میانگین درآمد مدیر میانی در تهران بر حسب سابقه چقدر است؟

به گزارش سایت ایران سلری: میانگین حقوق و دستمزد افراد در سمت‌های مختلف شغلی طبق قانون کار مشخص می‌شود اما در این میان، کارفرمایان نیز می‌توانند در تعیین میزان دریافتی افراد در سازمان خود تصمیم گیرنده باشند. معمولا، نرخ دستمزد و دامنه حقوق مشخص شده توسط کارفرمایان می‌تواند بر اساس فاکتورهایی مانند سطح تحصیلات، دانش، توانایی، مهارت و تجربه لازم برای انجام هر شغل تغییر کند و افزایش و کاهش داشته باشد.

سابقه کار یکی از عوامل مهم در تعیین میزان دریافتی افراد است. کارفرمایان تجربه را به عنوان شاخص عملکرد در یک نقش یا صنعت مشابه در نظر می‌گیرند. بنابراین، تجربه و توانایی افراد می‌تواند هم به افراد کمک کنند تا شغلی را راحت‌تر به دست آورند، هم حقوق اولیه خود را تحت تأثیر قرار دهند و در نهایت نیز می‌توانند پیشرفت و رشد شغلی را راحت‌تر رقم بزنند. 

از سمت‌های شغلی مهم در کسب و کارها و سازمان‌ها، سمت‌های مدیریتی هستند که افراد حتما باید در این سمت تجربه کافی برای هدایت تیم را داشته باشند. به همین خاطر انتظار تفاوت دریافتی افراد باتجربه در سمت‌های مدیریتی نباید خیلی دور از انتظار باشد،‌ چرا که این افراد نقش مهمی در پیشرفت شرکت‌ها دارند. اما به همین دلیل که مدیران باید به طور پیش فرض دارای سابقه کار خوبی باشند، آیا سابقه کار در میزان دریافتی مدیران میانی تأثیری دارد؟ این تأثیر در مورد مدیران میانی در تهران به چه صورت است؟

قبل از اینکه درباره سابقه کار و تأثیر آن بر روی دریافتی مدیران میانی صحبت کنیم، می‌خواهیم نموداری در مورد تأثیر رده سازمانی بر دریافتی افراد در سال ۹۹ را نشان دهیم و بعد سراغ تغییرات حقوق و دستمزد در سال 99 برای مدیران میانی برویم.

تاثیر رده سازمانی بر حقوق افراد

با توجه به اعداد و ارقام به دست آمده از وب‌سایت ایران سلری، مرجع حقوق و دستمزد ایران و با توجه به نمودار زیر در گزارش حقوق، در سال ۱۳۹۹ در تهران به طور متوسط میانگین پرداختی برای کارشناسان ۴.۷ میلیون تومان، برای مدیران میانی ۷ میلیون تومان و برای مدیران ارشد ۱۱.۱ میلیون تومان است. تفاوت دریافتی مدیران میانی با مدیران ارشد در سال ۹۹ چیزی در حدود ۴ میلیون تومان بوده است و این افراد در سازمان‌ها در تهران تقریبا ۲.۵ میلیون بیشتر از کارشناسان دریافتی داشتند.

میزان دریافتی

مسلما این میزان با توجه به عوامل مختلف و همچنین در شرکت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد و حتی مدیر میانی با توجه به نوع شرکت، میزان تحصیلات، موقعیت جغرافیایی شرکت، بزرگی و کوچکی آن و همچنین میزان تسلط به زبان انگلیسی بیشتر از این میزان دریافت کند. اما در این گزارش مشخص شده است که میزان دریافتی مدیران میانی نسبت به دیگر دره‌های سازمانی در سال 99 نسبت به سال قبل آن کمترین میزان افزایش را داشته است.

درصد تغییرات

در نمودار بالا، درصد میانگین دریافتی نسبت به سال گذشته در ارتباط با کارشناسان 34%، مدیران میانی 27% و مدیران ارشد 28% افزایش داشته است. اما باید دید که این میزان نسبت به سابقه کار چقدر بوده است.

میانگین دریافتی افراد بر حسب سابقه کار برای سطوح مختلف در تهران

میانگین دریافتی

اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق دستمزد ایران سلری نشان می‌دهد که افراد در کلیه سطوح سازمانی، بیشترین رشد حقوق خود را در 15 سال اول کاری خود تجربه می‌کنند و پس از آن با اضافه شدن تجربه کاری در هر سطح، حقوقشان در نهایت 10 الی 20% رشد خواهد داشت. در مورد مدیر میانی با سابقه کاری 0 تا 3 سال و بالای 15 سال، اختلاف دریافتی تقریبا 5 میلیون تومان است و خب می‌توان نتیجه گرفت که سابقه کاری و از آن مهم‌تر تجربه حرف اول را در دریافتی افراد در هر دره سازمان می‌زند.

حتی در مورد میزان دریافتی مدیران ارشد این اختلاف بسیار بیشتر خود را نشان می‌دهد و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، مدیران ارشد با سابقه کاری ۰ تا ۳ سال و بالای ۱۵ سال، اختلاف دریافتی ۱۰ میلیون تومانی دارند.

مسلما دوست دارید تا بدانید که این میزان برای سال ۱۴۰۰ چقدر تفاوت دارد و اینکه چگونه می‌توانید به اطلاعات حقوق ۱۴۰۰ دسترسی داشته باشید و آن را با این نمودارها و دریافتی افراد در سمت‌ شغلی مدیر میانی در سال ۹۹ مقایسه کنید.

تخمین حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰

ایران سلری با گردآوری اطلاعات حقوق دستمزد بیش از ۹۰ هزار نفر در سال ۹۹، این امکان را به شما می¬‌دهد تا حقوق افراد مشابه خود را مشاهده نموده و حقوق و دستمزد خود را نیز بر اساس سابقه کار خود تخمین بزنید و بر اساس این مقایسه، مبنایی برای مذاکره حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰ با کارفرمایان به دست آورید. البته شما به عنوان فردی از بازار کار می‌توانید در تکمیل این گزارش به ایران سلری کمک کنید و ایران سلری نیز به محض آماده شدن این گزارش آن را برای شما ارسال خواهد کرد.

بازار کار و کارجویان و کارفرمایان نیاز به مرجع و گزارش شفاف این چنینی دارند تا بتوانند به راحتی در مورد میزان دریافتی و پرداختی تصمیم گیری کنند. ایران سلری با ارائه این گزارش سعی در شفاف سازی در مورد حقوق و دستمزد افراد در سمت‌ها و مشاغل مختلف دارد.

مطمئنا شما می‌توانید به این گزارش به عنوان مرجعی کامل مراجعه کنید و اعتبار این گزارش از میزان شرکت کننده‌های آن به دست آمده است.

ایران سلری

ایران سلری با داشتن اطلاعات ۲۶۰ هزار نفر از افراد شاغل توانسته است جامع‌ترین گزارش را در مورد حقوق و دستمزد جمع آوری کند، که اطلاعات موجود در این گزارش‌ها در مورد مشاغل مختلف و در سال‌های مختلف است.

به این ترتیب، دسترسی به میزان حقوق افراد مختلف در مشاغل مختلف، دیگر کار سختی نیست و هر کارجویی که قصد ورود به بازار کار را دارد می‌تواند با مشاهده گزارش حقوق و دستمزد ایران سلری، ایده و سرنخ خوبی در مورد وضعیت دریافتی‌ها دریافت کند. همچنین کارفرمایان نیز می‌توانند به دید بهتری از پرداختی‌ها در بازار برسند.

سخن پایانی

به طور معمول، تجربه بیشتر منجر به حقوق بیشتر می‌شود و می‌توان آن را در نوع پرداختی شرکت‌های مختلف مشاهده کرد. تا به امروز همه به این موضوع اذعان کرده‌اند که هیچ جایگزینی برای میزان سابقه افراد برای استخدام آنها وجود ندارد و خب، این احتمالاً درست است. تجربه نقش زیادی در میزان درآمد شما به عنوان یک فرد حرفه‌ای خصوصا در سمت مدیر میانی دارد. اگر دوست دارید تا بدانید که افراد در این سمت چه میزان دریافتی دارند و چقدر سابقه کار روی دریافتی افراد مختلف تأثیر دارد، می‌توانید به گزارش حقوق و دستمزد ایران سلری مراجعه کنید و از آن برای رسیدن به پاسخ سؤالات خود استفاده کنید.

همچنین، می‌توانید شما تیز در تکمیل این گزارش در سال‌های آینده با ایران سلری همکاری کنید. مطمئنا حضور و مشارکت شما در این بررسی می‌تواند دید بازی به افراد کارجو دهد و آنها را در مورد آینده شغلی کمک کند.

منبع: وبلاگ ایران سلری

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.