گام های طلایی برای رشد کسب و کار اینترنتی

 بسیاری از افراد تصور می کنند که پس از راه اندازی وب سایت، پیج اینستاگرام، اپلیکیشن و... فروش آنها آغاز می شود و مشتریان به سمت آنها می آیند. این تصور کاملا اشتباه است و در آینده می تواند باعث اشود که شخص اینگونه فکر کند که بستر اینترنت مناسب کسب و کار او نیست.

هر کسی که کسب و کار اینترنتی خود را راه می اندازد باید با توجه به بستری که انتخاب کرده است (سایت، سوشال مدیا، اپلیکیشن و...) استراتژی خود و روش بازاریابی خود را انتخاب کند. در این مطلب ما چند روش بازاریابی محبوب از شاخه های دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی خواهیم کرد.

سئو 

بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (سئو) یکی از روش هایی است که امروزه بسیار محبوب است. سئو سایت  برای هر وب سایتی می توانید صورت بگیرد، یعنی فرقی نمی کند که سایت شما فروشگاهی، خدماتی، آموزشی و... باشد. مزیت سئو نسبت به دیگر روش ها این است که سئو سایت نرخ تبدیل(conversion rate)  بالایی نسبت به بسیاری دیگر از روش ها دارد.

یعنی اگر شما کلمه کلیدی مناسبی را برای خود انتخاب کرده باشید، و کاربری آن را سرچ کند و سایت شما را در نتایج ببیند و روی لینک شما کلیک کند احتمال اینکه از شما خرید کند بالاست زیرا آن کاربر به دنبال محصول یا خدمات شما و خود او است که به سمت شما آمده است. سئو فرایند بلند مدت و طولانی است و برای اینکه نتیجه خوبی دریافت کنید باید صبور باشید.

در سئو هر چقدر رتبه بهتری داشته باشید کلیک روی لینک شما افزایش خواهد یافت و در نتیجه فروش شما بیشتر خواهد بود. در سالیان اخیر با توجه به محبوبیت بیشتر موتور جستجوی گوگل در بین مردم. سئو سایت بیشتر بر طبق الگوریتم های این موتور جستجو صورت میگرد.

تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز دیگر روشی است که بسیاری از مدیران کسب و کار های آنلاین از آن استفاده می کنند. تبلیغات در گوگل به شکل های مختلفی صورت می گیرد. تبلیغات بنری که در اپلیکیشن ها نمونه های آن را دیده اید یکی از انواع تبلیغات گوگل است. اما می توان پر کاربرد ترین نوع تبلیغات در گوگل، تبلیغات کلیکی (CPC) است.

این روش شباهت زیادی به سئو دارد و همانند جزو تکنیک های بازاریابی موتور جستجو به شمار می آید. در تبلیغات کلیکی گوگل شما اکانت گوگل ادز میسازید و حساب خود را شارژ میکنید سپس کلمات هدف خودتان را مشخص میکنید و وقتی کاربری آن را سرچ کرد و لینک شما را دید و روی آن کلیک کرد مبلغی از حسابتان کسر می شود.

البته این مبلغ را خودتان نیز می توانید در پنلی که در اختیارتان قرار مشخص کنید. برای قرار گیری در لینک های بالاتر علاوه بر مبلغی که   میپردازید عوامل دیگری از خودت سایتتان نیز تاثیرگذار است.

سئو سایت

سخن نهایی

در این مطلب ما دو روش از محبوب ترین روش های دیجیتال مارکتینگ را معرفی کردیم که امیدوار هستیم از آن راضی باشید. برای اینکه اطلاعات بیشتری در خصوص بازاریابی دیجیتال و رشد کسب و کار اینترنتی خود به دست آورید پیشنهاد می کنیم با آژانس دیجیتال مارکتینگ تابان تماس بگیرید و از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ این شرکت استفاده کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ تابان سالها تجربه درخشان در این زمینه دارد و می تواند به شما در راستای توسعه کسب و کار اینترنتی و افزایش مشتری و فروش بهترین مشاوره را دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.