خرید سرور اختصاصی از سایت اوزون (O.Zone)

 اما اگر این شبکه گسترده تر شود، چه؟ مثلا تمام‌ کامپیوترهایی که با اینترنت به هم متصل شده‌اند. اینجا هم اصول اولیه تغییری نمی‌کند. در اینترنت، سرور مجموعه‌ای از کامپیوترهای همیشه روشن و در دسترس است. اما این سرورها کجا قرار دارند؟ 

پاسخ کوتاه: در دیتاسنترها یا مراکز داده. این‌ها محل‌های ویژه‌ای در سراسر دنیا هستند که برای نگهداری از سرورها، کنترل کیفیت شبکه و پشتیبانی قطعات و نرم افزارهای مورد نیاز سرورها، تاسیس می‌شوند. دیتاسنترها استفاده بدون قطعی و با کیفیت بالا از سرورها را فراهم می‌کنند. از جمله مهمترین دیتاسنترهای معروف دنیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

• دیتاسنتر شرکت ایکوینیکس (Equinix)

• دیتاسنتر هتزنر (Hetzner)

• دیتاسنتر شرکت فرانسوی OVH

• دیتاسنتر کانادایی آی‌وب (iWeb)

• دیتاسنتر Softlayer متعلق به کمپانی IBM

• دیتاسنتر خدمات میزبانی وب آمازون (Amazon Web Services یا AWS)

• دیتاسنتر آژور (Azure) متعلق به مایکروسافت

این سرورها را می‌توان از شرکت‌های مختلف خریداری کرد. اما شاید این سوال پیش بیاید که چرا گوگل در فهرست بالا نیست؟ گوگل مجموعه‌ای عظیم از دیتاسنترها را در سراسر جهان در اختیار دارد که به سرویس‌هایش اختصاص یافته است تصویر زیر موقعیت مکانی آنها را نشان می‌دهد. 

آی زون

انواع سرور کدام است؟

به طور کلی سرورها به دو نوع کلی اختصاصی و مجازی تقسیم بندی می‌شود 

سرور اخصاصی (Dedicated)

سرورهایی که به طور اختصاصی در اختیار یک سرویس قرار می‌گیرند. مثلا فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی از سرورهای اختصاصی استفاده می‌کنند و مهمترین مزیت‌ آنها این است که تمام قابلیت های سرور در اختیار میزبان قرار دارد. مزیت دیگری این سرورها این است که در صورت اختلال نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری دسترسی مستقیم به هارد و درایوها وجود خواهد داشت. 

 سیستم‌های این سرورها از نظر سخت‌افزاری بسیار قدرتمند هستند. مثلا در سایت هتزنر ضعیف ترین سرور اخصاصی که دیده می شود دارای پردازنده AMD Ryzen™ 5 3600 Hexa-Core است و 64 گیگ رم دارد. اما برای سرویس‌های کوچک، استفاده از این سرورها توصیه نمی‌شود و باید به سراغ سرورهای مجازی رفت. 

هزینه این نوع سرورها معمولا بسیار زیاد است و خرید سخت افزار آنها بیش از 100 میلیون تومان می‌تواند خرج بردارد. هرچند می‌توان از خدمات کولوکیشن (اجاره فضای رک) استفاده و تنها هزینه نگه‌داری را پرداخت کرد؛  اما در این حالت معمولا دیتا سنترها بخاطر بهبود تعمیر و نگهداری،  یک نوع سرور خریداری می‌کنند و آن را به شما اجاره می دهند.

سرور مجازی (Virtual Private Server)

در سمت دیگر، سرورهای خصوصی مجازی یا VPSها قرار دارند. این سرورها، خود قسمتی از یک سرور اختصاصی هستند که در اختیار یک سرویس قرار می‌گیرند. مهمترین مزیت آنها این است که با هزینه پایین‌تری می‌توان آن را تامین کرد. اما در سوی دیگر، سخت افزار مشترک است و در صورت بروز اختلال،‌ همه سرویس‌ها به مشکل می‌خورند. نقص دیگر آنکه، ادمین اصلی به اطلاعات همه سرورهای مجازی دسترسی دارد و اطلاعات به خوبی محافظت نمی‌شوند. بنابراین سرور VPS برای کسب و کارهایی که با اطلاعات حیاتی سر و کار دارند توصیه نمی‌شود. 

سرور اختصاصی

چرا استفاده از سرور اختصاصی مهم است؟ 

حیاتی‌ترین مسئله به‌خصوص در مباحث مالی، بحث امنیت است. امنیت مالی و امنیت اطلاعات، یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های هر کسب و کاری است. استفاده از دیتاسنترهای معتبر و ایمن به ویژه برای کسب و کارهای مالی، نظیر راه اندازی فول نود ارز دیجیتال اهمیت فراوانی دارد. 

یکی دیگر از مسائل مهم در خرید یا اجاره سرور، پشتیبانی است. باید مطمئن باشیم که پشتیبان در کوتاه‌ترین زمان، دقیق‌ترین پاسخ را به مشکل ما بدهد. 

در دنیای امروز که ارزهای دیجیتال در حال گسترش هستند، برای بهبود کار و رفع تحریم ها و ... به سرورها نیاز داریم. اگر قصد راه‌اندازی فول نود ارز دیجیتال دارید، توصیه این است که از سرور های اختصاصی استفاده کنید تا خیالتان از بابت امنیت و پشتیبانی راحت باشد. اما فول نود چیست؟

در یک تعریف کلی به هر دستگاهی که در شبکه ارز دیجیتال حضور دارد نود (Node) گفته می‌‌شود. اصطلاحا نودهایی که به طور مستقیم به بلاک چین متصل هستند و تمام قوانین را می‌پذیرند، فول نود (Full Node) گفته می‌شود. به طور معمولا برای راه‌اندازی فول نود بیت کوین از نرم افزار بیت‌کوین‌کور (Bitcoint Core) استفاده می‌شود. 

کیف پول فول نود در مقایسه با لایت نودها، ضریب امنیت بسیار بالاتری دارند. ممکن است لاین نود تراکنشی را تایید کند که واقعا تایید نشده است و این یعنی فاجعه مالی برای یک کسب و کار. به همین دلیل توصیه می‌شود که چه برای کاربرد‌های تجاری و روزمره از فول نود‌ها استفاده شود.

فول نودها

فول نودها قادرند خدماتی به دیگر شبکه‌ها ارائه کنند. از جمله این خدمات که برای لایت نودها هم مفید است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• لایت نودها برای ساخت تراکش از فول نودها استفاده می‌کنند؛ پس باوجود فول نودها، یک لایت نود برای ساخت تراکنش نیاز ندارد که دفتر کل را دانلود کند.

• بلاک‌های جدیدی که ساخته‌شده را در اختیار نودهایی که برای مدتی آفلاین بوده است می‌دهند.

• تراکنش‌ها را از کاربران به استخراج‌کنندگان انتقال می‌دهند.

• تراکنش‌هایی که توسط استخراج‌کنندگان ساخته‌شده است را به نودهای دیگر انتقال می‌دهند.

خرید سرور اختصاصی و مجازی از اوزون (Ozone)

مجموعه اوزون (Ozone) ارائه دهنده انواع نود ارزدیجیتال است. از طریق اوزون، شما به یک نود اختصاصی دسترسی خواهید داشت و از یک والت امن و اختصاصی با امنیت یک سیستم فول نود استفاده می کنید.

مجموعه اوزون، شبکه‌ای ایمن برای تراکنش‌های شماست که مزایای زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد: 

• استفاده از یک سرور به جای چندین سرور

• در اختیار داشتن والت اختصاصی و امکانات جانبی نظیر پرداخت دلاری از طریق ویزا کارت

• امکان استفاده از سرور به عنوان سرور بایننس

• دراختیار داشتن اطلاعات شبکه بلاکچینی که در آن تراکنش می زنید 

• ارائه خدمات پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال 

• امکان دسترسی به تمام اطلاعات بلاک‌ها و تراکنش‌هایی که در شبکه وجود دارد

در اوزون سه پلن برای خرید سرور فول نود وجود دارد: سرور نود اشتراکی، سرور نود اختصاصی و سرور نود تجاری. همچنین در Ozone می‌توانید تمامی خدمات فوق را به مشتری‌های خود که نیاز به امکانات سیستم‌های فول نود دارند ارائه دهید. 

 اگر قصد دارید نودهای اختصاصی خود را داشته باشید و قابلیت های نرم افزاری به سیستم خود بدهید و یا اینکه قصد خرید سرور جهت امور مرتبط با ترید باینسس یا موارد مشابه دارد حتما با تیم پشتیبانی و مشاوره سایت https://o.zone/در ارتباط باشید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.