 صبح تا 6 بعدازظهر عنوان کرد اما گفت برای رساندن همه بسته‌ها، تا هر ساعتی که کار به اتمام برسد، مشغول هستیم. 

اسماعیل جعفری

• اسماعیل جعفری، 36 ساله: 90% کار ما مسئولیت‌پذیری است.

اسماعیل جعفری، تیپاکس یار نمایندگی سعادت آباد است که 2 سال در آن فعالیت دارد. او درمورد علاقه به کارش گفت: «تیپاکس یارها شغل خود را دوست دارند و زحمت زیادی می‌کشند. ما به مسئولیت خود واقفیم و می‌دانیم شاید سرنوشت یک زندگی به بسته‌ای که در دستمان است، بستگی داشته باشد». آقای جعفری از صمیمیت و فضای دوستانه‌ای که میان همکارانش برقرار است، تعریف کرد و معتقد بود این صمیمیت، دشواری‌های کار مانند فعالیت تا دیروقت در شب‌های عید را آسان می‌کرد.

کارگران جامعه، از شریف‌ترین طبقات اجتماع‌اند که با تلاش و نیروی بازوی این عزیزان است که چرخه فعالیت و زندگی در جامعه می‌چرخد. 

روز جهانی کار و کارگر خجسته باد.

https://tipaxco.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.