مزایا و معایب استفاده از جاروهای هوشمند خانگی

 دقیقا به همین دلیل هم جاروهای هوشمند طراحی شدند؛ راحت کردن تمیز کاری برای کسانی که به وقت بیشتری نیاز دارند. اما این جاروها در کنار مزایای بی‌شمار خود، معایبی هم دارند. در این مقاله به معرفی مزایا و معایب این جاروها خواهیم پرداخت.

مزایای جاروهای هوشمند خانگی

جاروهای هوشمند خانگی برای آسان کردن زندگی‌های شلوغ امروزی طراحی شده‌اند و روز به روز هم به تعداد امکانات آن‌ها افزوده می‌شود تا از پس نیازهای بیشتری برآیند.

• قابلیت برنامه ریزی زمانی

یکی از بهترین امکاناتی که جاروهای هوشمند در اختیار شما می‌گذارند، قابلیت برنامه ریزی زمانی است؛ یعنی شما می‌توانید تاریخ و ساعتی را که می‌خواهید جارو شروع به فعالیت کند، مشخص کرده و بدون اینکه در منزل باشید، کار تمیز کردن خانه را به این وسیله هوشمند بسپارید. این کار در بعضی جاروها از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی شما نصب شده قابل انجام است و بعضی مدل‌های دیگر را مستقیم از طریق خود دستگاه می‌توانید تنظیم کنید. طی این زمان شما می‌توانید با خیال راحت سراغ کارهای دیگری بروید که وسایل مربوط به آن‌ها هنوز هوشمند نشده‌اند؛ مثلا با یک اتو پرس یا اتو بخار از برند پاناسونیک، به اتو کشیدن لباس‌های خشک و شسته شده بپردازید و با بخار و پرس صاف‌شان کنید، برای خرید وسایل جدید خانه در سایت‌ها جستجو کرده و قیمت ها را با هم مقایسه کنید یا حتی مدیتیشن کنید و به خودتان برسید. همه چیز به شما بستگی دارد.

جاروهای هوشمند

• تمیز کردن سطوح زیر وسایل

از آنجایی که ارتفاع جاروهای هوشمند کوتاه است و معمولا به صورت دایره‌ای شکل طراحی شده‌اند، حرکت کردن در سطوح مختلف برایشان بسیار آسان است و به ویژه به راحتی از پس تمیز کردن سطوح زیر مبل‌ها، میزها و صندلی‌ها برخواهد آمد. همین مسئله هم به تمیزی بیشتر خانه منجر خواهد شد. همچنین بعضی انواع جاروهای هوشمند برای جمع آوری و تمیز کردن مایعات از روی سطوح هم طراحی شده‌اند؛ این قابلیت که شبیه قابلیت بعضی انواع جارو شارژی‌هاست، می‌تواند تمیزی بیشتری را به فضای مد نظر شما هدیه کند. اگر هم جاروی هوشمند شما این قابلیت را ندارد، می‌توانید برای تمیز کردن این سطوح از یک جارو شارژی ساخته شده توسط یک برند معتبر استفاده کنید. بعضی انواع مدل های جارو شارژی بلک اند دکر یا مولینکس اگر اصل باشند و از نمایندگی فروش تهیه شده باشند، می‌توانند با قیمت مناسب به عنوان یک دستیار عالی برای جاروی هوشمند شما عمل کنند. برای خرید جارو شارژی از نماینگی برند بلک اند دکر کلیک کنید.

• نظافت سطوح متنوع

موقعی که قصد خرید جاروی هوشمند را دارید، دقت داشته باشید که این جارو توانایی تمیز کردن کدام سطوح را دارد؛ معمولا بیشتر جاروهای هوشمند می‌توانند سرامیک، پارکت، فرش و موکت را تمیز کنند. با وجود این لازم است که شما حتما به این ویژگی دقت داشته باشید تا مبادا بعد از خرید متوجه ضعف دستگاه در تمیز کردن سطوح بالا شوید.

• مدت زمان کارکرد مناسب

اینکه جاروی هوشمند شما چقدر کار کند به مدت زمان شارژ و توان دستگاه برمی‌گردد؛ اما اگر جارویتان را از یک برند معتبر تهیه کرده باشید، معمولا در ازای هر سه الی چهار ساعت شارژ کامل، دستگاه می‌تواند حدود یک ساعت الی یک ساعت و نیم فعالیت کند. همین مسئله هم این دستگاه را برای انواع فضاهای بزرگ و کوچک مناسب می‌کند.

معایب جاروهای هوشمند

معایب جارو

در مقابل مزایای جاروهای هوشمند، بعضی از کاربران این جاروها معایبی را هم برای آن‌ها در نظر می‌گیرند که دانستن آن‌ها می‌تواند تصمیم گیری بهتری را برای شما به دنبال داشته باشد.

• سرعت پایین جاروی هوشمند

اگر معمولا در انجام کارها عجله دارید و سرعت انجام آن‌ها برایتان خیلی مهم است، خرید جاروی هوشمند نمی‌تواند شما را راضی کند؛ چون معمولا سرعت این دستگاه به پای خودتان در حالی که لوله جارو برقی را در دست گرفته‌اید، نمی‌رسد. ضمن اینکه دستگاه به دقت بسیار بیشتری به بررسی زوایای خانه می‌پردازد و از این جهت زمان بیشتری برای تمیز کاری خواهد برد. بنابراین مواقعی که عجله دارید، می‌توانید دستگاه را برای تمیز کردن یک نقطه متمرکز از خانه تنظیم کنید و خودتان برای بالا بردن سرعت به تمیز کردن بقیه نقاط بپردازید.

• توقف دستگاه در مقابل موانع

بسیاری از جاروهای هوشمند مدل‌های قدیمی یک مشکل اساسی دارند و آن این است که دستگاه ممکن است در حین تمیز کردن زوایا بعد از برخورد به آن‌ها گیر کرده و دچار توقف شود؛ خوشبختانه این مشکل در مورد دستگاه‌های جدیدتر برطرف شده است. بنابراین خوب است که قبل از خرید حتما به مدل دستگاه دقت داشته باشید. معمولا جاروهایی که قابلیت به خاطر سپاری نقشه خانه را در حافظه خود دارند، کمتر دچار این مشکل می‌شوند.

• خالی کردن بی‌موقع شارژ

اگر سرعت دستگاه شما پایین باشد و باتری آن توانایی زیادی برای نگه داشتن انرژی نداشته باشد، احتمال اینکه وسط کار دستگاه خاموش شود، زیاد خواهد بود. با وجود این، در مدل‌های جدیدتر این مسئله هم در دست بررسی است و قابلیت بازگشت جارو به دستگاه شارژ در هنگام کاهش انرژی یکی از مواردی است که برای رفع مشکل اضافه شده و رضایت کاربران را به دنبال داشته است.

نتیجه نهایی؛ جاروی هوشمند بخریم یا نه؟

جواب این سوال بستگی زیادی به شرایط خودتان دارد و در اولین قدم باید به این نکته توجه کنید که آیا استفاده از جاروی هوشمند می‌تواند به طور کلی جایگزین جارو برقی معمولی شود؟ در اینجا خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد. استفاده از این جارو برای افراد شاغل یا افراد مسن یک گزینه ایده‌آل است و می‌تواند در انرژی و زمان آن‌ها صرفه جویی زیادی داشته باشد.

• دقت داشته باشید که معمولا بعد از چندین بار استفاده از جاروی هوشمند، باید یک بار از جاروی برقی معمولی استفاده کنید تا زوایای دور مانده از فرم دایره‌ای شکل این دستگاه را تمیز کند.

• نکته دیگری که دانستن آن برایتان ضروری است، این است که جاروی هوشمند نسبت به جاروی برقی معمولی گران‌تر است و از این لحاظ ممکن است گزینه‌ای اقتصادی و به صرفه به شمار نیاید. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید یا جارو کردن اذیت‌تان نمی‌کند، می‌توانید خرید این وسیله را به تعویق بیندازید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.