قیمت بیمه بدنه خودرو در سال 1400 چگونه محاسبه می‌شود؟

 شما به عنوان یک راننده هنگام پرداخت مبلغ بیمه بدنه خودروی خود، به عوامل مختلفی توجه می‌کنید. هر کدام از این عوامل از اهمیت ویژه ای برخوردارند. به خاطر اهمیتی که موضوع محاسبه حق بیمه بدنه به خود اختصاص داده است، قصد داریم تا در ادامه این مطلب، شما را با صفر تا صد این  محاسبه نرخ بیمه بدنه ماشین آشنا کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بیمه بدنه چیست؟

قبل از اینکه به محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو بپردازیم، بد نیست با مفهوم کلی بیمه‌های اتومبیل آشنا شوید. بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است. تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث ماشین قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند

در قانون راهنمایی و رانندگی داشتن بیمه بدنه ضروری نیست. به بیان دیگر، تهیه این بیمه کاملا اختیاری است. ولی داشتن آن می‌تواند مزیت‌های بسیاری به همراه داشته باشد. بیمه بدنه در دسته بیمه اموال جای می‌گیرد. از این رو، فرد بیمه‌گذار از این قابلیت برخوردار است تا با پرداخت هزینه بیمه بدنه خودرو، در برابر اتفاق های غیر‌قابل پیش بینی و خسارت‌هایی که ممکن هستند به وجود بیایند، راه حل داشته باشد. اگر فردی بیمه بدنه را نیز مانند بیمه شخص ثالث بر خود واجب کند، در صورت آسیب به خودرو، می تواند خسارت آن را از شرکت بیمه دریافت کند.

برای دریافت بیمه بدنه ماشین، نیاز است تا یک سری از هزینه ها برآورد شوند. از این رو در ادامه شما را با نحوه محاسبه بیمه بدنه آشنا خواهیم کرد.

بیمه بدنه خودرو چگونه محاسبه می‌شود؟

هنگامی که قصد دارید به محاسبه بیمه بدنه خودرو بپردازید، همانطور که اشاره شد، باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید. همچنین امروزه با وجود دنیای اینترنت و تکنولوژی محاسبه آنلاین بیمه بدنه امکان پذیر شده است. در این روش فرد با جواب دادن به تعدادی از سوالات در سامانه خرید آنلاین بیمه، می تواند نرخ حق بیمه بدنه خودروی خود را استعلام کند. بیمه دات کام یکی از معتبرترین سامانه‌های اینترنتی  به حساب می‌آید که شما می‌توانید در آن با پاسخ دادن به تعدادی از سوالات درباره برند خودرو، مدل و ارزش خودرو به استعلام قیمت بیمه بدنه بپردازید.

عوامل تاثیرگذار در محاسبه حق بیمه بدنه

  در استعلام نرخ بیمه بدنه موارد زیر تاثیرگذار هستند:

۱. نوع خودرو

۲. سال ساخت خودرو

۳. ارزش روز خودرو

۴. پوشش درخواستی

نوع خودرو؛ مهم ترین عامل در نرخ بیمه بدنه

محاسبه قیمت بیمه بدنه به نوع خودرو وابسته است. هر چه قیمت و ارزش یک خودرو بالاتر باشد، به همان اندازه تعرفه بیمه بدنه افزایش پیدا خواهد کرد. مثلا، دو فرد را مقایسه کنید که هر کدام یک خودرو بنز و یا خودرو پراید دارند. طبیعتا نباید انتظار داشت که نرخ بیمه خودروی آن‌ها یکسان باشد. از این رو، نوع ماشین در محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو اهمیت دارد.

سال ساخت خودرو؛ یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین نرخ بیمه بدنه

از دیگر مواردی که اهمیت بالایی در محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو دارد، سال ساخت خودرو است. تاثیر سال ساخت کاملا مستقیم است. هر چه خودروی شما در سال جدیدتری تولید شده باشد، به همان اندازه نیز هزینه بیمه بدنه افزایش خواهد داشت. به همین دلیل در بیمه بدنه اتومبیل به این مورد نیز باید توجه داشته باشید.

تخفیف‌های بیمه بدنه

در محاسبه حق بیمه بدنه خودرو، تخفیف‌های بیمه‌ای بسیار مهم هستند. البته تمامی افراد مشمول این مورد نخواهند شد و محدودیت‌هایی وجود دارند. افرادی که در سال جدید قصد دارند تا دوباره بیمه خود را تخفیف کنند، اگر در سال قبل از بیمه بدنه اتومبیلشان به هیچ عنوان برای دریافت خسارت استفاده نکرده‌اند، مشمول این طرح خواهند شد. 

همچنین به غیر از این تخفیفات بیمه‌ای، شرکت‌های مختلفی وجود دارند که به طور جداگانه قیمت بیمه بدنه ماشین کمتری را نسبت به گزینه های دیگر دریافت می‌کنند. آنها تخفیف‌های ویژه ای را برای مشتریان خود در نظر می گیرند. اگر قصد دارید بیمه بدنه ارزان‌تری را داشته باشد، می‌توانید این دسته از شرکت‌ها را در اولویت انتخاب های خود قرار دهید. تخفیفات در محاسبه قیمت بیمه بدنه شامل تخفیف های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر،تخفیف خرید نقدی بیمه بدنه اتومبیل، تخفیف ارزش خودرو هستند.

ارزش روز خودرو

یکی دیگر از گزینه‌های تاثیرگذار در هزینه بیمه بدنه خودرو، ارزش روز اتومبیل است. هنگام بیمه خودروی خود، آخرین قیمت را در نظر بگیرید و آن را در لیست وارد کنید. در غیر این صورت اگر خسارتی به ماشین شما وارد شد، هزینه کمتری را دریافت خواهید کرد.این برای شما یک ضرر بزرگ خواهد بود. 

پوشش‌های بیمه بدنه : آخرین مورد تاثیرگذار در نرخ بیمه خودرو

پوشش‌های درخواستی، آخرین موردی است که در تعیین نرخ بیمه بدنه اهمیت بالایی دارد. پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و اضافی تقسیم بندی می شوند. هر چه پوشش‌های شما بیشتر باشد، به همان اندازه نیز مبلغ پرداختی برای بیمه بدنه بالاترخواهد بود.

بیمه بدنه

عوامل تعیین کننده حق بیمه بدنه خودرو

فرمول محاسبه خسارت بیمه بدنه

افرادی که قصد دارند تا به محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو خود بپردازند، می‌توانند از فرمول خاصی برای آن استفاده کنند. به گونه ای که در ابتدا مبلغ مورد نظر از کل خسارت وارده کم می‌شود و سپس باید فرانشیز حساب گردد. در نهایت، نیاز است تا مبلغ قابل پرداخت محاسبه کرد.

خرید بیمه بدنه خودرو 

در این مطلب به بررسی محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو پرداخته شد. تمام نکته‌ها و عواملی که در این مطلب گفته شدند، در استعلام نرخ حق بیمه بدنه تاثیر بسیار زیادی را دارند. نیاز است تا به آن‌ها توجه شود و در هنگام درخواست بیمه ، تمامی موارد را رعایت نمود. شما می‌توانید استعلام نرخ بیمه بدنه خود را از شرکت‌های بیمه‌گر مختلف به صورت حضوری بگیرید یا به سامانه‌های خرید آنلاین بیمه نظیر bimeh.com مراجعه نمایید. سپس با مقایسه مبلغ بیمه بدنه خودرو شرکت‌‌های مختلف، بهترین انتخاب را با توجه به شرایط خود داشته باشید.

منبع مقاله : سایت بیمه دات کام

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.