همکاری اکسکوینو و دانشگاه امیرکبیر در توسعه صنعت بلاکچین

 در این نشست، برخی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر با مدیران و اعضای تیم فنی اکسکوینو (شرکت توفاد)، سامانه جامع خدمات رمز ارز، به تبادل دیدگاه و گفت‌و‌گو پرداختند. این جلسه در راستای هم‌افزایی طرف‌ها برای تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه بلاکچین و رمز ارز برگزار شد.

در این جلسه که با هدف توسعه زیرساخت مربوط به رمز ارزها و بلاکچین برگزار گردید، طرف‌ها به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه نوظهور در کشور پرداختند. در ابتدای این جلسه هم‌اندیشی، دکتر مهدی مجیدپور، عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به لزوم استفاده کشور از حداکثر ظرفیت‌های حوزه رمز ارز، از آمادگی دانشگاه امیرکبیر برای کمک به توسعه بلاکچین و رمز ارز در ایران خبر داد.

او گفت:« اساتید و دانشجویان دانشگاه امیرکبیر دارای ظرفیت‌های فراوانی در زمینه برنامه‌نویسی، مدیریت و اقتصادی کردن فعالیت‌ها برخوردار است.»

همچنین، روسای دانشکده‌های علوم ریاضی و کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر نیز در این جلسه حضور داشته و به بیان پیشنهادات خود پرداختند و از شکل‌گیری همکاری‌ آموزشی و پژوهشی با اکسکوینو، سامانه جامعه خدمات رمز ارز استقبال کردند. در همین راستا، دکتر محدث، رئیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر نیز پیشنهاد داد تا پایان‌ نامه‌ها و دوره‌های آموزشی مشترک بین دانشگاه امیرکبیر و مجموعه اکسکوینو، هرچه سریعتر برگزار شود.

مدیر عامل این هلدینگ‌ فعال در حوزه فناوری بلاکچین و رمرارزها نیز تشریح کرد: فعالیت شرکت اکسکوینو در سال ۱۳۹۶ با یک پلتفرم و درگاه آغاز شد و در سال ۱۳۹۸ به‌خاطر فعالیت‌های زیر ساختی در حوزه فناوری‌های بلاکچین، نودها و کیف پول رمز ارز با رعایت پروتکل‌های مالی، موفق به اخذ مدرک دانش‌بنیانی در حوزه رمزارزها شد. 

محمد میر ابوالقاسمی، معاون فناوری این هلدینگ با اشاره به امنیت بالای پلتفرم مبادله رمز ارز اکسکوینو، در مورد اقدامات امنیتی که در این مجموعه صورت گرفته، توضیحاتی را ارائه داد. او توضیح داد:« در این شرکت چندین تیم فنی برای ارتقای امنیت، فعالیت می‌کنند.»

ابوالقاسمی به تیم تحقیق و توسعه سامانه اکسکوینو نیز اشاره کرد و اظهار داشت:« به طور کلی سیستم کشف تقلب در این شرکت دانش‌بنیان دارای دوبخش قبل از انجام و بعد از انجام تراکنش است؛ در صورتی که بیشتر سیستم‌‌های کشف تقلب در کشور عموما بعد از انجام تراکنش‌‌ها است.»

یاشار جاودانی، مدیر فنی و توسعه نرم‌افزار این هلدینگ، با اشاره به ارائه سرویس کیف پول امن اکسکوینو به کاربران، تاکید کرد:« فرآیند رمزنگاری یک‌طرفه اطلاعات کاربران و والت‌ها در پلتفرم‌‌های ما نشان از امنیت بالای این پلتفرم‌‌ها دارد و حتی در صورت نفوذ به پلتفرم‌‌های شرکت، بازهم شخص نفوذکننده قادر به دسترسی به اطلاعات کاربران این شرکت نخواهد بود.»

ابراهیم مقصودلو، یکی از مدیران این هلدینگ نیز با معرفی ظرفیت‌های دوجانبه بین این شرکت و دانشگاه امیرکبیر در حوزه پایانه‌های نظارت از راه دور (RTU) و اینترنت اشیاء، گفت:« همکاری با دانشگاه امیرکبیر برای استفاده از بستر آزمایشگاهی و جذب نیرو از این نهاد علمی، مورد تاکید این شرکت قرار دارد.»

در پایان این نشست، دکتر مجیدپور از اعضای دانشکده مدیریت، مطالب ارائه شده در این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت:« همکاری مشترک سامانه اکسکوینو با دانشگاه‌های امیرکبیر برای هم‌افزایی و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه بلاک‌چین و رمز ارز خواهد بود. در این مسیر، پایان‌ نامه‌های مشترک، انعقاد پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، بورسیه دانشجویان توسط این هلدینگ انجام می‌شود.»

اکسکوینو با نام تجاری توسعه فناوری آرین داده پیوسته ایرانیان «توفاد»، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ به‌عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان در زمینه خدمات رمز ارزها آغاز کرد. این شرکت به دلیل خدمات ارزنده خود از جمله ارائه کیف پول‌های رایگان و امن به کاربران برای انواع رمز ارزها؛ از سوی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست‌جمهوری، به‌عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان رمز ارزها در کشور انتخاب شد. 

هدف اکسکوینو، ایجاد بستری امن و رایگان جهت انجام معاملات رمزارزها، آگاهی‌بخشی به فعالان این حوزه و شناخت بیشتر کاربران است. پلتفرم اکسکوینو توانسته است با بهره‌گیری از تیمی متشکل از متخصصین حوزه فناوری‌، امنیت‌، شبکه و محتوا در زمینه رمزارز‌ها و ارائه مطالب آموزشی و تحلیلی، در راستای برآورده ساختن اهداف خود گام بردارد. 

کاربران می‌توانند در راستای حفظ ارزش پول خود، در فضایی سالم و مطمئن از سرمایه‌گذاری لذت برده و به دنیای بدون واسطه رمزارز‌ها راه پیدا کنند.

اکسکوینو با حفظ حریم خصوصی کاربران و ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته، امکان معامله رمزارز‌های برتر (بیت‌کوین، تتر، ریپل و…) را برای ایرانیان فراهم کرده است. وجود مزایایی از قبیل حفظ امنیت دارایی‌های کاربران، امکان فروش برترین رمز ارزهای دنیا بدون نیاز به طی مراحل احراز هویت، دسترسی سریع به سرمایه از طریق اپلیکیشن و وبسایت، امکان تبدیل دارایی‌ها به یکدیگر در بستری یکپارچه و محافظت از دارایی کاربران ایرانی در برابر تحریم‌های بین‌المللی، این کیف پول را از سایر کیف پول‌های موجود متمایز می‌سازد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.