انجام 3 میلیون و 702 هزار بار اعتبارسنجی در سامانه مرآت

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت با بیان اینکه در سامانه اعتبارسنجی مرآت تاکنون ۳ میلیون و ۷۰۲ هزار بار اعتبارسنجی غیرحضوری صورت گرفته است، گفت: با اتکا به نتایج این اعتبارسنجی‌ها بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان بانکی ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت دانش‌بنیان پارت، دکتر علی رسولی‌زاده با اشاره به گسترش روزافزون جایگاه خدمات اعتبارسنجی در کشور گفت: فعالیت سامانه اعتبارسنجی مرآت شرکت دانش‌بنیان پارت از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و این سامانه تاکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را به تعداد سه میلیون و ۷۰۲ هزار بار اعتبار سنجی کرده است.

وی افزود: سامانه اعتبارسنجی مرآت افراد را به صورت غیرحضوری ارزیابی کرده و گواهی اعتبارسنجی آنها را صادر می‌کند. 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت اظهار داشت: براساس اعتبارسنجی‌های صورت گرفته توسط این سامانه بیش از سی هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد پرداخت شده است که نرخ مطالبات غیرجاری این تسهیلات کمتر از پنج در هزار است که رکورد مطلوبی در کشور محسوب می‌شود. 

دکتر رسولی‌زاده خاطرنشان کرد: سامانه اعتبارسنجی مرآت به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر افراد، سازمان‌ها نیز می‌توانند برای دریافت خدمات وام کارکنان خود به صورت ویژه از خدمات این سامانه استفاده کنند که تاکنون بیش از ۱۴۵ سازمان اقدام به دریافت این خدمات کرده‌اند.

وی گفت: براساس گزارش ۴ ساله فعالیت سامانه اعتبارسنجی مرآت استان‌های تهران، کرمان،‌ خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان بیشترین تعداد اعتبارسنجی را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین استان‌های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی خوش‌حساب‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند. 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت خاطرنشان کرد: براساس آمارهای سامانه مرآت افراد 30 تا 39 سال، بیشترین تعداد اعتبارسنجی را داشته‌اند و همچنین مردان 72 درصد و زنان 28 درصد اعتبارسنجی شده‌اند.

دکتر رسولی‌زاده عنوان کرد: در این سامانه افراد با تحصیلات کارشناسی با 38 درصد و افراد با تحصیلات دیپلم و کمتر با 34 درصد، بیشترین تعداد اعتبارسنجی را داشته‌اند.

وی گفت: کارمندان بخش دولتی و عمومی با بیش از 1.5 میلیون نفر، کارمندان بخش خصوصی با نزدیک به 640هزار نفر و افراد دارای شغل آزاد با نزدیک به 515هزار نفر به ترتیب بیشترین تعداد اعتبارسنجی را در سامانه مرآت داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت تاکید کرد: براساس آمارهای موجود ۷۰ درصد افراد اعتبارسنجی‌شده در سامانه مرآت سرپرست خانوار بوده‌اند.

دکتر رسولی زاده با بیان اینکه اعتبارسنجی به معنای سنجش اعتبار افراد است تا مشخص شود هنگام دریافت تسهیلات یا خریدهای اقساطی، چه میزان تسهیلات می‌توانند دریافت کنند و از عهده پرداخت چه میزان اقساط ماهانه برمی‌آیند، افزود: اعتبارسنجی کمک می‌کند تا مردم از مسیرهای پرپیچ و خم دریافت تسهیلات و ارائه وثیقه‌های سنگین رها شوند و بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن وام گیرند یا کالای خود را اقساطی بخرند. 

وی اظهار داشت: اعتبارسنجی همچنین به بانک‌ها و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات کمک می‌کند تا از بازگشت پول خود اطمینان پیدا کنند. 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت گفت: توسعه روز‌افزون خریدهای اعتباری موجب شده موضوع اعتبارسنجی به یکی از مهمترین ارکان توسعه کشورها تبدیل شود. به گونه‌ای که مدت‌ها است دامنه استفاده از اعتبارسنجی از نظام‌های مالی فراتر رفته و به مواردی چون اجاره خانه و خرید اقساطی خودرو و وسایل خانه گسترش یافته است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.